Volvo 850 T5(R) vs Nissan Skyline R34

Gestart door Schnappi, 08-12-2009 18:05:10

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 18:27:16
Krengen wegen toch ook snel bijna 1600KG en hebben AWD en dus 10-15% meer aandrijf verlies.

Het is geen Volvo AWD, hè! AWD systeem is ontwikkeld door Nismo en stuurt elk wiel apart aan. De GT-R gaat als een raket van zijn plek. Koppel dat aan een zesbak en vierwielsturing en alles wat Japan te bieden heeft, moet je een gekietelde R hebben om een standaard, echte GT-R R34 bij te kunnen houden. Ze worden niet voor niets M5-, Porsche Turbo-killers of Godzilla's genoemd.
Onder de 5 seconden op de 100. Volvo 850 T-5R net onder de 7 seconden?

Daarbij komt ook nog eens dat een GT-R R34 enkel op papier 280 pk heeft. Dit vanwege de Japanse vereisten. De Engelse GT-R club heeft zo'n 330 pk gemeten. (Mijn link is helaas dood, je zou even moeten zoeken daar).

Kosten van het tunen van een GT-R vallen relatief mee. Als je zo'n beest hier na toe kan halen, heb je wat geld achter de hand. Er is zoveel meer voor te krijgen. En het is reuzesimpel om ze op fokken. Betere doorstroompijp eronder doet al wonderen, net als bij de Volvo's. Denk dat de nog standaard echte GT-R R34's op 1 hand te tellen zijn. Wereldwijd.

Jaja, een fan hiero :D

Turbo-Geek

Citaat van: Rudy-M op 09-12-2009 22:52:31
Citaat van: Turbo-Geek op 08-12-2009 18:27:16
Krengen wegen toch ook snel bijna 1600KG en hebben AWD en dus 10-15% meer aandrijf verlies.

Het is geen Volvo AWD, hè! AWD systeem is ontwikkeld door Nismo en stuurt elk wiel apart aan. De GT-R gaat als een raket van zijn plek. Koppel dat aan een zesbak en vierwielsturing en alles wat Japan te bieden heeft, moet je een gekietelde R hebben om een standaard, echte GT-R R34 bij te kunnen houden. Ze worden niet voor niets M5-, Porsche Turbo-killers of Godzilla's genoemd.
Onder de 5 seconden op de 100. Volvo 850 T-5R net onder de 7 seconden?

Daarbij komt ook nog eens dat een GT-R R34 enkel op papier 280 pk heeft. Dit vanwege de Japanse vereisten. De Engelse GT-R club heeft zo'n 330 pk gemeten. (Mijn link is helaas dood, je zou even moeten zoeken daar).

Kosten van het tunen van een GT-R vallen relatief mee. Als je zo'n beest hier na toe kan halen, heb je wat geld achter de hand. Er is zoveel meer voor te krijgen. En het is reuzesimpel om ze op fokken. Betere doorstroompijp eronder doet al wonderen, net als bij de Volvo's. Denk dat de nog standaard echte GT-R R34's op 1 hand te tellen zijn. Wereldwijd.

Jaja, een fan hiero :D

Het is idd een prima AWD systeem maar ook die hebben gewoon zo'n 25% verlies en dus al snel bijna 15% meer als FWD ... Hoe je het ook wend of keert, Nismo of niet, AWD is aandrijvind aan alle 4 de wielen en alle Playstations aan boord die van alles regelen zorgen echt niet voor minder aandrijfverlies.
Vwb het tunen baseer is mijn wijsheid op jarenlang rondhangen op diverse sites waar de eersten ten tonele verschenen hier in NL en op de daadwerkelijk runs die ik ze heb zien maken in Zandvoort en Assen toen er nog Do Dare 1/4 sprints waren en de gouwe ouwe Japanse auto dagen.
Ik was niet echt impressed.
Natuurlijk zijn er een aantal monsters hoor maar het overgrote deel voldoet niet aan de verwachtingen.

Let wel, ik praat wel over Skylines in het algemeen, lang niet allemaal (de meesten) zijn R32 of R33's in NL. De R34 is nog redelijk schaars.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

R o b