SC-805 + Parrot CK3100

Gestart door peter1977, 07-01-2010 09:00:40

Vorige topic - Volgende topic

peter1977

Beste medeforumleden,

Ik ben al druk in de weer geweest met de zoekfunctie, maar ben het antwoord op mijn vraag nog niet tegengekomen.

Ik heb een SC-805 radio en heb gisteren een Parrot CK3100 carkit aangeschaft met bijbehorende Kram ISO2CAR kabel voor de S70. Nu mijn vraag:

Is het zinvol om de losse mutekabel van de Parrot aan te sluiten op pin 9 van mijn Volvo stekker (A)? Of heeft dit geen enkele toegevoegde waarde t.o.v. gewoon aansluiten met de Kram kabel?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Peter

Misha

Ik heb het nooit zonder aangesloten, en het werkt prima iig.
Op de display van je SC805 komt dan 'Tel' te staan bij een mute-signaal en je CD speler onthoudt waar hij was in plaats van dat hij doorspeelt, dus, ja, ik denk wel dat dat zinvol is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peter1977

Dank je wel, dan ga ik de draad die verbonden is met pin 9 vanaf de Kram verloopkabel aftappen. En verbinden met de mute kabel van de Parrot.

peter1977

Afgelopen zaterdag de Parrot ingebouwd. Moest wel de oranje en rode draad omwisselen om ervoor te zorgen dat de instellingen onthouden werden wanneer het contact uit stond. Maar dit stond netjes vermeld in de bijgeleverde documentatie.

Het werkt perfect, ook de verbinding met pin 9 van de radio. De radio geeft nu netjes "TEL" weer wanneer de Parrot wordt gebruikt.

Nu is het wachten tot mijn Blitzsafe iPod adapter binnenkomt vanuit de USA. Dan zijn we compleet.

Robby72

Ik ben het ook eens aan het bekijken of ik geen parrot ga inbouwen maar ik heb een beetje schrik voor de ruimte achter de radio.
Zelf heb ik:
 Sc-901
 originele versterker onder bijrijdersstoel
 RTi origineel volvo
 Blitz ipod connector
 antenne down schakelaar

Ik had al laatst problemen om de kabels met verloopstukken weg te krijgen achter de radio van de antenne down schakelaar( leuke optie)

Is uitwijken naar de ruimte achter het handschoenenkastje een optie of is de lengte van de ISO2CAR niet voldoende.

Origineel was mijn S70 voorzien van een ericson carkit die weggewerkt was achter het handschoenenkastje, wat ik een zeer mooie oplossing vind. Echter zijn die kabels van de aanbouwdelen (lees Blitz en antenne down) niet lang genoeg om tot daar te geraken. Hoe zit het met de parrot?

Het is nu al een kluwen aan het worden met connector tussen connector, wat gaat dat geven incl de parrot....

peter1977

Ik heb achter mijn SC-805 radio alleen de KRAM ISO2Car stekker lopen. Die gaat daarna rechts het hoekje om richting het dashboardkastje. Het blauwe kastje van de Parrot en de bijbehorende kabelmeuk heb ik onder mijn dashboardkastje geleid, kabels zijn lang zat. Je moet dat even de binnenkant van je dashboardkastje eruit halen (6 torx schroefjes). De binnenkant van het dashboardkastje rust op een metalen steun. Daaronder heb je ruimte zat hebt om een en ander weg te werken.

Misha

Citaat van: Robby72 op 11-01-2010 11:53:03
Ik ben het ook eens aan het bekijken of ik geen parrot ga inbouwen maar ik heb een beetje schrik voor de ruimte achter de radio.
Zelf heb ik:
 Sc-901
 originele versterker onder bijrijdersstoel
 RTi origineel volvo
 Blitz ipod connector
 antenne down schakelaar

Ik had al laatst problemen om de kabels met verloopstukken weg te krijgen achter de radio van de antenne down schakelaar( leuke optie)

Is uitwijken naar de ruimte achter het handschoenenkastje een optie of is de lengte van de ISO2CAR niet voldoende.

Origineel was mijn S70 voorzien van een ericson carkit die weggewerkt was achter het handschoenenkastje, wat ik een zeer mooie oplossing vind. Echter zijn die kabels van de aanbouwdelen (lees Blitz en antenne down) niet lang genoeg om tot daar te geraken. Hoe zit het met de parrot?

