auto start niet na tankbeurt

Gestart door knip, 21-11-2009 11:02:30

Vorige topic - Volgende topic

knip

dag heren.

ik heb de laatste tijd een probleem met mijn 10 klepper.

als ik getankt heb wil het kreng niet meer starten,na het tanken springt hij aan en vervolgens ook gelijk weer uit.als ik dan weer een paar x start dan springt hij niet meer aan of hij hangt 2 sec op 500 toeren en valt dan weer uit. wacht ik dan 1-1.5minuut dan springt de motor weer aan en niks aan de hand, loopt weer als een zonnetje.
heeft iemand een idee waar dit aan ligt en waar ik het moet zoeken??

b.v.d
patrick.

Ronald21

ook met dop eraf (ontluchting) ?

knip

yep  ook met dop eraf,heb ik al geprobeerd.

combinedforces

Die van mij kucht altijd wat na het tanken maar loopt na 3 sec weer goed, ben ook wel benieuwd wat dat is.

mga1600

Ik had datzelfde verschijnsel ook regelmatig (ook zonder tanken), als de motor weer opnieuw gestart werd. Bij mij heeft het geholpen om de contacten van de ringantenne van de startonderbreker iets te verbuigen zodat er een steviger contact was. Staat in detail ergens op dit forum beschreven. Klusje van 10 minuten, daarna komt het niet meer voor.

knip

gisteren weer eens met mijn mobiel wezen rijden.

nu eens een tankbeurt gedaan met draaiende motor,eens kijken wat er zou gebeuren.

tank volgemaakt en de motor blijft mooi stationair draaien, zet ik de motor af en tank ik dan  start hij niet meer???

iemand nog een idee waar ik het moet zoeken.

m.v.g patrick.

Snellebaksteen

Is je pomp toevallig heel dicht in de buurt? Dat de motor nog koud is als je al gaat tanken?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

knip

ik heb het al geprobeerd met koude en warme motor maakt niet uit.

ik had het idee dat het aan de pomp lag maar dan zou hij waarschijnlijk altijd zo'n kuren moeten hebben??

arjenT5R

Mijn opinie: 

Heb namelijk het zelfde probleem  ;D
Er zit een actief koolstof filter op de ontluchting van je tank,
hierna zit ie weer op het inlaat spruitstuk.

Ik denk dus dat je auto zoveel dampen binnen krijgt dat ie simpel weg stikt in zijn eigen benzine.

2e optie:

Warme brandstof pomp plens koude benzine en niet meer willen draaien...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!