850 T-5R vs S60 T5 vs S80 T6

Gestart door capri, 22-12-2009 19:46:56

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Jep die vallen tenminste niet zomaar uit elkaar ;) Vind ze alleen een beetje traag, maar daar kan Fasttech of Rica vast wel wat aan doen...

Thijssie!

Citaat van: Marc O. op 23-12-2009 12:16:36
Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 11:56:43
Citaat van: Simplicity op 23-12-2009 11:52:07
Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 11:10:50
Toch vreemd dat Volvo dit soort problemen toelaat. Poosje geleden stond er een XC90 met 93.500(!!!) met een kapotte bak op de zaak. Dit zal eigenlijk nooit mogen gebeuren bij zo'n dure auto...

Alles mooi en aardig maar kan je dan ook precies vertellen hoe de eigenaar ermee omgegaan is?
Als je een handbak bv afragd kan je de boel misschien ook snel moeten gaan vervangen...

Punt is hoe meer er op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan, wil je een dikke auto dan betaal je ervoor is toch heel simpel. Voor een duppie kan je niet op de eerste rij zitten tenzij je de connecties ervoor hebt.

Van een sneller model kan je trouwens ook wel verwachten dat de techniek ook z'n best al heeft mogen doen, men koopt tenslotte ook geen R om vervolgens niet boven de 3000 toeren te komen.

Tuurlijk gaat het eraltijd om dat een auto fatsoenlijk wordt bereden en onderhouden. Echter dit punt ben je voorbij wanneer het een veel voorkomend probleem is. Je kan mij niet wijs maken dat iedereen die zijn T6 bak aan gort rijd, ermee heeft zitten boenderen... Daar komt bij dat deze XC90 van een hele nette zakenman was en het niet echt het type was om overal vol weg te stuiven...

Ander voorbeeldje dan: Een van onze directeuren (óók een nette zakenman) heeft een VW Touareg die nu al aan zijn tweede motorrevisie in twee jaar tijd toe is. Betreft de bekende 5 cylinder diesel motor. Ik heb echter het sterke vermoeden dat het aan zijn rijstijl ligt, dus dat kan bij die XC90 net zo goed het geval zijn.

Ja ze zitten er altijd bij en je kan het niet altijd zien. Maar je gaat toch niet ontkennen dat de bak van een T6 het zwakke punt is?

Marc O.

Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 12:18:31
Toch vreemd dat Volvo dit soort problemen toelaat. Poosje geleden stond er een XC90 met 93.500(!!!) met een kapotte bak op de zaak. Dit zal eigenlijk nooit mogen gebeuren bij zo'n dure auto...

Alles mooi en aardig maar kan je dan ook precies vertellen hoe de eigenaar ermee omgegaan is?
Als je een handbak bv afragd kan je de boel misschien ook snel moeten gaan vervangen...

Punt is hoe meer er op een auto zit hoe meer er kapot kan gaan, wil je een dikke auto dan betaal je ervoor is toch heel simpel. Voor een duppie kan je niet op de eerste rij zitten tenzij je de connecties ervoor hebt.

Van een sneller model kan je trouwens ook wel verwachten dat de techniek ook z'n best al heeft mogen doen, men koopt tenslotte ook geen R om vervolgens niet boven de 3000 toeren te komen.

Tuurlijk gaat het eraltijd om dat een auto fatsoenlijk wordt bereden en onderhouden. Echter dit punt ben je voorbij wanneer het een veel voorkomend probleem is. Je kan mij niet wijs maken dat iedereen die zijn T6 bak aan gort rijd, ermee heeft zitten boenderen... Daar komt bij dat deze XC90 van een hele nette zakenman was en het niet echt het type was om overal vol weg te stuiven...

Ander voorbeeldje dan: Een van onze directeuren (óók een nette zakenman) heeft een VW Touareg die nu al aan zijn tweede motorrevisie in twee jaar tijd toe is. Betreft de bekende 5 cylinder diesel motor. Ik heb echter het sterke vermoeden dat het aan zijn rijstijl ligt, dus dat kan bij die XC90 net zo goed het geval zijn.

Ja ze zitten er altijd bij en je kan het niet altijd zien. Maar je gaat toch niet ontkennen dat de bak van een T6 het zwakke punt is?

Nee, dat zou niet handig zijn nadat ik zelf al diverse malen heb gezegd dat de bak het zwakke punt is ;D Maar we moeten dingen ook niet gaan overdrijven. AW's sneuvelen psvr ook regelmatig. En de geartronic in mijn auto is (bij 270.000km) nog niet gereviseerd en schakelt nog immer perfect. Misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigt. Uiteindelijk zat in mijn V70 na 370.000km ook nog altijd de originele ETM...... :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Thijssie!

Citaat van: Marc O. op 23-12-2009 12:31:19
Citaat van: Thijssie! op 23-12-2009 12:18:31

Nee, dat zou niet handig zijn nadat ik zelf al diverse malen heb gezegd dat de bak het zwakke punt is ;D Maar we moeten dingen ook niet gaan overdrijven. AW's sneuvelen psvr ook regelmatig. En de geartronic in mijn auto is (bij 270.000km) nog niet gereviseerd en schakelt nog immer perfect. Misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigt. Uiteindelijk zat in mijn V70 na 370.000km ook nog altijd de originele ETM...... :eusa_pray:

Je hebt gelijk! Laten we het erop houden dat het een zeeeeer belangrijk aandachtspunt is bij eventuele aankoop :)

tackle

als je niet kunt rijden gaat je auto sneller stuk. Zou dat een veilige aanname zijn?

