Wat voor riem is dit?

Gestart door Red Devil, 30-01-2010 16:56:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Bij mijn 2.5D zie je als je met je gezicht naar de motor staat een drietal riemen (van L naar R) de multi, de distributie en rechts van het blok nog een derde. Om deze laatste gaat het. Wat dient deze riem voor en wat de vervangingsinterval.

Ik hoor het graag.

Ted

Jeroentjuh

Dat is je pompriem, deze drijft je brandstomp aan.

Red Devil

Oke, dat wilde ik weten.

Hoe vaak wordt deze vervangen en is dat zelf te doen?

Jeroentjuh

Vervangingsinterval weet ik ff niet meer, ik d8 gewoon om de 120.000. Vervangen gewoon door de dealer laten doen, de afstelling van de pomp moet met de computer gecontroleerd worden. Afstellen luisterd best wel nauw....

jeroenh

Volgens mij staat hier niet de distributieriem-vervangings interval voor van 120,000 km, maar de helft.
Dus iedere 60,000 km (check het instructieboekje maar eens).
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

JayJ

TDI: 60.000km voor de pompriem.
2.5D: 120.000km voor de pompriem.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

jeroenh

Toch staat er bij mijn 2.5D uit 1999 een opmerking over 60,000 km in het instructieboekje mbt de pompriem.   ???
Laat 'm iig bij die stand wisselen.
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

kvcuijck

Vraag: Als deze riem knapt heb je over het algemeen toch geen schade? (Tenzij daardoor de nokkenas zou blokkeren en als gevolg daarvan ook de distributieriem aan de andere kant knapt.)

Dus in 99% van de gevallen zou je dan alleen stil komen te staan en zijn je grootste kosten waarschijnlijk het wegslepen?

V70 classic

Als je pompriem breekt geen schade.
Breekt de distriebutie wel schade.
Interval bij een 2.5 d , 120 K ( na de eerste wissel )
eerst was de interval indeed 60.000.
Latere types gaan om de 120.000, met het zelfde blok.
Mijn monteur ( audi) geeft aan dat de interval voor de vroege types na een eerste wissel werdverlengt naar 120.000.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

VolvoDeMio

#9
En een plaatje erbij: