Raf: "tot ziens"

Gestart door Raf, 28-01-2010 21:46:58

Vorige topic - Volgende topic

Raf

Heren (en dames)
Ik heb een andere auto gekocht en ga de 850 inleveren in ruil voor een slooppremie.
Eigenlijk ben ik er niet echt enthousiast over maar het werd tijd. De auto is ondertussen al 16 jaar met 335000 km erop. en de kosten beginnen steeds sneller te komen en groter te worden. Mijn vrouw is, na een paar kleine incidenten, het vertrouwen in de auto kwijt dus moest er actie komen.
Met de lopende auto-salon condities (hier in Belgie) nog een lekkere korting kunnen bedingen.

Spijtig genoeg kon geen Volvo meer zijn (te duur) :-/

Het is geworden: Citroen Berlingo.

tot ziens!
Raf
De gustibus non disputandum est!

Ludo

Tja Raf, als je je dagelijks moet verplaatsen, moet een auto wel betrouwbaar zijn.
In dat opzicht heeft je vrouw wel gelijk.
Het is dan begrijpelijk dat een (oude) auto, waar je een hoop onkosten en ergernis mee hebt, uiteindelijk plaats moet ruimen.
Ik wist niet dat er slooppremie bestond in Belgie.
Maar je keuze is zo slecht nog niet hoor, de nieuwe Berlingo is wel geslaagd.  :D
Is het een diesel of benzine?.
Alvast veel succes ermee.

mehn

Ach hij is iig nog redelijk vierkant ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Hey Raf,

Jammer dat je gaat, maar ik moet wel met je vrouw meegaan. Een auto is een keer op, zeker als je de kosten enigszins binnen de perken wilt houden. Was een recentere Volvo geen optie geweest?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

.....van de andere kant: Van het geld dat je gaat verliezen (afschrijving) op die Berlingo had je je 850 waarschijnlijk ook in tiptop conditie kunnen brengen/houden. Lijkt me althans zo.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Raf

Citroen geeft een "slooppremie" van 1500 euro. das ni slecht vind ik en zeker omdat ik er dan verder geen zever mee heb. Ik had van vrienden heel goede dingen gehoord over de berlingo. Tis een diesel omdat mijn vrouw er elke dag 60 km (heen en terug) mee naar het werk rijdt.
Ik zeg het ni graag ;-) maar ik heb er eigenlijk wel zin in.
En het is misschien niet de mooiste maar zeker wel praktisch. en dat vind ik nog altijd het belangrijkste aan een auto.

Een andere, tweedehands Volvo is geen optie omdat mijn vrouw er echt genoeg van heeft. ze wil een nieuwe auto. (en dan kan ik geen Volvo betalen die groot genoeg is om mijn drumstel te vervoeren)

@Marc: De geschatte kosten om alles terug in orde te brengen: 4000 euro. voor een auto van 16 jaar. Dat is het mij niet waard.

Raf

FGG

Citaat van: Raf op 28-01-2010 22:17:27
(en dan kan ik geen Volvo betalen die groot genoeg is om mijn drumstel te vervoeren)

Misschien een Yamaha HipGig overwegen?

Ingepakt:

Uitgepakt:

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Saint

Citaat van: Raf op 28-01-2010 22:17:27
En het is misschien niet de mooiste maar zeker wel praktisch. en dat vind ik nog altijd het belangrijkste aan een auto.

Het is zeker niet de mooiste maar misschien wel praktisch bedoel je...  ;)

Jammer, en het gaat je veel geld kosten aan afschrijving, maar je moet doen wat je goed lijkt!
en ook nog een beetje overleggen met je vrouw..  ;)
No shirt no shoes, no pinball

arjenT5R

wat een kadootje die berlingo  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Raf

Wat die afschrijving betreft:
Ik heb gemiddeld 1800-2000 euro kosten aan de auto per jaar. daarbij komt nog eens 1200 euro verkeersbelasting en verzekeringen per jaar.
Dat veranderd nu naar 1000 euro per jaar voor alles samen. Na 5 jaar heeft die berlingo zichzelf terug betaald.
dat is redelijk optimistisch maar ondertussen rijd ik met een kraak nieuwe auto waarbij ik niet elke dag tegen mijn vrouw moet zeggen dat ze niet ongerust moet zijn over die rammel of dat rare geurtje. elke dag.

Het is geen 'rijders'-auto. Dat weet ik ook. maar soft of niet, mijn gezin komt eerst. als vrouw en kinderen gelukkig zijn met een berlingo, dan ben ik dat ook. En dan neem ik het gemis van een "echte" auto er graag bij.
En ik heb natuurlijk mijn 740 nog hé  :)

Raf

LekkeRRRR

... moet je nu elke keer die 740 van stal halen bij een bezoek aan pa?
;)

rogerV701998

Citaat van: Raf op 28-01-2010 23:30:35
Wat die afschrijving betreft:
Ik heb gemiddeld 1800-2000 euro kosten aan de auto per jaar. daarbij komt nog eens 1200 euro verkeersbelasting en verzekeringen per jaar.
Dat veranderd nu naar 1000 euro per jaar voor alles samen. Na 5 jaar heeft die berlingo zichzelf terug betaald.
dat is redelijk optimistisch maar ondertussen rijd ik met een kraak nieuwe auto waarbij ik niet elke dag tegen mijn vrouw moet zeggen dat ze niet ongerust moet zijn over die rammel of dat rare geurtje. elke dag.
Het is geen 'rijders'-auto. Dat weet ik ook. maar soft of niet, mijn gezin komt eerst. als vrouw en kinderen gelukkig zijn met een berlingo, dan ben ik dat ook. En dan neem ik het gemis van een "echte" auto er graag bij.
En ik heb natuurlijk mijn 740 nog hé  :)

Raf

Succes met je aanwinst. Ik heb 12 jaar lang nieuwe Citroens gereden en bij sommige stond ik mij 's ochtends met de sleutel in mijn hand af te vragen: "doet ie 't of doet ie 't niet..."

Ik heb momenteel zakelijk de nieuwe C5 Tourer diesel automaat met inmiddels 6 terugroepacties.

Gr. roger

Raf

Citaat van: LekkeRRRR op 29-01-2010 01:11:52
... moet je nu elke keer die 740 van stal halen bij een bezoek aan pa?
;)
Ja natuurlijk, anders mag ik de oprit niet op!  ;D

)()()sT

Citaat van: rogerV701998 op 29-01-2010 01:19:24
Ik heb momenteel zakelijk de nieuwe C5 Tourer diesel automaat met inmiddels 6 terugroepacties.

Gr. roger

Die ook nog steeds?  :o

Raf: jammer, maar het leven van de 850 houdt idd. op een gegeven moment op.
Misschien hou je nu wel centen over, en mag je van je vrouw een leuke hobby roffel erbij kopen?  ;D