Probleempje met loopcultuur, wie denkt er mee .. (ME7)

Gestart door Misha, 29-12-2009 14:34:54

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Johann op 15-01-2010 08:51:22
Citaat van: razorx op 15-01-2010 00:50:39
Het zou me niets verbazen als Johann iets heel verstandigs kan zeggen.

Regelmatig.  ;D

Hoe lang rij je al met de nieuwe software Misha?

Ik heb niet echt nieuwe software. Ik heb toen vlak voor de verhuizing van FT de auto laten chippen.
Tijdje mee gereden, toen een 3" JT laten monteren, daar is de software iets op aangepast.
Paar weken later de 3" DP weer vervangen door de originele DP vanwege overmatige herrie.

Later is de ETM vervangen, en is de originele Volvo software weer geladen.

Paar weken later weer naar FT geweest en toen is de oorspronkelijke software van de eerste chipsessie weer gebruikt.

Ik moet daar bij vermelden dat de auto nooit echt 100% vlekkeloos is geweest bij volgas, behalve misschien de allereerste keer, maar ik heb daarna ook wat geklooi gehad met een slecht wordende ETM. Had verder de link niet gelegd omdat ik geen drukmeter had en dus alleen op gevoel vond dat het niet lekker vooruit kwam, meestal.

Daarna heb ik een tijd gedacht dat het aan de LPi lag; maar dat lijkt dus niet zo te zijn.

Auto loopt nu echt super.

Ter aanvulling: ik heb echt geen probleem met FT, vind hun product en hun service echt uit de kunst en twijfel niet aan hun vakmanschap. Het is mijn bewuste keuze om het even zo te houden omdat ik geen tijd heb en er even geen centen aan uit wil geven, ik sluit niet uit dat ik in de toekomst gewoon weer verder ga !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

Ging mij meer om de nieuw geladen OEM software eigenlijk..  ;)

Bij opnieuw laden reset je alles en dan gaat de ECU weer de boel leren, ook als er minder werkende sensoren bij zitten. Verschilt een beetje per auto maar vaak gaat ie na herladen de eerste kilometers als een speer maar na het leren kakt ie dan weer in. Zou ook kunnen dat de problemen dan ook weer terug komen. Zoals je zei zit je minder in het grensbereik nu dus zal het misschien net goed gaan.

Ik ben wel van mening dat als de auto met de tuning wel goede gereden heeft dat het dan toch aan een onderdeel ligt welke niet goed mee doet.

Wel jammer. Zal wel aan de LPi liggen..  ;D

Misha

Ik snap je redenatie, Johann.

Ik zal in de gaten houden hoe het zich ontwikkelt.

Ik verdenk dan alleen de pingelsensoren;een aantal heel wezenlijke sensoren zijn al vervangen en brachten allemaal niks eigenlijk.

MAP, IAT, TCV, LMM, ETM zijn allemaal nieuw.

Alle wezenlijke circuits zijn getest en waar nodig afgeperst: auto had geen foutmeldingen van belang.

En echt goed heeft hij dus nooit gelopen voor langere tijd, met name het vreemde en wisselende acceleratiegedrag bij volgas heeft er altijd in gezeten. Tot 0,6 gaat het allemaal prima, daarboven is het eigenlijk slecht.
Ik had het idee dat het met de 3" DP wat stabieler was.

Ik weet zeker dat het probleem er met wat test- en diagnosewerk uit te halen is overigens, ook dat het iets kleins is maar ik kan zelf die testen niet doen en Haaksbergen is ook niet om de hoek, daarbij moet de arbeid -uiteraard- ook betaald worden.
Mooiste oplossing zou zijn om de S70 daar neer te kunnen zetten en weer eens op te halen als het euvel gevonden is, maar ik zie dat de komende weken niet gebeuren, heb de auto ook gewoon nodig voor dagelijks vervoer en heb geen 2e auto. Alleen een Alto.  ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het