Turbo turbo.

Gestart door corredor, 08-12-2009 10:32:40

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Thijssie! op 09-12-2009 20:22:12
Precies hetzelfde met mijn auto een t-5 met 341xxx gelopen was helemaal niks mis met de turbo maar je moet hem idd gewoon goed behandelen... Dus bij aanschaf direct een goed beurtje geven, nieuwe bougies, nieuw oliefilter, luchtfilter en fatsoenlijke olie (5W40 of 10W40)

KOmt goed ;D ;D

wie zegt dat dit de eerste turbo was?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

die van die vriend van mij weet ik het zeker marc,die is bij 1 en de zelfde dealer in onderhoud geweest maar dealer onderhoud zeg niks weet jij ook haha.

nickk.

Citaat van: verburgh op 09-12-2009 22:55:25
die van die vriend van mij weet ik het zeker marc,die is bij 1 en de zelfde dealer in onderhoud geweest maar dealer onderhoud zeg niks weet jij ook haha.

Even offtopic, maar heb je serieus last van dyslexie of is het laksheid? Als het t laatste is, even aanpassen zou het verhaal wat begrijpelijker maken.

Ontopic, ik geloof niet dat een turbo met 300k op de klok even lekker presteert als een veul jongere versie, je hebt altijd zoiets als slijtage, hoe goed je je materiaal ook behandeld.
Vervangen valt goed mee qua werk, is ook best zelf te doen. Uitlaat los, olie- en waterleidingen en een stelletje vacuumslangen, dan ben je er al.

Thijssie!

Citaat van: M a r c op 09-12-2009 22:49:57
Precies hetzelfde met mijn auto een t-5 met 341xxx gelopen was helemaal niks mis met de turbo maar je moet hem idd gewoon goed behandelen... Dus bij aanschaf direct een goed beurtje geven, nieuwe bougies, nieuw oliefilter, luchtfilter en fatsoenlijke olie (5W40 of 10W40)

KOmt goed ;D ;D

wie zegt dat dit de eerste turbo was?

De onderhoudshistory was compleet bekend, dealeronderhouden auto ;)

)()()sT

De TS heeft inmiddels wel in de kijker wat ie moet afpingelen bij een eventuele aankoop  ;D
Wibo heeft met zijn 370k. ook zijn eerste turbo nog, al heb je in de omgeving van waar hij rijdt plaatselijk dichte-tot zeer dichte mist  :evil:

Bij de motorwissel van mijn auto is een turbo gemonteerd die van Thuur's V70 is geweest. In de onderhoudshistorie van hem is nergens een turbowissel terug te vinden, en hij is er met ~340.000 km. uit gegaan.
Inmiddels heb ik hem er alweer 35k. inzitten en heb vrijwel geen last van rook. Alleen als ik bij koude motor vlak na de start iets te pittig wegrij zie ik een beetje blauwe walm.
Water/olie verbruik is niks, en 5 minuten stationair en erna volgas levert ook geen mistbanken op.

8)

thuur

Citaat van: )()()sT op 10-12-2009 08:30:05
Bij de motorwissel van mijn auto is een turbo gemonteerd die van Thuur's V70 is geweest. In de onderhoudshistorie van hem is nergens een turbowissel terug te vinden, en hij is er met ~340.000 km. uit gegaan.
Inmiddels heb ik hem er alweer 35k. inzitten en heb vrijwel geen last van rook. Alleen als ik bij koude motor vlak na de start iets te pittig wegrij zie ik een beetje blauwe walm.
Water/olie verbruik is niks, en 5 minuten stationair en erna volgas levert ook geen mistbanken op.

Mazzelaar. Ik rijd momenteel op mengsmering.

Gr :P

corredor

nou na deze verhalen denk ik niet dat ik me nog echt zorgen hoef te maken. Kan met een gerust hart een echte veteraan kopen! bedankt voor alle reacties mensen

francois

heb zelf een nieuwe turbo gemonteerd was 800 euro kwijt
incl nieuwe koelvloeistof en olie  en wat klein materiaal
wel even op de gond liggen

merkte wel verschill    :eusa_dance:

)()()sT

Citaat van: thuur op 10-12-2009 22:46:31

Maar dat heeft helaas andere oorzaken  :-[
Ik hou een turbowissel in de komende jaren ook wel in het achterhoofd  :angel:

R o b

Citaat van: )()()sT op 11-12-2009 08:56:42
Citaat van: thuur op 10-12-2009 22:46:31

Maar dat heeft helaas andere oorzaken  :-[
Ik hou een turbowissel in de komende jaren ook wel in het achterhoofd  :angel:

KKK24 een idee?  ;D

)()()sT

Nee, ik heb een AT en LPi, dus die 16T is prima  ;)

Lampje

Precies hetzelfde met mijn auto een t-5 met 341xxx gelopen was helemaal niks mis met de turbo maar je moet hem idd gewoon goed behandelen...

Een turbo kan je toch alleen maar goed behandelen door 'm altijd tijdig versie olie te geven en even een half minuutje af te laten koelen, stationair? Dat is althans wat ik altijd doe.

arjenT5R

Citaat van: Lampje op 11-12-2009 13:02:33
Precies hetzelfde met mijn auto een t-5 met 341xxx gelopen was helemaal niks mis met de turbo maar je moet hem idd gewoon goed behandelen...

Een turbo kan je toch alleen maar goed behandelen door 'm altijd tijdig versie olie te geven en even een half minuutje af te laten koelen, stationair? Dat is althans wat ik altijd doe.

en niet gaan trappen met koude motor  olie  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!