stoterende 850 zowel op gas als op benzine

Gestart door rob j, 29-07-2009 11:02:53

Vorige topic - Volgende topic

rob j

ik ben in het bezit van een 850 automaat op gas,en de auto heeft sinds een paar dagen last van stotteren op zowel gas als op benzine.
als je de gas loslaat en je trekt weer op lijkt het wel of er geen brandstof doorkomt.
dan in eens krijgt hij weer brandstof en rijdt hij weer goed gas los en weer het zelfde probleem.hij doet dat op gas en op benzine.
bougies zijn reeds vervangen.
bougie kabels ,verdelerkap en degelijke zijn een jaar geleden vervangen.
ik moet echter nog wel vermelden dat de auto ongeveer 9 maanden heeft stil gestaan,maar daarna starte de auto als vanzelf.
moet ik gaan denken aan vervuiling in het brandstof systeem zowel gas als benzine???
kan iemand mij van advies voorzien om dit probleem op te kunnen lossen.
mvgr rob

¤Gea¤

Gasklephuis al schoongemaakt?? ??  ;D

Gea

-D©©©L-

Ludo

Deze symptomen lijken meer op een lekke benzinedrukregelaar.

Randoffel

Zowel op benzine als op lpg net zo hard stotteren? Of zit er toch wat verschil in?
Rij zelf ook een 850 2.5 20v, automaat, op G3. Ook enkele dagen hevig stotteren, meer op gas dan op benzine, waarbij toch eea in de ontsteking niet klopte. Heb er niet al te veel verstand van, so xcuse my language.. Bij mij lag het aan:
a) Verdeelkap vettig;
b) Gecorrodeerde kabel ontsteking..
Succes in ieder geval.

rob j

deze volvo heeft een 2.5 20v motor.
ik heb vande week het een en ander schoongemaat en vervangen.
gasklephuis hiervan schoongemaakt ,otor en verdelerekap vervangen,diverse massa punten schoon gemaakt en de lambda sonde schoon gemaakt hierna was het stotteren zo goed als weg.
er zat in twee van de drie gleufjes van de sonde vuil in en dat heb ik er voorzichtig uitgehhald
helaas vandaag kwam het stotteren weer terug.
als hij dus stotterd licht het lampje van het motormanagment heel even op en is gelijk weer uit.
ik begin mijn lambda sonde ervan te verdenken kaduk te zijn.
heeft er iemand deze ervaring ook als een gehad.

misschien al ergens in een topic behandeld maar dat heb ik nog niet kunnen vinden