Niels pimpt zijn V70R

Gestart door nielsmaneschijn, 21-01-2010 01:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielsmaneschijn

Ik ken het alles of niks gevoel, je stoel uitgelanceerd worden is extreem oncomfortabel en ik weet dat mijn pa het niet zo leuk vond dat zijn T5-stangen door het carter kwamen.

Ik heb nog even zitten denken, als de lambdasensor niet goed werkt zou 'ie slecht moeten presteren bij 'closed loop' en goed bij 'open loop'. Dat klopt wel een beetje, als je het pedaal de mat intrapt (en de ECU overschakelt op 'open loop') gaat 'ie met wat aandringen wel als een beest. Maar bij alles behalve helemaal doortrappen ('closed loop') is het een beetje een suf (zij het goedmoedig) beestje.
Ook had ik laatst een P0131 en P0172 melding ('running rich'), en vind ik dat de uitlaat naar benzine ruikt.
Volgens de OBD komt er amper 0,6 V van de sensor als ik het me goed herinner.
Wat denken jullie van deze theorie?

)()()sT

Ik vind het nog steeds vreemd dat jouw auto gechipped is, en sloom aanvoelt terwijl je vader's standaard T5 veel sneller is.
Normaal is een standaard T5 natuurlijk snel, maar het wow-gevoel krijg je echt pas na een remap.

Ik ben benieuwd :)

nielsmaneschijn

De T5 *lijkt* niet gechipt, maar we hebben de ECU niet open gehad, dus misschien heeft de eerste eigenaar er mee zitten klooien. Zou wel verklaren waarom de wastegate permanent dichtgehacked was. :|
Was wel goed voor het wow-gevoel. :)

Ik begin steeds meer te geloven in mijn lamba-sonde-theorie. Kan je die zelf vervangen?

mehn

Citaat van: nielsmaneschijn op 22-01-2010 17:24:50
De T5 *lijkt* niet gechipt, maar we hebben de ECU niet open gehad,

In veel gevallen kun je aan de ECU niet eens zien of er "gechipt" is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Die 0,6 V kan kloppen hoor. Alleen moet íe ook een beetje varieren.
Als je denkt dat open loop een oplossing is en de sensor foutieve informatie verschaft, dan kun je ook gewoon de stekker van de sensor lostrekken. De motor draait dan ook in open loop. Alleen gaat dan je lambdalampje wel branden.

nielsmaneschijn

Briljant! Dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. :eusa_doh:
Ik ga eens op zoek naar die stekker. Zat er niet ergens een tussenstekker waar je makkelijk bij kon?

elianmars

Citaat van: mehn op 22-01-2010 18:02:04
Citaat van: nielsmaneschijn op 22-01-2010 17:24:50
De T5 *lijkt* niet gechipt, maar we hebben de ECU niet open gehad,

In veel gevallen kun je aan de ECU niet eens zien of er "gechipt" is.

Je kunt eventueel wel zien of er met het beugeltje over de ecu-box is geklooid.

KIM

Citaat van: nielsmaneschijn op 22-01-2010 18:44:25
Zat er niet ergens een tussenstekker waar je makkelijk bij kon?
Dat weet ik dan weer niet...