Verschil van achterklep scharnier 855/v70

Gestart door henry classic v70, 28-12-2009 13:28:27

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Weet niet of dit gaat lukken maar deze beugels zitten op de 437, dat zijn goeie.....
http://mail.google.com/?attid=0.1&th=125d70ef8185fd1d&disp=vah&view=att
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

henry classic v70

Oh, jammer........
Volgens Marco (DCCCL) zijn de orginele 855 beugels de beste, Hathu heeft me er een mailtje over gestuurd (handleiding van deze montageset) en daar staan afbeeldingen in van de juiste beugel.......
(de nietwerkende link)

)()()sT

Dit zijn de beugeltjes van mijn V70:

Links:

Rechts:

Ik heb helaas geen foto van de oude 855 voorhanden; daar zat het beugeltje in ieder geval met de (langere) boutjes van het klepscharnier nog extra vast.

henry classic v70

Dat zijn wel de beugeltjes die ik er nu bij heb maar hoe zet je die beugeltjes vast?
Of is het meer van die beugeltjes om de scharnieren heen en eigenlijk "vastklemmen" met de spoiler, zodat de spoiler klem op het dak wordt getrokken?
Ik heb op de 437 een andere bevestiging waarvan de beugel vast wordt geklemd om het scharnier heen, dat zou de orginele klem zijn van de 855.....
Morgen toch nog maar eens proberen met de beugeltjes die erbij zitten

)()()sT

Citaat van: henry classic v70 op 29-12-2009 19:13:14
Dat zijn wel de beugeltjes die ik er nu bij heb maar hoe zet je die beugeltjes vast?

Niet  ;D
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik er ook wel over verbaasd was. In het voorjaar heb ik een andere achterklep gemonteerd, en zag toen ook pas dat die beugeltjes alleen maar om de klepscharnieren gevouwd zitten.
Lijm of de tapevlakken houden de spoiler op zijn plaats, terwijl bij de 855 alter 1 de klep "droog" gemonteerd zat met enkel de beugeltjes.

henry classic v70

En ik maar denken dat je die torxen van de achterklep over die beugeltjes heen moet zetten......... :eusa_whistle:
Het klopte ook al niet met die uitsparingen, ringetjes en plaatjes geprobeerd maar niet vast genoeg naar mijn idee, zitten ze gewoon koud om de scharnieren gevouwen/geklemd.
Ga het morgen nog een kans geven en dan maar zien of het naar mijn zin is
Bedankt voor de foto's Joost, nu weet ik tenminste dat je deze beugels niet vast hoeft te schroeven

Hiker

Hoi,

ik heb ook een probleem met de bevestiging van mijn dakspoiler.
Links zit ie pefect, maar omdat de achterklep (fabriekaf) iets uit het lood zit naar rechts (2 mm) komt het rechter beugektje zodanig tegen het achterlichtunit dat deze beweegt.

Daarom heb ik hem er maar afgehaald en gewacht op een topic als dit  :eusa_clap:

@hathü: kun je mij de montage handleiding ook mailen?

@elianmars: waar kan ik die kit die jij gebruikt hebt kopen?

Alvast bedankt
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

)()()sT

Ik heb bij de automaterialenzaak ruitenkit gekocht... Moeten ze gewoon hebben.
Waarom staat jouw klep uit het lood??

Zoals ik al postte heb ik eens de klep vervangen...

Mijn oude klep hing iets te diep dachten wij (aan de onderzijde was ie geroest), maar de bump zit ook iets te hoog.
We hebben toen wel geconcludeerd dat er weinig te stellen valt in de kleppositie, vandaar mijn vraag.

Hiker

'uit het lood is overdreven' maar gister was ik bij de dealer in Drachten en volgens hem is de klep er nooit uit geweest.

Nou moet ik wel zeggen dat het rechter beugeltje niet geheel recht is (bij ES gekocht) en recht krijgen is lastig.
IK hou het op kit denk ik, als men post waar ik dat kan krijgen.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 29-12-2009 20:13:12
Ik heb bij de automaterialenzaak ruitenkit gekocht... Moeten ze gewoon hebben.

:eusa_whistle:

Zwarte ruitenkit van Sikaflex o.i.d.

henry classic v70

De beugeltjes worden inderdaad vastgetrokken door de spoiler als je deze vast zet met de torxjes, alleen een iets dikker stukje rubber onderin de beugeltjes zodat deze goed tegen het scharnier aanklemt.
't Was eigenlijk allemaal veel makkelijker geweest als je weet hoe je deze beugeltjes moet gebruiken (gewoon om het scharnier en vastklemmen met de spoiler)
De Sikaflex inmiddels ook in huis, nu nog even wachten tot de temp. wat hoger wordt om dit te kunnen gebruiken

Bedankt voor de tips allemaal

Hiker

Hoi Henry,

Als je wat Sikaflex over hebt hou ik me aanbevolen.....vandaag het rechterbeugeltje bij gebogen, maar hij blijft tegen de remlichtunit en chassis aankomen.

Ik ga hem erop kitten en vervolgens metalen borgkoortjes vastmaken zodat wanneer de kit het toch begeeft de spoiler aan het borgkoort blijft hangen.
Die borgkoortjes komen dan om de scharnierpunten en bevestig ik ze met de torqu schroefjes waar je normaal de beugels mee vast zet....

Maar dan moet het eerst warmer worden...heb geen garage.

henry classic v70

Zo'n tube kit kost een tientje.......
Anders zou je wel langs kunnen komen om een paar dotten eronder te leggen maar lijkt me nogal omslachtig (180 km voor een paar dotten kit)
Je kunt dit spulletje daarna overal voor gebruiken, zie het maar als een super montagekit

RRRRR_Ramon

Ik zat net eens even te kijken naar de foto's eerder in dit topic en het viel me op dat het bij mijn spoiler toch echt anders zit.

Spoiler is org. Volvo en uit ca. 2003 (zat eerder gemonteerd op mijn 855), misschien dat het gemodificeerd is later.

Hiet wat foto's:

Rechts binnenkant.

Rechts buitenkant.

Links binnenkant.

Links buitenkant.

Zoals ik in een eerdere post al aangaf zitten deze beugels vast met een langere (bijgeleverde) bout met daarachter een moer. Aan de buitenkant zitten dan 3 torxboutjes die de 2 delen van de beugels verbinden. Het voegt verder aan de vraag van TS niets meer toe want die heeft een ander systeem blijkbaar. Misschien dat iemand anders er nog zijn/haar voordeel mee kan doen.  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