Luc stelt zich opnieuw voor

Gestart door Luc, 18-01-2010 17:49:45

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Hoi allen,

Ik heb vandaag een Volvo 850 Estate 2.5 20v gekocht, en mijn 460 erop ingeruild.
Was mijn derde 460, en het is mijn derde 850 (heb hiervoor een 93-er GLT sedan gehad, en een 95-er 2.0i sedan, op LPG).

De Estate heeft 348.000 gelopen, onderhoudsboekjes zitten erbij en zijn netjes afgestempeld.
Hij heeft pas nog een "kleine" beurt gehad voor 218 euri.
C.v. op afstandbediening, electrische ramen voor en achter, spiegels, alles er op en er aan, en alles werkt naar behoren. Grijs stoffen interieur, met een paar brandvlekjes van de vorige eigenaar, maar verder nog heel netjes.
Airco is ijskoud en heeft pas een servicebeurt gehad.

De achterlichten zijn wat vaal, en de auto heeft hier en daar wel een deukje en krasje, maar gezien zn leeftijd mag ie er nog wel wezen.
Alleen jammer van de Cetus-velgen, 16- of 17 inch staat m toch echt beter.

Foto's komen binnenkort.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Henk855

Welkom en die Cetus velgen zijn altijd handig om als wintervelg te gebruiken ;D

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ro~djo

Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Bouke

FGG

Ik vind de Cetus nog altijd 1 van de mooiste velgen voor een GLT, samen met de Columba. Niets mis mee.

Welkom op 't Forum, Luc.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Luc

Owkeej... bedankt voor het warme welkom, allen.

Luc

Flinke Update : heb de auto inmiddels al een paar maanden, maar nog geen kans gehad om m netjes gepoets e.d. op de foto te zetten. Wel nog steeds heel blij ermee.
Ondertussen is het saaie grijze en naar sigaretten meurende interieur vervangen door een half leder interieur uit een GLT (Thuur merci), mattenset van de Halfords door een set echte van volvo, er is een bagagerolhoes ingekomen (geen goedkoop grapje, maar ok), luidsprekers in de achterdeuren, tweeters in de D-stijlen, en in het dashboard gemonteerd. Ben redelijk happie met t geluid, maar het moet echt beter kunnen. In de voordeuren zitten nu 3-weg clarion speakers die een heel breed en rijk geluid hebben, maar als ik de fader iets te ver naar de voorste luidsprekers zet rammelen ze gewoon los uit hun houders. Vervelend.

Kachelventilator vervangen voor n tweedehands, was nodig. Ruitenwissers voor en achter vervangen, was ook nodig (bleek vooral als t regende), ramen zijn getint (nergens voor nodig, maar ik vind t resultaat erg mooi, en verder hoeft de airco minder hard te werken en heb je n tikkeltje meer privacy).
Twee nieuwe gasveren voor de achterklep liggen gereed in de garage, alsmede twee witte kn-lichten voor op de spatborden, en een set V70 achterlichten. Het monteren wacht eigenlijk alleen maar op een mooie bijna zomerse dag, met temperaturen boven de 15 gr C. Kan ook wel als t vriest, maar werk moet wel leuk zijn.

Tot slot : heb een set 18" Tritons klaarliggen voor de zomer, ben nog op zoek naar een set banden voor niet te gek veel geld. En dat valt niet mee.
Denk dat ik er maar Toyo Proxes T-1R (225-35-R18) omheen laat trekken, en met stikstof laat vullen.
Gezien mijn hooguit 10.000 km's per jaar en het feit dat ik een goede set winterwielen heb, lijkt me dat geen slecht idee. Die Toyo's mogen dan wel budget zijn, maar ze komen goed uit de tests, en zijn blijkbaar redelijk stil op snelweg tempo.

Hoop er vrijdag een paar mooie foto's mee te maken.

Misha

Citaat van: Luc op 12-03-2010 04:14:53
Flinke Update : heb de auto inmiddels al een paar maanden, maar nog geen kans gehad om m netjes gepoets e.d. op de foto te zetten. Wel nog steeds heel blij ermee.
Ondertussen is het saaie grijze en naar sigaretten meurende interieur vervangen door een half leder interieur uit een GLT (Thuur merci), mattenset van de Halfords door een set echte van volvo, er is een bagagerolhoes ingekomen (geen goedkoop grapje, maar ok), luidsprekers in de achterdeuren, tweeters in de D-stijlen, en in het dashboard gemonteerd. Ben redelijk happie met t geluid, maar het moet echt beter kunnen. In de voordeuren zitten nu 3-weg clarion speakers die een heel breed en rijk geluid hebben, maar als ik de fader iets te ver naar de voorste luidsprekers zet rammelen ze gewoon los uit hun houders. Vervelend.

Kachelventilator vervangen voor n tweedehands, was nodig. Ruitenwissers voor en achter vervangen, was ook nodig (bleek vooral als t regende), ramen zijn getint (nergens voor nodig, maar ik vind t resultaat erg mooi, en verder hoeft de airco minder hard te werken en heb je n tikkeltje meer privacy).
Twee nieuwe gasveren voor de achterklep liggen gereed in de garage, alsmede twee witte kn-lichten voor op de spatborden, en een set V70 achterlichten. Het monteren wacht eigenlijk alleen maar op een mooie bijna zomerse dag, met temperaturen boven de 15 gr C. Kan ook wel als t vriest, maar werk moet wel leuk zijn.

Tot slot : heb een set 18" Tritons klaarliggen voor de zomer, ben nog op zoek naar een set banden voor niet te gek veel geld. En dat valt niet mee.
Denk dat ik er maar Toyo Proxes T-1R (225-35-R18) omheen laat trekken, en met stikstof laat vullen.
Gezien mijn hooguit 10.000 km's per jaar en het feit dat ik een goede set winterwielen heb, lijkt me dat geen slecht idee. Die Toyo's mogen dan wel budget zijn, maar ze komen goed uit de tests, en zijn blijkbaar redelijk stil op snelweg tempo.

Hoop er vrijdag een paar mooie foto's mee te maken.

Het eerste wat je kunt besparen op de banden is de stikstofvulling, dat is echt zondegeld.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Citaat van: Misha op 12-03-2010 07:13:03
Het eerste wat je kunt besparen op de banden is de stikstofvulling, dat is echt zondegeld.
+ 1