Het is nu al een kluwen aan het worden met connector tussen connector, wat gaat dat geven incl de parrot....

Lukt prima, de parrotbox past precies onder je versterkerframe !
Heb nu dezelfde opzet namelijk
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sjarrel2

Let er wel op dat het standaard parrot pakket geen rekening houdt met je externe versterker. Hiervoor zul je dus nog een aparte kabel moeten halen.
Heb ook een sc-900 met een parrot (en de blitzsafe in bestelling... :eusa_whistle:)

Gr,
Kees

Robby72

Ik heb nog een stekkerboom liggen van de oude ericson carkit. Deze zat tussen de kabelboom van de radio geschakeld. Zou ik deze niet kunnen hergebruiken? Zo spaar ik ook de aankoop van die verloopstekker uit. Enkel de pinbezetting ergens scoren........ en hermaken natuurlijk.

Straks of morgen zal ik eens een fototje plaatsen van de kabelboom die ik nog liggen heb, dan moeten jullie maar een hint geven of het mogelijk ik deze te converteren in samenwerking met de parrot

sjarrel2

Toevallig, ik had er ook oude ericsson meuk inhangen. Deze was echter met een losse speaker (gemonteerd bij de voeten van de bijrijder) en gaf dus geen geluid over de autospeakers. De kit onderbrak de speakers alleen zodat je de externe speaker een beetje kon horen...

Gr,
Kees

Robby72

CiteerToevallig, ik had er ook oude ericsson meuk inhangen. Deze was echter met een losse speaker (gemonteerd bij de voeten van de bijrijder) en gaf dus geen geluid over de autospeakers. De kit onderbrak de speakers alleen zodat je de externe speaker een beetje kon horen...

Bij mij kwam het geluid wel via de luidsprekers van de wagen...

Het zou dus kunnen gaan met de oude stekker te veranderen of niet?

sjarrel2

Dat zou in theorie mogelijk moeten zijn. Plaats anders inderdaad even een foto van de kabels.

Gr,
Kees

VeryNiceC70

Beste Volvo-rijders,

Ik zie dat jullie lekker aan het knutselen/hobbyen zijn met een aantal zaken, die mij ook bezighouden.

Daarom even een paar vragen: die Blitzsafe waar over gesproken wordt (en volgens mij ook behoorlijk populair is), kun je daar ook je i-pod mee bedienen vanaf je radio(SC-805). Of kan dat alleen met de Dension Gateway?

En ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke manier, om handsfree te kunnen bellen in de auto. Nou zag ik dat Parrot nogal wat systemen hiervoor heeft, maar: welke is nou het handigst?
Ik ben geen liefhebber van allemaal apparatuur, wat in het zicht zit.
Een klein 'dingetje' (achter het stuur) vind ik niet zo erg.

Gr,

Frans

cas

Citaat van: VeryNiceC70 op 10-02-2010 22:21:48
Beste Volvo-rijders,

Ik zie dat jullie lekker aan het knutselen/hobbyen zijn met een aantal zaken, die mij ook bezighouden.

Daarom even een paar vragen: die Blitzsafe waar over gesproken wordt (en volgens mij ook behoorlijk populair is), kun je daar ook je i-pod mee bedienen vanaf je radio(SC-805). Of kan dat alleen met de Dension Gateway?

En ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke manier, om handsfree te kunnen bellen in de auto. Nou zag ik dat Parrot nogal wat systemen hiervoor heeft, maar: welke is nou het handigst?
Ik ben geen liefhebber van allemaal apparatuur, wat in het zicht zit.
Een klein 'dingetje' (achter het stuur) vind ik niet zo erg.

Gr,

Frans

Idem betreft handsfree. en zit ook al tijdje te kijken. parrot ck3100 is naar mijn mening beste oplossing. niet te veel poespas, goed werkend volgens velen.

maar toch weer iets " extra's " in de auto. tegenwoordig zit het ook al in de nieuwere radio's ingebouwd. daar twijfel ik nu even mee...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nielsmaneschijn

Er is in ieder geval *een* Blitzsafe waar je je iPod mee kunt bedienen. De zes knoppen voor je wisselaar kan je dan gebruiken om zes playlists te kiezen op je iPod, en next en prev zouden ook moeten werken lijkt me.
Ik heb geen iPod, dus ik heb de Blitzsafe die alleen een gewone line-in is (en de SC-805 wijsmaakt dat ie een CD-wisselaar is met 99 tracks). Erg blij mee.