Opwaarderen van donateur naar lid?

Gestart door Johann, 09-11-2002 15:23:52

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

CiteerDe Volvo dealer in ons dorp gaat per 1 Januari dicht dus ik weet ook niet of ik nog wel een Volvo weer ga rijden.

Dat meen je toch niet he, dat je geen Volvo meer gaat rijden omdat er geen dealer in ut durp zit?? Een Volvo rijdt je omdat je een freak van dat merk bent en toch nergens anders om, of zie ik dat verkeerd. Bij mij in ut durp zit ook een dealer maar mijn auto heb ik 70km verderop gekocht. In een T5 ben je er zo.

CiteerMisschien een AWD.

Ahaaa dus toch een Volvo ;D

gr. Edwin.  8)
ps. welkom bij de club met je 850.

Reitse

Mooie wagen Johann!  ;D

Veel plezier ermee, enneh, neem je die zaterdag mee??

Johann

Ik neem 'm mee anders moet ik drie straten verderop parkeren ;)

Joris_Scholte

CiteerIk neem 'm mee anders moet ik drie straten verderop parkeren ;)

Drie straten verderop wil jij helemaal niet parkeren! Lekker buurtje daar. Is de Arnhemse "Reeperbahn", zeg maar.

Reitse

Hmm.. zal ik toch de 440 van m'n moeder meenemen...  :D :D :D ;D ;D [smiley=cwm27.gif] [smiley=cwm27.gif]

Marcel_T-5

Bangepoeperd ;D ;D ;D ;D ;D

Maar ik denk dat we de Volvo's wel bij de dealer mogen parkeren. Vinden ze vast niet erg. ;)

Marcel T-5

Reitse

Dat scheelt weer!

Moet trouwens wel errug mooi gezicht zijn, al die 850's bij elkaar...

jaap

CiteerJa, knetterduur lidmaatschap :)

Ik heb 'm als hobby object gekocht want de S60 gaat er t.z.t. weer uit en dan blijf ik met een bult onderdelen zitten.
De 850 was op zich niet duur maar heeft wel al 275000 km gedaan, ex Politie auto met een goede onderhouds staat.
Ik wou per se een witte en een T5 en die zijn er niet veel.
Buitenkant zit veel krasjes en dutjes op, ook op de bumpers.
De Volvo dealer in ons dorp gaat per 1 Januari dicht dus ik weet ook niet of ik nog wel een Volvo weer ga rijden.
Misschien een AWD.

Is dan deze 850  soms de reden dat je graag scherpe foto`s van de Btcc 850 wou hebben? ik meende dat jij daar om gevraagd hebt.
Als gaat namaken wordt/is dat een interessant hobbyobject!

jaap

Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johann

Yep...

jaap

CiteerYep...

;D

Das mooi werk man!
Hou je ons op de hoogte of kunnen we het via je website in de gaten houden.

jaap
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Walter

Hé Johann, gefeliciteerd met de aanschaf :D

Wij hebben een aantal KLPD auto's in onderhoud, misschien kan ik de order historie van jouw auto achterhalen  ???
Als voorbeeld: ik heb een aantal modelauto's BTCC, misschien dat je aan de hand van wat HR pics detail kan achterhalen  [smiley=cwm34.gif]

Waarom mogen eigenlijk alleen 850/X70's lid worden? Nieuwe V70 is anders, maar heet 't zelfde. Of gaat het om de interne code (854, 855, 872, 873, 874, 875, 876) Die hebben allemaal met 800 te maken, de S60 (384) en V70/XC (285/295) niet. Maar ja, die zijn wel een voortvloeisel uit de 800. S80 weer niet, vind ik. Is hele andere auto. Maar als je strikt 850 club aanhoudt, moet je afscheid nemen van X70's. Hmmm, ook maar niet doen. Is hier al eens over gebrainstormd, uitbreiding met S60/nieuwe V70? Straks nieuwe coupé erbij... Toch zelfde soort mensen! OIf is dit een gevoelig puntje... :-/

