Problemen tijdens vervangen startmotor! Help!

Gestart door ebbe, 05-12-2009 16:49:18

Vorige topic - Volgende topic

ebbe

Dus ik zou evt. de boel terug kunnen zetten en kunnen rijden? Of eeft de condensator nog een andere functie?

KIM

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 05-12-2009 17:42:38
En uiteraard heb ik een paar weken geleden een (gebruikte, maar) goede airco condensor weggegooid ::)

Wil je hier voortaan vertellen wat je hebt weggegooid? Dan weten we wat er binnenkort kapot gaat aan onze auto's... :eusa_think: ;D

Henk855

Je zou die leiding kunnen laten lassen, heb ook eens een lekke leiding gehad en die was keurig gelast en de airco heeft toen de auto overleefd. Was geen Volvo maar leiding is leiding.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ebbe

oke bedankt, dat is misschien wel een goed alternatief. In iedergeval veel goedkoper!
Ga maandag maar is informeren bij de garage.

Piere

Gelukkig dat er tegenwoordig tetrafluorethaan wordt gebruikt, anders zou jy vandaag een groot gat in de ozonlaag gemaakt hebben  :eusa_naughty:

Citaat van: ebbe op 05-12-2009 20:15:24
oke bedankt, dat is misschien wel een goed alternatief. In iedergeval veel goedkoper!
Ga maandag maar is informeren bij de garage.

Heb je nu al dat gat dichtgetaped zoals KIM zei?
Anders zul je na een eindje terug miserie hebben met je airco...

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Thys

Ik zou de condensor gewoon vervangen door een nieuwe. Oke, dat zet je 150 euro achteruit, maar uiteindelijk was ie tóch stukgegaan :D

Henk855

Uiteindelijk thyzerrr, maar wanneer? De ene gaat na 100K en de ander na 250K maar er zijn er ook die zelfs 400K volhouden.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Thys

400K? Doe me daar maar een pallet van... Ze staan in elk geval niet bekend als zijnde het degelijkste onderdeel van onze auto's.

pwassink

Ik heb wel eens het idee dat de deltamill units langer meegaan dan degene waar volvo opstaat
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

De condensor gaat stuk van steenslag of andere voorwerpen die via de grill of het gat onderin de bumper een weg weten te vinden.. Voor dat laatste is trouwens een mooi rooster (horizontale lamellen) te krijgen bij de dealert.

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: ebbe op 05-12-2009 17:00:42
Bedankt voor de reacties!

@-D©©©L: omdat ik anders met geen mogelijkheid bij de startmotor kon komen.

Even de koelfan er naar boven toe uit en je hebt een zee van ruimte om te werken. Dan kan de startmotor er overdwars zelfs nog tussendoor.
Ik heb wel een gebruikte condensor liggen, filter/droger (receiver) moet je (net als het koelmiddel) natuurlijk wel vervangen door verse en niet vergeten de olie aan te vullen tot 200 ml.
Bij de montage van de condensor en filter/droger wel allemaal nieuwe ringen gebruiken.

Thys

En dat rooster ziet er zo uit:

Het moeten trouwens wel beste keien zijn, wil hij ze tegenhouden :eusa_shifty:

Maar vooruit, baadt het niet, dan schaadt het niet. En ik vind 'm wel mooi 8)

thuur

Citaat van: thyzerrr op 05-12-2009 23:47:44
En dat rooster ziet er zo uit:
http://afdeling-techniek.nl/850gzr/images/rooster1.jpg

Het moeten trouwens wel beste keien zijn, wil hij ze tegenhouden :eusa_shifty:

Maar vooruit, baadt het niet, dan schaadt het niet. En ik vind 'm wel mooi 8)

Hm, ik heb toch echt horizontale lamellen..

Gr :eusa_think:

Thys

Heb je daar een plaatje van? Zitten die ook dichter bij elkaar?