wat zijn de symtomen van een kapotte trillingsdemper?

Gestart door Rijns_t5r, 15-12-2009 21:30:36

Vorige topic - Volgende topic

Rijns_t5r

ik zou graag willen weten wat de symptonen zijn bij een kapotte of bijna kapotte of verslete trillingsdemper.
ik heb trilling bij stationair draaien van de motor
is het goed te zien als deze versleten is?

850 t5r

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

Ludo

Wow Robert, je hebt veel geduld zeg.  ;D

Aangezien er weinig berichten te vinden zijn over de trillingsdemper, waarom denk je hieraan?.

-D©©©L-

Een versleten trillingsdemper is goed te zien. Geen versleten reactiearm rubbers ?

Rijns_t5r

Citaat van: Ludo op 15-12-2009 22:16:26
Wow Robert, je hebt veel geduld zeg.  ;D

Aangezien er weinig berichten te vinden zijn over de trillingsdemper, waarom denk je hieraan?.

veel geduld,veel geduld
als dit zo doorgaat met t5r ga ik er nog aan denken om 5liter benzine te kopen en dan op een afgelegen plek ff de f k er in te zetten.

maar even serieus,motor loopt goed,power zat,maar stationair lijkt het wel een diesel,motor loopt wel netjes,maar trillen,das echt niet leuk meer.

Rijns_t5r

Citaat van: -D©©©L- op 15-12-2009 22:18:10
Een versleten trillingsdemper is goed te zien. Geen versleten reactiearm rubbers ?
vertel eens ,gewoon starten en de demper/poelie bekijken,is dit goed te zien met het blote oog?

robert

ed

Bedoel je de krukas poelie?

Heb je al eens naar de motorsteunen gekeken?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Misha

Zit er niet gewoon zo'n fijne set powerflexen of IPD reactiearmrubbers boven en / of onder ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rijns_t5r

alle motor rubbers zijn vervangen,boven zit een powerflex
reactie armen zijn goed,dus moet nog even met daglicht de trillingsdemper bekijken.
ben benieuwd  :( zal wel weer stuk zijn  :eusa_shifty:

robert

Misha

IPD bussen laten je auto in ieder geval extreem trillen bij koud en stationair ja.
Moet je van houden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rijns_t5r

nou eindelijk eens de trillingsdemper goed bekeken en ja hoor allemaal scheurtjes in de rubber ring,dus dat word vervangen,maar deze worden niet meer geleverd door de dealert en er ligt er nergens meer 1 in het schap  >:( 
nou heb ik weleens ergens gelezen op het forum dat deze gebruikt werden op een ander merk auto,maar kan dit niet meer vinden  ???
en ipd leverd ze ook,zal marc eens ff een pb sturen.

robert