koplampwissers uitschakelen....

Gestart door Willem Welten, 04-01-2010 19:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Willem Welten

Hallo alemaal...

Bij mijn 850 zitten wissers op mijn koplamp.

Deze zijn een  beetje gammel en ik wil eigenlijk voorkomen dat ze afbreken door de koplamp wissers uit te schakelen,

Kan dit dmv een zekering eruit halen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

mvg Willem

-D©©©L-

Je kan gewoon de stekkers eraf doen. Dit zijn de bruine,  3polige, stekkers achter de koplampen.

Thys

Zekering verwijderen kan, je kunt ook evt. de stekkers van de motortjes loshalen, deze liggen achter de koplampen.

Edit:
Wat Marco zegt, dus... :D

Thijssie!

Je kunt ook zorgen dat ze niet meer gammel vastzitten? ;D

-D©©©L-

Stekkers losnemen is een beter idee dan zekering verwijderen als de wissers gammel zijn. Een gammele koplampwisser kan namelijk de voorruit wis/was installatie aardig in de war sturen.
Symptomen: Een ruitensproeier pomp die niet meer uit wil en wissers die je niet stil kan zetten. (als het tankje vol zat, dus een hele schone voorruit en daarna een paar schrapende wissers...)

Willem Welten

ik heb ff onder de kap gekeken, maar ik zie daar geen stekkers liggen.

zie alleen de stekkers die op de koplamp zitten.

weet iemand ook welke zekering het zou moetten zijn?

dan kijk ik gewoon wat hij doet als ik de zekering eruit haal...

mvg Willem

Marc O.

Ik weet niet hoe het bij een 850 zit, maar bij een x70 zitten die stekkers vastgeklemd onder de "dwarsbalk" boven de koplampen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 06-01-2010 20:13:51
Ik weet niet hoe het bij een 850 zit, maar bij een x70 zitten die stekkers vastgeklemd onder de "dwarsbalk" boven de koplampen.

Net zo, zitten af fabriek onderin de gaten in de kunstof frontplaat met een klemmetje net over de rand van die plaat vast.
Zo uit t hoofd zijn het bruine connectors, zit aan weerszijden een exemplaar van.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Gewoon even vanaf de wissermotortjes de kabels volgen. Kom je vanzelf de stekkers tegen.