hoge piep T5 in hoog toerental

Gestart door Superskunkie, 19-12-2009 23:59:26

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

IK heb vandaag een RICA gechipte ECU overgenomen van Gies uit 3bergen

Tussen de 5 en 6000 toeren hoor ik een hele hoge piepgeluid.
Dit gebeurd alleen bij de kickdown.
Nu moet ik zeggen dat ik de kickdown niet meer nodig heb na deze rica chip :evil:

Opzich maakt het me niks uit de piep, maar wilde het toch even delen op dit forum, wieweet heeft iemand een oplossing ;)

het gaat om een T-5 2,3 liter AUTOMAAT uit '95

Pas vervangen:

-bougies
-turbo-vacuumslangen (heb benzineslangen gebruikt)

De benzineslangen waren nog moeilijker plat te drukken als de originele vacumslangen.
heb daarna ook die 231KM/H aangetikt met gas over en 3 personen in de auto me veel bagage in duitsland, ongechipt, ik durfde niet harder ::)

Tonnie

Marijn Degens

Je bedoeld een geluid niet uit de motor, maar eerder een soort alarmachtige piep? In dat geval heb ik dat ook. Geen idee wat het is :)

Ludo

Citaat van: Marijn Degens op 20-12-2009 00:04:51
In dat geval heb ik dat ook.

Ook alleen met gebruik van de kickdown?.

Superskunkie

bedankt voor je reactie, het komt ergens uit m'n turbo denk, als ik me ongechipte ECU erin steek is het weg namelijk.
voor mij is het btw meer bijzaak, ik heb de kickdown niet meer nodig voor die nieuwe ECU :D

Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen :):)
Je bedoeld een geluid niet uit de motor, maar eerder een soort alarmachtige piep? In dat geval heb ik dat ook. Geen idee wat het is :)
Tonnie

Superskunkie

Ja alleen bij kickdown, anders haal ik die 5000 a 6000 toeren niet
Citaat van: Ludo op 20-12-2009 00:06:52
In dat geval heb ik dat ook.

Ook alleen met gebruik van de kickdown?.
Tonnie

Ludo

Citaat van: foeksiefoeks op 20-12-2009 00:06:59
het komt ergens uit m'n turbo denk, als ik me ongechipte ECU erin steek is het weg namelijk.

Daar dacht ik ook aan, het toerental van de turbo.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar stel je bent 20, en je gaat 500m hard rennen... dat gaat perfect.  :eusa_clap:
Maar stel, je bent 70, en je gaat dan ook 500m hard rennen... dan piep jij ook heel hoog.  ;D

Superskunkie

Ik ging gisteren weer effe hardlopen na 2 maanden effe 13 km zoals gewoonlijk (of 21KM) en idd had het best zwaar moet ik zeggen :D :D

Alsnog van de week weer 21km zoals gewoonlijk  8)
Citaat van: Ludo op 20-12-2009 00:19:12
Citaat van: foeksiefoeks op 20-12-2009 00:06:59
het komt ergens uit m'n turbo denk, als ik me ongechipte ECU erin steek is het weg namelijk.

Daar dacht ik ook aan, het toerental van de turbo.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar stel je bent 20, en je gaat 500m hard rennen... dat gaat perfect.  :eusa_clap:
Maar stel, je bent 70, en je gaat dan ook 500m hard rennen... dan piep jij ook heel hoog.  ;D
Tonnie

Henk855

Kan het zo zijn dat de RICA gechipte ECU een ,,opmaat,, gemaakte chip bevat voor de wagen waar de ECU uit is gekomen? Het lijkt mij dat als het een standaard chip betreft het overzetten van de ECU geen probleem mag zijn maar met compleet aangepaste software? Misschien moet de software wel aangepast worden aan jou wagen. Als je met je ,,oude ECU,, de hoge piep niet hebt lijkt het mij dat de waarde van de nieuwe niet helemaal aanpast aan jouw wagen.

De kenners op dit vlak corrigeren me wel als ik het fout heb.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com