mijn 850/S70

Gestart door Sven850, 03-12-2009 14:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riscybeertje

Hallo

super mooie auto zo hoor
Heb zelf ook het een en ander veranderd aan mijn 850 waaronder ook de koplampen de Angel Eyes alleen zie ik dat jij er xeon in hebt gezet maar tegen mij vertelde me bij AC Tuning in Oldenzaal dat deze niet geschikt waren met Xeon erin omdat het een kunstof glas ervoor heeft zitten.
Hoe zit dat bij jou??
Zelf heb ik ook een open luchtfilter erop gezet maar de laatste tijd ploft hij nogal eens. Nu heb ik mijn oude cetus velgen 15 inc erop met winterbanden maar straks gaan mijn 16 inch velgen er weerop met de bredere sloffen.Achter uit rij sensoren geplaatst met camera.XC grill erin gezet.
Nu wil ik nog een ander uitlaat systeem erop en straks ook de schade aan mijn linkervoorportier uit halen of vervangen(dader onbekend)

GR Peter

Sven850

Citaat van: riscybeertje op 06-01-2010 23:28:15
Hallo

super mooie auto zo hoor
Heb zelf ook het een en ander veranderd aan mijn 850 waaronder ook de koplampen de Angel Eyes alleen zie ik dat jij er xeon in hebt gezet maar tegen mij vertelde me bij AC Tuning in Oldenzaal dat deze niet geschikt waren met Xeon erin omdat het een kunstof glas ervoor heeft zitten.
Hoe zit dat bij jou??
Zelf heb ik ook een open luchtfilter erop gezet maar de laatste tijd ploft hij nogal eens. Nu heb ik mijn oude cetus velgen 15 inc erop met winterbanden maar straks gaan mijn 16 inch velgen er weerop met de bredere sloffen.Achter uit rij sensoren geplaatst met camera.XC grill erin gezet.
Nu wil ik nog een ander uitlaat systeem erop en straks ook de schade aan mijn linkervoorportier uit halen of vervangen(dader onbekend)

GR Peter

Heb ook gehoord dat het niet kan, mijne komen ook van actuning. Xenon zit er nu al een paar maanden in en nog geen problemen, lichtbeeld blijft goed en het brand niet in.
Ik heb geen open luchtfilter trouwens maar een K&N vervangingsfilter. :)
XC40 T4 Recharge

riscybeertje

Hoi

Je bedoelt een inlegfilter in het vestaande filterhuis?

En geeft dat ook een ander geluid dan?

GR Peter

Sven850

Citaat van: riscybeertje op 07-01-2010 01:06:52
Hoi

Je bedoelt een inlegfilter in het vestaande filterhuis?

En geeft dat ook een ander geluid dan?

GR Peter

Nee geeft geen ander geluid, alleen is wel beter dan een open luchtfilter icm LPG met conventionele verdamper.
XC40 T4 Recharge

Sven850

Zo vanmiddag in de kou nog even bezig geweest.


Slechte telefoon foto maar het roffeltje is toch smerig :-\

Ben zelf wel tevreden met het resultaat.  :eusa_dance:

Als iemand trouwens nog intresse heeft in een 3e remlicht unit voor op de hoedenplank met kabeltjes en grondplaatje stuur maar een pb'tje.
XC40 T4 Recharge

Jeff

Citaat van: Sven850 op 07-01-2010 00:53:25
Citaat van: riscybeertje op 06-01-2010 23:28:15
Hallo

super mooie auto zo hoor
Heb zelf ook het een en ander veranderd aan mijn 850 waaronder ook de koplampen de Angel Eyes alleen zie ik dat jij er xeon in hebt gezet maar tegen mij vertelde me bij AC Tuning in Oldenzaal dat deze niet geschikt waren met Xeon erin omdat het een kunstof glas ervoor heeft zitten.
Hoe zit dat bij jou??
Zelf heb ik ook een open luchtfilter erop gezet maar de laatste tijd ploft hij nogal eens. Nu heb ik mijn oude cetus velgen 15 inc erop met winterbanden maar straks gaan mijn 16 inch velgen er weerop met de bredere sloffen.Achter uit rij sensoren geplaatst met camera.XC grill erin gezet.
Nu wil ik nog een ander uitlaat systeem erop en straks ook de schade aan mijn linkervoorportier uit halen of vervangen(dader onbekend)