Turbo-Geek

Citaat van: capri op 23-12-2009 12:13:33
Citaat van: capri op 22-12-2009 19:46:56
Rij momenteel in een T-5R automaat en kijk natuurlijk ook wel eens naar andere volvo,s
Wat mij opvalt is dat je voor niet al te veel geld en niet te veel km [ onder de 200.000 ] bv ook een
S60 T5 of S80 T6 kunt gaan rijden.
Onderhoud van een 850 T-5R na 300.000 km kan natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen als je de auto in goede staat wil houden.

Lijkt wel aantrekkelijk een volvo met wat minder kilometers op de klok waar je wat minder aan hoeft te doen aan onderhoud en goedkoper is in aanschaf.  

Een goed rijdende T-5R kost wel een hoop.

:eusa_think:  

Een S80 T6 automaat valt voor mij dus af. Mijn huidige T-5R laten chippen en wil niet inleveren op snelheid.
Automaat van een S60 T5 beter. ???

Dan valt je T-5R ook af want als je nu al klaagt over kosten dan worden ze na het chippen zeker niet minder en het verbuik zal ook gerust stijgen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

capri

Citaat van: Turbo-Geek op 23-12-2009 12:39:14
Citaat van: capri op 23-12-2009 12:13:33
Citaat van: capri op 22-12-2009 19:46:56
Rij momenteel in een T-5R automaat en kijk natuurlijk ook wel eens naar andere volvo,s
Wat mij opvalt is dat je voor niet al te veel geld en niet te veel km [ onder de 200.000 ] bv ook een
S60 T5 of S80 T6 kunt gaan rijden.
Onderhoud van een 850 T-5R na 300.000 km kan natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen als je de auto in goede staat wil houden.

Lijkt wel aantrekkelijk een volvo met wat minder kilometers op de klok waar je wat minder aan hoeft te doen aan onderhoud en goedkoper is in aanschaf. 

Een goed rijdende T-5R kost wel een hoop.

:eusa_think:   

Een S80 T6 automaat valt voor mij dus af. Mijn huidige T-5R laten chippen en wil niet inleveren op snelheid.
Automaat van een S60 T5 beter. ???

Dan valt je T-5R ook af want als je nu al klaagt over kosten dan worden ze na het chippen zeker niet minder en het verbuik zal ook gerust stijgen.

Wil een keuze maken tussen mijn huidige T-5R MET 305.000 KM waarin ik moet investeren of dat ik het geld beter kan uitgeven aan een ander volvo met minder kilometers.

Quota

Ik zou het in de huidige investeren, je weet wat je er aan hebt (gedaan), verliest niets bij inruil (want ik verwacht niet dat je veel terug krijgt voor je huidige wagen. Ik kijk ook steeds stiekem naar een andere (jongere) volvo, maar doe dat niet vanuit het idee dat ik dan goedkoper uit ben. Verreweg het goedkoopste is het om een auto helemaal op te rijden, heeft de meeste impact op de gemiddelde kilometerprijs.

capri

Citaat van: Quota op 23-12-2009 14:18:09
Ik zou het in de huidige investeren, je weet wat je er aan hebt (gedaan), verliest niets bij inruil (want ik verwacht niet dat je veel terug krijgt voor je huidige wagen. Ik kijk ook steeds stiekem naar een andere (jongere) volvo, maar doe dat niet vanuit het idee dat ik dan goedkoper uit ben. Verreweg het goedkoopste is het om een auto helemaal op te rijden, heeft de meeste impact op de gemiddelde kilometerprijs.

Reeds al een hoop gedaan aan onderhoud.

Nieuwe banden met velgen
Remmen volledig vernieuwd
Airco is gemaakt
Motor groot onderhoud
Twee maand geleden laten chippen

Wat moet er nog gebeuren

Aandrijfas links
Heeft nog de orginele turbo
Schokdempers zijn niet af maar ben niet tevreden met de wegligging.
Hoe lang gaat het nog goed met de automaat na 300.000 km
Enig spuitwerk [ steenslag ]

Thijssie!

Snap niet helemaal wat je hiermee wil zeggen. Mijn T5 had 347.000 gelopen met 1ste turbo en automaat. Oftewel wanneer jij hem goed behandeld hoeven die de eerst komende tijd nog niet vervangen te worden. Steenslag kan je hier en daar ook zelf wegtippen met een lakstift (een auto van 200.000km kan ook steenslag hebben overigens) en de andere twee punten hoeven niet extreem duur te zijn.... ;)

Vulk

Dit even bekijken en vrolijk doorkachelen.

www.vulk850.be/850.xls

Emiel

Beetje appels met stoofperen zo. 850's hebben geen schone lei hoor. Die liepen in het begin ook gewoon stuk.

Tis 1 pot nat, en dat is nu zo en vroeger was dat zeker niet anders.

daytonawim

Ik zit inmiddels op de 330K met 1e bak en dito Turbo.
En alles is nog prima in orde.

Misha

Citaat van: Emiel op 23-12-2009 16:59:25
Beetje appels met stoofperen zo. 850's hebben geen schone lei hoor. Die liepen in het begin ook gewoon stuk.

Tis 1 pot nat, en dat is nu zo en vroeger was dat zeker niet anders.

Echt niet.

850's gaan nu eenmaal nooit stuk, hebben eigenlijk geen onderhoud nodig en voor 100 euro heb je een perfekte.

Ze roesten nooit,  hebben geen defekten en er is geen enkel , let wel: geen enkel probleem mee bekend. Ooit.

Daarvoor maakte Volvo troep, daarna ook, maar de 850 is de meest perfekte auto ooit gebouwd.

Had ik al gezegd dat ze ook geen enkel onderhoud nodig hebben ?

Enige puntje van kritiek zijn de 850's met een blok van voor week 43 uit 1994, die wisselen wekelijks olieverbruik en stationaircultuur.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...