Schade na parkeren....Waarborgfonds?

Gestart door VolvoDeMio, 12-02-2010 13:29:12

Vorige topic - Volgende topic

VolvoDeMio

Vandaag een lelijke schade opgelopen.
Geparkeerd bij de Gamma op een plek met voldoende ruimte, en bij terugkomst een rare schade. Naast de schade op de foto ook een beschadigde wielboog en een kras over het hele achterportier (echter hoger dan de rest..?).
Op het achterpaneel ook blauwe verf van de auto naast me (oudere middenklasser Japanner/Koreaan?).

Ik vraag me af of het geen dubbele schade kan zijn; van een winkelwagentje én van het uitparkeren.
Verder ben ik benieuwd waar ik de schade kan proberen te verhalen.

Waarborgfonds voor de schade door de auto en de Gamma voor het eventuele winkelwagentje?

rogerV701998

Gvd! Balen man. Succes maar weer met de afhandeling.

Gr. roger

Misha

Waarborgfonds kan: als men aannemelijk weet te maken dat het om een motorvoertuig gaat dat de schade heeft toegebracht aan jouw stilstaande voertuig.

Dat hangt sterk af van het proces verbaal dat door de politie is opgemaakt én van je schade-expert.
Met andere woorden: als je bent ingestapt en naar huis bent gereden gaat het veel lastiger worden -niet onmogelijk-  dan dat je de politie laat langskomen voordat je in het voertuig gaat rijden.

Suc6 !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

bassie81

Zie maar eens aannemelijk te maken dat die schade door een motorvoertuig is gemaakt...

daar komt nog bij dat je twee getuigen nodig hebt die gezien hebben dat de auto daar onbeschadigd werd neergezet, beschadigd was bij terugkomst en dat er in de tussentijd niet mee is gereden.

Je kunt Gamma niet aansprakelijk stellen voor wat er met hun winkelwagentjes wordt gedaan door de klanten. Wellicht dat er beelden zijn van een camera ofzo...

peteRRR

Goh wat lullig weer ,zouden ook niet even een briefje achter laten.
Kan toch ook in de aansprakelijkheid,s verzekering.
Hoop dat er wat op een kamera staat.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

nou, voor mij is dit een zwaar iets geweest, het is heen en terug over je lak gegaan, en met flink wat kracht!

politie komt niet voor dit, geloof mij. I KNOW !   ;)    op internet aangifte doen is voldoende, maar wel binnen 2 dagen NA de schade.

2 personen of meer moeten verklaren dat je de auto schadevrij hebt neergezet en bij terugkomst schade hebt.  fotos maken ook van belang. dus rij even terug, en creeer de situatie even.

als je googled op waarborg fonds, komt er wel de lijst met wat je moet doen naarboven.

de eerste 250 E is eigen risico.

EN idd! vraag of de gamma evt beveiligingsbeelden heeft! kans is groot, ook al niet van jouw auto, maar van in en of uitgaand verkeer, dan kan je bij evt verdachte zijn auto bekijken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

VolvoDeMio

Citaat van: bassie81 op 12-02-2010 14:13:06
.......Wellicht dat er beelden zijn van een camera ofzo...
Citaat van: peteRRR op 12-02-2010 14:22:55
Er hangen twee 'camera's', maar dat zijn fake's bij de Gamma in Goes!

Misha

Zie maar eens aannemelijk te maken dat die schade door een motorvoertuig is gemaakt...

daar komt nog bij dat je twee getuigen nodig hebt die gezien hebben dat de auto daar onbeschadigd werd neergezet, beschadigd was bij terugkomst en dat er in de tussentijd niet mee is gereden.

Je kunt Gamma niet aansprakelijk stellen voor wat er met hun winkelwagentjes wordt gedaan door de klanten. Wellicht dat er beelden zijn van een camera ofzo...

Mijn persoonlijke ervaringen met het waarborgfonds zijn toch anders.

Ons Renaultje 5 is 's nacht aan gort gereden. We hebben toen niets met de auto gedaan en direkt de politie laten komen: die hebben in hun PV melding gemaakt van 'valmodder' onder de wielkasten en gebroken restjes knipperlichtglas die niet van de Renault 5 afkwamen.

Dit samen was voldoende om zonder gezeur de uitkering van het fonds te krijgen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Geert-Jan

Citaat van: VolvoDeMio op 12-02-2010 14:49:58
.......Wellicht dat er beelden zijn van een camera ofzo...
Citaat van: peteRRR op 12-02-2010 14:22:55
Weet je dat zeker?
Ik zou zeker even navraag doen bij de Gamma.
Bij de Praxis in Vlissingen hangt ook zo'n ding maar is wel degelijk een echte camera. :evil:

In ieder geval sterkte met de afhandeling.

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

VolvoDeMio

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 12-02-2010 15:55:42
Citaat van: VolvoDeMio op 12-02-2010 14:49:58
Weet je dat zeker?
Ik zou zeker even navraag doen bij de Gamma.
Heb ik gedaan..... :-\

tackle

je moet twee getuigen hebben die kunnen verklaren dat je je auto onbeschadigd hebt geparkeerd en de schade moet door een motorrijtuig gemaakt zijn. Aangifte is nodig. En je hebt een behoorlijk eigen risico. Maar das altijd beter dan niks

elianmars

Bij mijn 850 was het rechter voorspatbord aan gort gereden in Utrecht.

Ik heb daarvan aangifte gedaan in Gouda. Daar constateerde de politie dat de schade inderdaad door een ander voertuig is toegebracht. Dat is ook in het proces verbaal vermeld.

Ik heb een vriend van mijn vader en mijn neef als getuigen laten optreden  :eusa_shhh:

Bij het waarborgfonds heb ik de totale schade van bijna 1200 euro vergoed gekregen. Toen was het eigen risico nog 135 euro, als ik het goed heb.