Trilling stuur bij lage snelheid

Gestart door mush, 09-01-2010 00:01:44

Vorige topic - Volgende topic

mush

Hello,

sinds enkele weken heb ik met mijn '93 850 redelijke trillingen (2tal cm naar links en rechts draaien) aan het stuur bij lage snelheden. Hoe hoger de snelheid hoe minder de trillingen, bij 80 is dit ongeveer verdwenen. Het lijkt dat de beweging te snel wordt om nog te kunnen trillen. De auto zelf trilt ook licht mee maar het is vooral merkbaar aan het stuur. Gasgeven of remmen heeft geen invloed. Is dit een uitlijningsprobleem of eerder speling op lagers of as?

Ik heb al veel gezocht op het forum maar iedereen heeft klachten bij hoge snelheden, bij mij is dit andersom.
Hier heb ik echter ook last van, trillingen die heviger worden met de hogere snelheid, onafhankelijk van gasgeven/remmen. Wat hierbij wel raar is dat bij het vertrekken bijna geen trilling is, en na een halfuur rijden, bij dezelfde snelheid, de trilling veel groter geworden is.
Deze zijn sterk verminderd bij het reinigen van mijn stationairregelaar (hoe kan dit?) maar is nog niet geheel verdwenen.

Dank voor de hulp :)

thuur

In je band is waarschijnlijk een staaldraad gebroken, ik weet de precieze benaming van die draad niet. Het zal ook niet zichtbaar zijn op de balanceermachine, maar alleen onder belasting. Leg je reservewiel maar eens op een van de voorbanden. Welke van de twee het is, is een kwestie van proberen.

Gr ;)

mush

Dat dal ik morgen eens uittesten, bedankt voor de info :)

capri

Hoogteslag in de banden
ballanseren
aandrijfassen

hathü

Wat Thuur zegt kapotte band, had ik een tijdje geleden ook, een wiebelend stuur vooral bij lage snelheden. Bij mij was het zichtbaar er zat aan de binnenkant van de band een flinke bult. Snel vervangen, je wil geen klapband meemaken :-\.

zoef

Het toeval wil dat ik, al enige tijd, met precies dezelfde klacht rij. Vlak voor de APK en grote beurt viel het op dat een achterrem bleef hangen. Mijn idee was dat e.a. met elkaar verband houdt, niet dus de klacht zit er nog in na de onderhoudsbeurt.
Het zegt niet zoveel, de garage heeft met het gladde weer nooit een flinke proefrit gemaakt.
Ik ben zeer benieuwd waardoor het fenomeen ontstaat.
- Stuur beweegt ca 2 cm tot 50 km/uur daarna vermindert het snel.
- Het gas loslaten verergert het verschijnsel
Wie weet de oorzaak?

thuur

Citaat van: zoef op 10-01-2010 12:12:14
Het toeval wil dat ik, al enige tijd, met precies dezelfde klacht rij.
8<
Wie weet de oorzaak?

Heb je het topic niet gelezen dan?

Gr ???

tackle

modder of vuil in je velgrand?

mush

Het probleem zat inderdaad in de banden, opgelost!
Bedankt voor de tip ;-)