Foutcode op alle injectoren 115,125,135, 145 en 155

Gestart door dude11, 29-12-2009 01:07:38

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Heb hier nog wel een gebruikte maar goede map sensor liggen voor een 10v.
Als je die wil proberen hoor ik het wel.

dude11

Citaat van: -D©©©L- op 30-12-2009 20:56:17
Citaat van: dude11 op 30-12-2009 19:40:32
Citaat van: -D©©©L- op 29-12-2009 09:24:55
Die 1-2-2 melding is afkomstig van een niet werkende temperatuursensor in het inlaat traject. Die sensor zit in de lucht aanzuigbuis net na het luchtfilter.
De injector meldingen zie je wel vaker als bij LPG inbouw geen voorziening is getroffen om de ECU tevreden te houden.
Ik heb de temperatuursensor vervangen. Ik heb een nieuwe gekocht ( Euro 40) bij de Volvo dealer in Delft, die had er toevallig eentje op voorraad. Echter, nog geen verschil gemerkt. Motor houdt nog steeds in als hij warm is.
De Map sensor nog niet vervangen, ik had begrepen dat die vrij prijzig zijn. Ik zal kijken of ik ergens een gebruikte kan vinden, om te zien of dat uberhaupt een verschil maakt.

Foutcodes alweer uitgelezen, gereset en na een stukje rijden weer uitgelezen ?  Ik zou ook de rotor, verdelerkap en de kabels nog eens goed nazien. Ook een niet goed vastzittende bougie of een langzaam terzielegaande bobine passen in dit plaatje.

Het probleem is verholpen! Foutcode kon ik niet resetten, nadat de temp. sensor vervangen was. De volvo dealer hier inde buurt lukte het ook niet. Die gaven aan dat het waarschijnlijk te maken had met de bougiekables, of verdeler. Gelukkig had ik die nog liggen van mijn oude motor, dus die er even opgezet thuis .. motor warm laten worden en  hij liep weer als de brandweer. De dealer gaf de volgende verklaring hiervoor. OP het moment dat de motor warm wordt, neemt de weerstand toe van (ook) de bekabeling. Hoe hoger de weerstand hoe moeilijker de vonk de cilinder kan bereiken, als de kabel of verdeler al enigszins beschadigd is. De bougies waren verder in orde.

Dus de temp.sensor (en de bijbehorende foutcode) had er uiteindelijk niets mee te maken. IN ieder geval bedankt voor jullie hulp en antwoorden! hartelijke groet,

Ditmar