Kachel blaast alleen warme lucht...ra..ra

Gestart door ronaldh, 27-07-2009 21:53:03

Vorige topic - Volgende topic

ronaldh

heb een 850 met later ingebouwde ECC. Hij blaast sinds een tijdje alleen maar warme lucht. op de koudste stand met airco aan voel je er heel iets koude lucht doorkomen. Een monteur had het over een defecte kachelklep. De airco werkt namelijk wel, leidingen zijn goed koud. Alleen de koude lucht lijkt te worden tegengehouden, en krijg dus nu alleen warme lucht... erg warm zelfs!

Weet iemand er raad mee...??

thuur

ronaldh

Is dat eenvoudig zelf te repareren of moet het hele dashboard eruit?

UserID6342

thuur

bassie81

als je de onderste delen van je dashboard demonteert, dan kun je aan de rechterkant achter de middenconsole wat kabels zie lopen die afkomstig zijn van je bedieningsunit. Deze kabels bedienen verschillende kleppen.

Je hebt er twee die de warme lucht regelen, links en rechts. probeer met het contact aan en de ventilator uit op op de laagste stand eens links en rechts geheel open en dicht te draaien. Als het goed is hoor je motortjes zoemen en kun je achterhalen waar de kabel naartoe gaat. Ergens op de route bedient de kabel een klep. Wellicht dat er een plastic stukje is afgebroken ofzo...

Ik heb het ook gehad met de recirculatieklep die zit aan de rechterkant vlak bij de ventilatormotor. De aircoboer had het met 5 min opgelost, kostte 5 euro.

Emiel

Citaat van: bassie81 op 29-07-2009 20:23:49
als je de onderste delen van je dashboard demonteert, dan kun je aan de rechterkant achter de middenconsole wat kabels zie lopen die afkomstig zijn van je bedieningsunit. Deze kabels bedienen verschillende kleppen.

Je hebt er twee die de warme lucht regelen, links en rechts. probeer met het contact aan en de ventilator uit op op de laagste stand eens links en rechts geheel open en dicht te draaien. Als het goed is hoor je motortjes zoemen en kun je achterhalen waar de kabel naartoe gaat. Ergens op de route bedient de kabel een klep. Wellicht dat er een plastic stukje is afgebroken ofzo...

Ik heb het ook gehad met de recirculatieklep die zit aan de rechterkant vlak bij de ventilatormotor. De aircoboer had het met 5 min opgelost, kostte 5 euro.

Hij heeft ECC, geen MCC.

Gewoon kappen weghalen en kijken wel motortje niet meer helemaal meedraait. Ze maken X omwenteling met het bedienen.

ronaldh

Welke kappen kan ik het best loshalen, onder het stuur, of aan de bestuurderskant, achter het dashboardkastje?? Alvast Bedankt! zal komend weekend eens proberen...

lleto

Even een open deur: geven alle roosters warme lucht? Ik had in mijn nieuwe roffel een simpele losliggende slang, waardoor 1 rooster alleen maar warm blies. Slang aansluiten en het was opgelost.

lleto

christien

achter deservo motor zitten plastic busjes
deze zijn dan stuk en blijft hij op warm staan
gr eddy