help help help koppeling geen druk na vervangen olie

Gestart door francois, 09-12-2009 20:08:12

Vorige topic - Volgende topic

francois

na het verversen van de rem olie
wilden we ook de koppeling de olie verversen
maar helaas geen druk meer alles gedaan wie heeft ideeen of kan helpen     >:(
er zit lucht in en we krijgen het er niet uit

help help

Sven850

Koppeling en rem is het zelfde reservoir. Je moet het reservoir vullen, dan op je pedaal pompen maar niet helemaal tot het eind. Als je een paar keer hebt gepompt draai je de nippel op je werkcilinder open. Zolang de nippel open is moet je het pedaal niet loslaten, dan zuig je namelijk lucht naar binnen. Het kan een tijdje duren voor je normale druk hebt, de lucht zit soms op lastige plekken. Het is meestal een kwestie van pompen tot het goed is, doe je weinig aan. Let tijdens het pompen op dat je het reservoir niet leeg trapt want dan pomp je namelijk ook lucht de leiding in. Succes!
XC40 T4 Recharge

francois

hebben we ook geprobeerd maar helaas na een uur pompen   >:(

Sven850

Lekt ie dan niet ergens? Ben een tijdje terug ook vreselijk lang ermee bezig geweest bij een mercedes op werk, en toen ik na mijn pauze terug kwam was de bel eruit. Is gewoon een k*tklus om het goed te krijgen soms.
XC40 T4 Recharge

Jos!

niet te ver doorgetrapt waardoor de cupjes in de cilinder zijn 'omgeklapt"?

thuur

Sven850

Met een keteltje op druk zetten is wel makkelijk imderdaad, en als je het hebt het meest ideale, maar heb ook meegemaakt dat je zelfs dan nog 3 kwartier aan het klooien bent om een bel eruit te krijgen ;D
XC40 T4 Recharge

Rijns_t5r

ff een vraag,zou het ook met een bleeder gaan?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

francois

heb het op druk gezet geen niks alleen lucht   >:(

haasje

Ik heb na het verwisselen van mijn koppelingsleiding heb ik mbv een grote injectiespuit en een stukje slang de remolie van de koppelingscylinder naar het reservoir geperst. Het was niet genoeg om hem volledig te ontluchten, maar wel genoeg dat ik weer druk op mijn pedaal kreeg en na een dag was de druk pas volledig terug.

Sven850

Citaat van: francois op 09-12-2009 21:06:27
heb het op druk gezet geen niks alleen lucht   >:(

Zou haast zeggen dat je dan toch ergens een lek hebt want alleen maar lucht heb ik nog niet mee gemaakt. Zegt overigens niet dat het niet kan maar vind het wel raar. :)
XC40 T4 Recharge

francois

Rijns_t5r

Citaat van: Ludo op 09-12-2009 21:14:17
Citaat van: Rijns_t5r op 09-12-2009 20:57:13
ff een vraag,zou het ook met een bleeder gaan?

robert

Natuurlijk, is heel handig.
http://www.ipdusa.com/Volvo-850/Tools/Motive-Brake-Bleeder/p-72-729-428/
nee ludo ik heb een andere bleeder,deze zuigt de olie eruit door vacuum te trekken, ik gebruik deze voor mijn remmen,maar zou ik deze ook op de koppelings cylinder kunnen zetten? enzo de boel kunnen ontluchten.
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Ludo

Als je de remvloeistof onder druk erdoor perst, kan er toch geen lucht meer inzitten. ??