Raam wil niet meer dicht..

Gestart door beeper, 28-01-2012 11:15:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beeper

En we gaan van het ene probleem naar het volgende; net gezocht op het forum maar kan het niet echt vinden;
Raam aan de achterkant rechts (dus achter bijrijderszijde) wil niet meer dicht. Niet met de eigen schakelaar, maar ook niet met de schakelaar aan de bestuurderskant (V70 2.5T 1998).
Hoe krijg ik dat verrekte ding nu dicht? Zekering kan het volgens mij niet zijn want de rest van de ramen doet het wel.
Iemand?

henry classic v70

Je zou eerst de deurpanelen eraf kunnen halen om te kijken of de stekkers er goed aan zitten, staat wel ergens een "how to", even zoeken maar het wijst zichzelf.. (linker voordeur en rechter achterdeur, staat met elkaar in verbinding)
niet vergeten het plastic 3 hoekje eraf te wippen (bij de spiegel)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

beeper

OK,

net deurpaneel bij het betreffende raam eraf gehaald, alle stekkers zitten goed vast, zien er ook niet vies of raar uit.
Als ik op de knop druk van raambediening, hoor ik het raammotortje een tik geven, verder gebeurd er dan niets.
Motortje kapot?
Is er een manier om het raam nu met de hand te sluiten?


Jack v

dek idd dat je motorje is oveleden. Kun je het motortje helpen het raam omhoog te krijgen. Ik heb hier nog een rv voordeur van een V70 met elektrische raambediening maar ik weet niet of die motortjes hetzelfde zijn.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

beeper

Toch nog even verder gezocht. Raamschakelaar met die van links achter omgewisseld, toen deed ie het weer. Raam is nu in ieder geval weer dicht, conclusie : rotte schakelaar.

henry classic v70

Mooi dat het opgelost is, zo zie je maar weer dat niet meteen het motortje kapoet hoeft te zijn.
En dat íe niet via de bestuurderskant open en dicht wilde komt zoals ik al berichtte dat alles met elkaar in verbinding staat..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cas

microswitch  ;D  andere schakelaar op de sloop halen, en klaar  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

beeper

Wel potver, nu weer hetzelfde euvel, zelfde raam met de omgewisselde schakelaar...... ???
Ik had ze nog niet vervangen omdat ze het met enige gebruiksaanwijzing wel deden aan beide zijden. Dwz. Ik moest dan het ene raam  via de schakelaar aan de bestuurderszijde weer dicht doen. Werkt dus nu ook niet meer. Heb dus nu het rechterachterraam open en krijg hem niet meer dicht.
Ik verdenk nu de schakelaar aan de bestuurderzijde voor. Is dit een logische gedachte?

thuur

Citaat van: beeper op 28-01-2012 11:15:03
En we gaan van het ene probleem naar het volgende; net gezocht op het forum maar kan het niet echt vinden;

Voor veelvoorkomende problemen hoef je ook niet te zoeken, dan loop je gewoon de Sticky's na...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18310.0.html


Gr :eusa_shhh:

beeper

Had het al gezien, excusez moi :eusa_shifty: