Handrem versleten?

Gestart door basphil, 24-12-2009 11:04:56

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

De voeringen willen ook wel eens loslaten, kosten overigens niet de hele wereld.

Anders even de schijf er afhalen en inspecteren.

Weet je hoe dat moet ?

sven0503

opstellen wel, schrijven demonteren nog niet ... maar dat ga ik ongetwijfeld vinden op 't forum

daytonawim

Anders hoor ik het wel, is redelijk eenvoudig ( als je weet hoe het moet)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

sven0503

opstellen lukt me wel, ging me er meer om hoe ik de schijf eraf kreeg zodat ik de schoentjes kon inspecteren. / eventueel vernieuwen.

Jack v

Terugstellen met hetzelfde tandwieltje als opstellen remklauw verwijderen en ophangen aan bijv. de veer(denk om je remleiding) Dan pak de je trommel er zo af.

Jack v

Dan is het makkelijk toch ;)

sven0503

moet goedkomen, heb ook niet gezegd dat 't moeilijk is ;-) .. hopelijk laat 't weer het morgen toe om er ff mee aan de slag te gaan.

Jack v

ah hetzelfde f*ck weer als hier dus, zit er ook al op te wachten tot het droog en iets lichter word.

daytonawim

Als je de remtrommel er niet afkrijgt, als je de rem helemaal het teruggesteld met het wieltje in je trommel,
kan je kijken of je de centraalbout een slaggie losser kan zetten ( zit onder het klepje van je middenarmsteun)

Met montage wel even opletten dat je rem helemaal is teruggesteld.

sven0503

ja en ik woon boven een winkelcentrum (pje) en heb dus geen overkapping... weet je trouwens wat nieuwe remschoentjes voor de handrem kosten bij de dealer? ( mocht 't nodig zijn )

daytonawim

Citaat van: Jack v op 24-08-2011 15:22:16
ah hetzelfde f*ck weer als hier dus, zit er ook al op te wachten tot het droog en iets lichter word.

Zegt hij die een hok van hiet tot sint muttes kruik heeft :-)

sven0503

Citaat van: daytonawim op 24-08-2011 15:23:32
Als je de remtrommel er niet afkrijgt, als je de rem helemaal het teruggesteld met het wieltje in je trommel,
kan je kijken of je de centraalbout een slaggie losser kan zetten ( zit onder het klepje van je middenarmsteun)

Met montage wel even opletten dat je rem helemaal is teruggesteld.

oke dus als ik het goed begrijp:

1. wiel eraf
2. remklauw demonteren
3. stel-tandwieltje terugstellen ( dus niet strakker zetten ) om het demonteren van de schijf te ver-gemakkelijken.
4. mocht dit niet genoeg zijn, de bout onder de armsteun losser zetten ( die had ik al gevonden )
5. schijf eraf halen.
6. schoentjes inspecteren / zo nodig vervangen.
7. schijf er weer op monteren.
8. handrem systeem weer opstellen dmv. het stelwieltje en de bout onder de armsteun volgens bovenstaande omschrijvingen.
9. remklauw weer monteren
10. wiel er weer op.