getikt onder de motorkap

Gestart door lionart, 18-12-2009 10:33:17

Vorige topic - Volgende topic

lionart

Wanneer ik op de snelweg rijdt dan hoor ik, naast het normale geluid van de motor ook een heel snel getikt.
Dit komt met name naar voren als ik even het gas loslaat.
Nu heb ik eens onder de motorkap geluisterd en het enige wat dat soort getik maakt is het kleine kaste met 1 draad eruit aan de bestuurders kant net voor de schokdemper (lijkt op bobine ofzo?)

Wat me wel opvalt is dat dit geluid pas optreed na dat de pakkingen zijn vervangen, daavoor had ik het niet.

Sven850

Kan goed zijn dat je bobine aan het tikken is, die zit daar wel. Denk dat je het alleen hoort bij gas los omdat ie anders niet over het motorgeluid heen komt :eusa_think:. Dat je hem hoort na het vervangen van pakkingen kan volledig los staan van het tikken uiteraard.
XC40 T4 Recharge

Rijns_t5r

heb een keer een bobine van marktplaats gekocht,heb hem gemonteerd,zag er nieuw uit,maar helaas precies het zelfde wat jij omschrijft,tikken als een gek,deed zijn werk wel goed alleen dat irritante getik,werd er getikt van  ;D dus een nieuwe gekocht bij de dealert,schrik niet zijn best aan de prijs.
misschien kado idee voor onder de boom  :D ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Schnappi

kan zijn dat de vacuumklep van de koolstofpot tikkend geluid maakt

-D©©©L-

Citaat van: lionart op 18-12-2009 10:33:17
Wat me wel opvalt is dat dit geluid pas optreed na dat de pakkingen zijn vervangen, daavoor had ik het niet.

Welke pakkingen zijn er vervangen ?

dennis850estate

Citaat van: -D©©©L- op 22-12-2009 18:03:48
Citaat van: lionart op 18-12-2009 10:33:17

Welke pakkingen zijn er vervangen ?

Heeft nieuwe klepsteelrubbers gekregen samen met alle pakkingen en keerringen rondom de kop.   ;D  Kan het geluid (nog) niet in verband brengen. Zal het eerst moeten horen

lionart

Dennis, kom binnenkort wel eens ff langs, kan je het ff horen.