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Ach, ik heb nooit echt 't idee of gevoel gehad dat ik er niet bij MOCHT horen.
Bij ritten ben ik ook meestal bewust achter de stoet aan gaan rijden tenzij er iets te trappen viel ;D
Lelystad was omdat anderen graag de S60 op de baan wouden zien maar als 't niet had gemogen had ik daar ook vrede mee gehad.
Ik respecteer ook de mening dat het een 850 club betreft en de S/V/C70's zijn op dezelfde techniek gebouwd.
Het plaatwerk is ietsje anders maar verder hebben deze modellen en de 850's te veel gemeen.
De S60/V70/S80 P2X modellen zijn toch echt anders, ook qua techniek.
Ik loop al tijden met het "probleem" dat de S60 er weer een keer uit moet en dan blijf ik met een bult onderdelen zitten.
Destijds met Zippo had ik ook wel plannen om een 850 er bij te halen maar het was mij toen, en nu eigenlijk nog, te duur.
Ik heb pas geleden afscheid genomen van wat eigenlijk nooit mijn hobby is geweest, ik was namelijk eigenaar van een Dodge WC42 Carryall van 1942.

Mijn broer doet veel in WWII spul en ik heb deze jaren geleden aangeschaft maar had er niet echt aardigheid aan.
Ik heb 't chassis deels gerestaureerd en er daarna niet meer naar omgegeken.
Mijn broer kon hem pas geleden verkopen en toen ben ik toch maar gaan kijken naar een 850.
De KLPD Volvo had gewoon een gunstige prijs en een goede onderhouds staat.
Het BTCC idee ben ik nog niet helemaal uit.
Eerst moet de auto omlaag en dikke wielen er onder en dan moet ik kijken of de vleugel en de "airdam" haalbaar zijn voor straat gebruik.
Mocht dit allemaal lukken dan zal ik pas overwegen om de auto in de kleuren te laten spuiten.
Motor tuning is ook niet hoofd zaak, de auto gaat aardig van de plek maar Zippo heeft mij al wel pijp laten kijken met mijn S60 ;D
Vanmiddag nog wel even een Vtecje een tootntje lager laten zingen, lui waren echt diep aangedaan.
Wat wil je, witte 850 hoog op de poten en dan gewoon wegfluiten, das Volvo!
Als de 19T en de DP er op zitten zal ie wel iets harder gaan maar ik denk dat ik de druk niet hoger als 1,1 bar laat gaan.
Blok heeft al 275.000 er op zitten.
Ik weet niet wat de KLPD Volvo's verder nog aangepast hebben naast de V70 voorremmen maar de auto ligt verbazend strak aan de weg, veeel strakker als een standaard S60T5 met dynamic onderstel en 17" wielen.
De stickers zijn 't probleem niet, 2 dagen werk.

Walter

Johann,

Ik weet dat ze de KLPD auto's iets aanpassen, ze moeten een behoorlijk vrachtje meesjouwen. Laatst hebben ze een S60 met LPG op de weegschaal gezet, bleek geloof ik 1900 kg te wegen.
Ook heb ik gehoord dat ze de begrenzer eruit halen, maar dat kunnen ze bij verkoop terug gedraait hebben. Wat ook wel eens voorkomt, is dat er een nieuwe motor in gegaan is! Die dingen rijden ze nog wel eens kapot. We hadden er laatst een (S70 T5) waar de drijfstang naast het blok lag... De turbo's hebben sowieso "zwaardere" remmen.

Wat ik al zei, als je mij het kenteken mailt, kan ik eens kijekn wat ik kan achterhalen! Als je dat wilt tenminste.

Greetzzz

Walter

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Walter

Citeerwalter,
de 850, x70 staan allen op hetzelfde onderstel.
vandaar dat een S60 en nieuwe V70 niet in dit straatje past.

Dat dacht ik al. Maar ja, het zijn toch de opvolgers... En toch op basis van 800 (laatste series X70 hebben dezelfde motor). Eigenlijk moet je toch ergens een grens stellen. De nieuwe P2X onderstellen zijn anders dan de 800's. Maar goed, mensen zullen toch eens overstappen...

Ohja, voor de mensen die het niet weten (zijn die hier??):
854= 850 sedan
855= 850 estate
872= C70 coupe
873= C70 Cabrio
874= S70
875= V70
876= V70 XC (oud model)

Facta non verba

Johann

CiteerJohann,

Wat ik al zei, als je mij het kenteken mailt, kan ik eens kijekn wat ik kan achterhalen! Als je dat wilt tenminste.

Greetzzz

Walter

PV reeks, staan er 11 van in je Volvo werkplaats boek afdeling politie auto's.
No's 40 t/m 50...
Rest kun je zelf wel vinden
 ;D

Alvast bedankt.
Er is wel 2 keer een nieuwe bak in gezet, laatste 5000 km geleden.