Opspattend vuil/stof in motor ruimte

Gestart door Ronin, 07-01-2010 20:35:22

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 08-01-2010 19:43:05
Citaat van: Ronin op 08-01-2010 17:06:32
Citaat van: elianmars op 08-01-2010 11:20:26
Citaat van: thuur op 08-01-2010 10:32:48
Citaat van: elianmars op 07-01-2010 20:49:36
Citaat van: Ronin op 07-01-2010 20:45:15
Ik begrijp dus dat ik niet de enige ben met dit probleempje.

Welk probleempje?

Als je je wagen in een wasbox wast en even door de grill heen spuit met de hogedrukspuit, is de boel ook weer schoon.

Dan mag ik hopen dat je radiator cq. condensor nog erg goed zijn. Je zult de eerste niet zijn....

Gr :eusa_eh:

Ik ga natuurlijk niet als een gek met die hogedrukspuit op de radiator staan spuiten, maar gewoon even van een afstandje meenemen met de rest van de voorkant van de auto.

Wat heeft dit alles dan te maken het met schoonhouden van de boel onder de motorkap  ??? :eusa_doh:

Dan blaas je een beetje de zooi, die door de grill naar binnen komt, weg.

Ik heb trouwens weinig last van vuil onder de motorkap. Af en toe ga ik er met een doek en wat WD40 doorheen en dan is 't allemaal weer netjes.
Maar dat is het voordeel van een dieselmotor. Daar ligt een grote afdekplaat over de motor  ;D

Diesel is ook een prima reiniger... :eusa_shifty:

Ronin

Oké is me duidelijk er is geen duurzame oplossing voor dit probleempje.

Rudy-M

Jawel, in de huiskamer parkeren en niet ermee rijden.

elianmars

Citaat van: Rudy-M op 09-01-2010 00:23:27

Citaat van: elianmars op 07-01-2010 21:22:41
Als je niet wil dat je wagen vies wordt, moet je 'm in de garage laten staan en gaan fietsen.

:eusa_whistle:  ;D

Rudy-M

Ja, ik zag het, maar hij vroeg het weer.

Om serieus antwoord te geven:  :eusa_eh: :eusa_doh:

Vulk

Zo vuil wordt het toch niet onder de kap bij een 850? Ik rijd best wat kilometers, maar echt vuil onder de kap is het niet. Poetsen doe ik niet, maar ik vervang af en toe een onderdeeltje. ;D

Ronin

Citaat van: elianmars op 09-01-2010 00:42:41

Citaat van: elianmars op 07-01-2010 21:22:41
Als je niet wil dat je wagen vies wordt, moet je 'm in de garage laten staan en gaan fietsen.

:eusa_whistle:  ;D
Citaat van: Rudy-M op 09-01-2010 01:33:44
Ja, ik zag het, maar hij vroeg het weer.

Om serieus antwoord te geven:  :eusa_eh: :eusa_doh:

Hey daar hebben we weer de slimste van het forum aan het woord  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ronin

Ik krijg nu eigenlijk meer het idee dat ik een afdekplaat ofzo mis onder het motroblok.

Kan iemand mij vertellen wat voor afdek platen er allemaal zitten onder het motorblok.

(Even de beide slimmerikken buiten beschouwing gelaten)

elianmars

Citaat van: Ronin op 09-01-2010 12:23:47
Ik krijg nu eigenlijk meer het idee dat ik een afdekplaat ofzo mis onder het motroblok.

Kan iemand mij vertellen wat voor afdek platen er allemaal zitten onder het motorblok.

Slimmeriken is met één k  ;)

Ik wil best even een plaatje voor je opzoeken, hoor.

Onder mijn wagen is een plaat aanwezig aan de voorzijde. Bij de(zelfde) wagen van knoopie is nog een extra afdekplaat aanwezig.

Ronin

Citaat van: elianmars op 09-01-2010 12:28:30
Citaat van: Ronin op 09-01-2010 12:23:47

Slimmeriken is met één k  ;)

Ik wil best even een plaatje voor je opzoeken, hoor.

Onder mijn wagen is een plaat aanwezig aan de voorzijde. Bij de(zelfde) wagen van knoopie is nog een extra afdekplaat aanwezig.

Kijk hier kan ik in ieder geval wat mee met terugwerkende kracht mijn dank  :)

elianmars

Volgens mij hoort in ieder geval nummer 25 achter de bumper te zitten.

De plaat die knoopie onder zijn wagen heeft, zou nummer 29 kunnen zijn, maar ik heb het idee dat die van hem groter is dan die op het plaatje staat. Ik kan daarvan niks vinden in Vadis.

haasje

oudere types (geloof tot my 95) hebben een grote kunststof plaat onder de motor zitten, de later niet meer

elianmars

Citaat van: haasje op 09-01-2010 12:54:43
oudere types (geloof tot my 95) hebben een grote kunststof plaat onder de motor zitten, de later niet meer

Die van knoopie is van '99, maar er zit wel een grote kunststof plaat onder de motor  :eusa_think:

haasje

Citaat van: elianmars op 09-01-2010 12:56:24

Die van knoopie is van '99, maar er zit wel een grote kunststof plaat onder de motor  :eusa_think:

dan in ieder geval bij de 850. Ik heb een my 95 en mij zit hij er niet onder en de schroefpunten heb ik ook niet.

thuur

Nee joh, dat is maar t/m '93 of zo geweest. Overigens is het een officiele modificatie om die grote plaat weg te laten. Ik heb er nog eentje liggen voor heeeeel weinig als je interesse hebt ;D

Gr 8)