Ervaringen met www.usedvolvo.nl ?

Gestart door llinssen, 28-12-2009 15:02:35

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Ik zag dat er verschillende keren geschreven is over aankopen gedaan bij www.usedvolvo.nl Wat zijn de ervaringen daar?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

de Ridder

Toevallig vanmorgen voor t eerst geweest. Vond het er maar een zooitje, autos zagen er niet uit en personeel was onvriendelijk.. Aldus mijn ervaring.  :)

D-J

Bij het zoeken naar onze V70 zijn we oa. bij Van Kempen geweest.
Echte handelaar maar wel met liefde voor Volvo.
Monteur leek behoorlijk kennis van zaken te hebben.

1e indruk is een rommelig bedrijf, maar volgens mij is het gewoon een
ouderwetse manier van auto's verkopen.

Wij hebben onze Volvo er niet weg omdat ik die V70 niet mooi genoeg vond.
V70 T-5D

llinssen

Twee verschillende meningen, die gelukkig wel een beetje in elkaars verlengde liggen.
Nog iemand?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

MICHEL306

De prijzen  zijn wat aan de hoge kant wat je trouwens vaak ziet bij bedrijven die zogenaamd gespecialiceert zijn in een merk.

gr M

Wout309t

Citaat van: MICHEL306 op 29-12-2009 09:05:46
De prijzen  zijn wat aan de hoge kant wat je trouwens vaak ziet bij bedrijven die zogenaamd gespecialiceert zijn in een merk.

gr M

Dat is waar. Maar ik kom zelf altijd graag in Papendrecht bij PG. Zijn ook iets duurder, maar ik weet dat die jongens geen krassenbakken in de showroom zetten.
Die zoeken echt nette auto's uit anders komt hij er gewoon niet te staan. Komt bij dat je ook echt garantie krijgt en geen smoezengarantie waarbij je uiteindelijk alleen een nieuw ventieldopje kunt krijgen.

Dat rechtvaardigt in mijn ogen die hogere prijs wel denk ik.
2011 V70 2.0T R-Design MT

llinssen

Prijs is transparant, kwaliteit van de auto's minder.
Hoe bevallen de auto(s) die daar gekocht zijn op iets langere termijn?

RRRRR_Ramon

Citaat van: llinssen op 29-12-2009 09:58:09
Prijs is transparant, kwaliteit van de auto's minder.

Transparante prijs, maar wel erg hoog. Persoonlijk hou ik ook niet zo van dingen als: "voor €650,- meer krijgt de auto een afleverbeurt, onderhoudsbeurt en garantie verlenging." De hoge prijzen zijn dus ook nog eens meeneemprijzen.  :eusa_think:

Ik pikte er zomaar eens een 97-er V70 2.5 10V op LPG uit met 319K, die €5450,- is echt veel te hoog. De auto is dan volgens zeggen zeer netjes maar mist dan ook alle opties die deze auto's nu net wat leuker maken. Ik kijk even op de foto's, geen mistlampjes voor, geen rollo, half leer/stof bekleding, geen bigfront etc. Verder maakt het niks maar de dakrails horen niet bij bouwjaar 97.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

850-2.520V-Driver

Mijn ervaring:
Onvriendelijk personeel.
Auto's waren bagger. Op de (in sommige gevallen wel heeeeeeel geduldige) foto's zagen ze er netjes uit, maar in werkelijkheid...  :eusa_hand:

Nee, ik zal er nooit een Volvo kopen. (Dat geldt tevens voor Volvo v/d Voorn te Lisserbroek - ballentent.)

Volvo-Cees

Wat waren je ervaringen met v/d Voorn?
Ik ga er ook weleens kijken, en mijn vader heeft er een S60 gekocht.
Het is wellicht een aparte kerel, en hij is niet goedkoop, maar de auto's zijn wel netjes en hij komt zijn beloftes na... aldus mijn mening, ben benieuwd naar jouw ervaring.

innocenti

Ik heb mijn vorige 850 gekocht bij van Kempen in 2002. Hij zat toen nog in Gemonde.

Ik ben positief. Heb met de auto weinig problemen gehad. En hij vroeg toen een nette prijs voor de auto, was behulpzaam en ik mocht alles controleren.

Rommelig: vind ik niet storend. Je komt voor een auto, niet voor een pand.
Onvriendelijk: bij mij absoluut niet. En ben er al meerdere keren terug geweest.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Volvo-Cees op 31-12-2009 00:55:54
Wat waren je ervaringen met v/d Voorn?
Ik ga er ook weleens kijken, en mijn vader heeft er een S60 gekocht.
Het is wellicht een aparte kerel, en hij is niet goedkoop, maar de auto's zijn wel netjes en hij komt zijn beloftes na... aldus mijn mening, ben benieuwd naar jouw ervaring.

Late reactie, maar mijn ervaring met v/d Voorn is dat hij me zo'n 300 (heen/terug vanaf Helmond) liet rijden voor een 850 in ''Nieuwstaat'' zoals werd omschreven op de site. 2x gebeld, aangegeven dat ik er een flink stuk voor moet rijden, maar dat was volgens hem de moeite waard, echt een keurig nette wagen!!
Ik kom daar bij een bak waar de blanke lak op verschillende plaatsen vanaf bladdert (en dan niet een beetje!! Raamstijlen etc. vanalles) en die onder de steenslag zit. Ik met de moed in m'n schoenen naar binnen en maak er een opmerking over en ik word toch onbeschoft te woord gestaan door dat dom stuk vreten. Hij stond me half uit te lachen en ik kon er wel een potje blanke lak bij krijgen.
Ik gebruik 'm nooit, maar ben met m'n middelvinger omhoog omgedraaid en de zaak uitgelopen.
Op de terugweg m'n huidige (oudere en duurdere) DOP 850 gekocht bij v. Aarle. Strak in de lak, geen steenslag en minder km's.

Jeff

Kortom geen zaken met de lui doen dus!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

ed

Mijn ervaringen met v/d Voorn zijn ook niet al te positief. De beste man heeft een soort van hoogmoedswaanzin. Ben 2 keer langs geweest (V70R en S60 D5) voor het kopen van een auto bij hem, maar het bod was zo onbeschoft laag. Er mankeert altijd wel iets aan de in te ruilen auto (vind ik gewoon dom van een verkoper om dat te zeggen) waarom de inruilprijs zo laag moet zijn. Deze man geeft je de indruk niet op jou te wachten te zitten. Nou, in dat geval gaan we toch lekker bij een andere auto kijken.
Heb wel eens gevraagd of hij het onderhoud aan mijn auto wilde doen, maar ook daarin was hij niet geintresseerd.
Hij heeft overigens een keer in een tv progamma een verhaaltje gedaan over de kleine garagist, dat was echt een idioot verhaal.
Vreemde zaak en ik ben daar klaar.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!