Vreemd geluid bij rechter voorwiel

Gestart door JoNaNo, 28-12-2009 17:37:26

Vorige topic - Volgende topic

JoNaNo

Hallo,

Sinds een tijdje komt er bij mijn rechter voorwiel een vreemd geluid vrij. Ik zal proberen te beschrijven hoe het klinkt en wat de vermoedelijke oorzaak is:

De oorzaak:

Met een tamelijke snelheid (20-30 km/h) een stoeprand geraakt met inparkeren

Geluid is continu aanwezig een loopt gelijk aan de snelheid mee en klinkt een beetje als een turbo (deze heb ik niet).Tevens komt er een kloppend geluid als ik een bocht naar links maak.

Dit kloppen voel ik niet in het stuur. Het stuur trilt wel bij praktisch alle snelheden.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben en jullie mij een idee kunnen geven van de veroorzaker

Alvast een fijn uiteinde en wellicht tot volgend jaar

Nout

thuur

Het trillen in je stuur zal wel de uitlijnen en balancering zijn die nu overhoop is gehaald.

Vwb het geluid: controleer goed of het wiel vrij loopt, dus niet tegen b.v. de spatlap of het modderscherm komt.

Gr ;)

JoNaNo

Bedankt voor de reactie,

Ben toch maar even langs de garage gereden. Na inspectie blijkt het wiellager kapot.
Wordt maandag vervangen!!!!$$$$$$$

Jonano

henry classic v70

Citaat van: JoNaNo op 01-01-2010 13:31:42
Bedankt voor de reactie,

Ben toch maar even langs de garage gereden. Na inspectie blijkt het wiellager kapot.

Jonano

Hoop dat ze de borgmoer los kunnen krijgen.............deze willen nog wel eens vast zitten
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lampje

Wiellager bij Estate Services kost 90 Euro. Bij Volvo 230 Euro. Scheelt nog al wat...

Citaat van: JoNaNo op 01-01-2010 13:31:42
Bedankt voor de reactie,

Jonano