GR Peter

Heb ook gehoord dat het niet kan, mijne komen ook van actuning. Xenon zit er nu al een paar maanden in en nog geen problemen, lichtbeeld blijft goed en het brand niet in.
Ik heb geen open luchtfilter trouwens maar een K&N vervangingsfilter. :)
Ik had bij mijn vorige set angel eyes met de originele lampjes op een gegeven moment zelfs een brandpunt in mijn koplampunit, heb er zelf nu ook Xenon in zitten. Moet zeggen het bevalt mij prima en tot nu toe verder nergens problemen mee. :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sven850

Bedankt Jeff :)

Over de xenon in angel eyes nog ff; Ik denk niet dat het kapot gaat door de xenon zelf. Er is mij namelijk bij een volvo expert in Moergestel verteld dat het meer gaat om het wettelijke verbod op armaturen met een bepaalde codering. (weet niet meer precies wat die codes zijn :eusa_shifty:)

Wat je vaak hoort zeggen is dat xenon minder warm wordt omdat het 35W is. Ok 35W is inderdaad minder dan 55W maar dat is volgens mij de waarde van voor de transformator. Wat hij daarna doet met Ampere weet ik niet, maar het voltage gaat wel omhoog. Denk dat het wel mee valt met hoe minder warm het is. En Watt is ook niet zo heel erg interresant mbt warmte, dat is Ampere en de daaraan verbonden inductie.
XC40 T4 Recharge

Jeff

Oke, nou we zien het wel voorlopig gaat het nog steeds goed! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pikkepoelie

het belangrijkste argument van warmte vergeten jullie :o het gaat natuurlijk om het watage en om hoeveel ampere der door de lamp vloeit maar het aller belangrijkste is het rendament van de lamp :eusa_clap: hoe hoger rendament hoe minder warmte hoe minder kans op het smelte van het amatuur en de setsjes die ze verkopen dat zijn berekende setsjes xenon voor aftermarkt. en het zou moeten kunnen in welk amatuur dan ook

Sven850

Geloof niet zo dat het rendement er veel mee te maken heeft, maar in ieder geval mijn lampen zijn nog niet gesmolten  ;D
XC40 T4 Recharge

Sven850

Ik heb nog even zitten zoeken en rekenen.

wat betreft ampere:

P=UxI

halogeen: 55 watt bij 12 volt -> 4,5 ampere
Xenon: 35 watt bij (nominaal) 85 volt -> 0,4 ampere
(las trouwens dat xenon een piek voltage van 23000 volt kan hebben als de lamp aan gaat :o)

ergens anders vond ik:

CiteerWaar de temperatuur in het gas bij lage druk beperkt blijft tot enkel tientallen graden Celsius, kan het gas in een hogedrukgasontladingslamp een temperatuur van over de duizend graden Celsius halen. Deze hoge temperatuur laat toe om in het gas andere ionen dan die van het gas te creëren door toevoeging van (soms meerdere) zouten, kwik en/of broom. In vele gevallen zullen de zouten bromides of jodides zijn omdat dit de levensduur van de lamp positief beïnvloedt. Het metaal in het zout zorgt dan voor een specifiek spectrum en lichtkleur. Dit maakt de samenstelling van deze zouten erg belangrijk om een zo correct mogelijke kleurweergave te bieden.

Zou die temperatuur van 1000+ ook geen invloed hebben op de armatuur :eusa_think:

Ik weet het nu eigenlijk niet meer :)
XC40 T4 Recharge

pikkepoelie

tuurlijk heeft het rendament der iets mee te maken hoe minder rendament je hebt hoe meer verlies dat je hebt in warmte  :eusa_whistle:


Sven850

Jawel als je dezelfde hoeveelheid energie ergens in steekt wel, maar het gaat nu over 2 verschillende systemen.  :)
XC40 T4 Recharge

KIM

Ja, je hebt het over de elektrische omzetting in warmte.
De andere warmte waar je het over hebt, is de warmte in de lichtbron.
En natuurlijk moet die laatste temperatuur hoger zijn om witter licht te creeren.

Ik denk dat Halogeen en Xenon elkaar niet veel zullen ontlopen qua warmte op het glasoppervlak van de lamp.