ra ra ra hoe kan dit

Gestart door holst, 22-01-2010 23:53:25

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: holst op 27-01-2010 18:58:03
zou het nog aan een defecte lamba sonde kunnen liggen.
gr,
marcel

Afslaan lijkt me sterk. Wel een hoog verbruik zonder foutcodes. Over het laatste gesproken: heb je die?

Flexslang heb je inmiddels vervangen neem ik aan.

Je kunt niet zomaar oplosmiddel in het spruitstuk spuiten, neem een doekje en wrijf hiermee je gasklep schoon.

Heb je nog wat gedaan met de relais 103-tip?

Gr 8)

holst

De volgende foutcodes uitgelezen;
A1 322  A2 121  A3 213  A5 & A6 niet beschikbaar  A7 113
B1 414  B2 122  B3 niet beschikbaar  B5 111  B6 geeft niets aan  B7 niet beschikbaar

volgens mij zijn A2 & A7 van toepassing. Inmiddels heb ik de lijstjes met storingscodes en omschrijving ontvangen maar de vraag is wat moet de actie zijn om ze op te lossen. Staat dit ook ergens vermeld

holst

Even een update;

bougies, kabels en verdeelkap vervangen

het afslaan en niet stationair lopen bleef het probleem. vervolgens

relais 103 vervangen
vacuumslang vervangen

uiteindelijk niet het gewenste resultaat nog steeds afslaan vervolgens

stationair regelaar verwijderd en de gasklep compleet losgehaald kwam hieronder nog een zwart blokje tegen (dit bleek de smoorklep te zijn)

smoorklep vervangen

uiteindelijk nog niet het gewenste resultaat, vervolgens maar de dealer gebeld en de foutcodes doorgegeven welk ik ondertussen had uitgelezen. De dealer had het vermoeden dat het aan de luchtmassameter zou kunnen liggen (de dealer dat ook nog even aan de injectoren). Nieuwe LMM besteld en gemonteerd en het probleem lijkt tot op dit moment verholpen. Overigens nog niet gereden maar wel een aantal keren in de versnelling gezet en sloeg niet af. Dus de verwachting is goed.

Tot slot veel onderdelen vervangen ook welke waarschijnlijk niet nodig waren maar een aantal onderdelen was zeker geen luxe.

Bedankt voor de ondersteuning
gr,
marcel