kortstondig uitvallen

Gestart door sean850, 07-12-2009 16:15:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sean850

Nou weet ik niet of ik dit in de goede rubriek plaats maar ik heb het vermoeden dat mijn probleem iets elektrisch is.

Het probleem,

Als ik de auto voor de eerste keer van de dag start dus met koude motor start deze gewoon en blijft ook netjes stationair draaien als ik vervolgens de auto in D zet en daarna gas geef om weg te rijden gaat dit ook goed.

Maar nu komt het probleem 5 meter na het weg rijden is een verkeersdrempel met fietspad en deze is onoverzichtelijk en ik moet dus het gas weer loslaten en een beetje remmen nu komt dan dus het probleem.

heel even "valt" de auto uit toerenteller dipt terug naar 0 radio gaat even uit en en het lampje van de automaat komt even aan, meteen erop pakt de auto weer op en rijdt normaal verder soms is het dat dit nog 1 a 2 maal gebeurt soms ook niet.

Heb dit ook al eens gehad na een keer hard optrekken met warme motor en een keer met goed hoeken door de bocht maar dit is bijde maar bij 1 keer gebleven en het is me niet meer gelukt om dit opnieuw op te wekken.

De auto,

het gaat om een 854 T-5 met automaat uit '94.

Eigen vermoeden,

ik heb zelf het vermoeden dat het een massa probleempje is maar weet niet waar, of de antennering achter de sleutel.






Dus wie kan mij helpen of heeft dit zelf ook meegemaakt


alvast bedankt

Sean

haasje

Er zit geen antennering in een '94 dus die kan het niet zijn

UserID6342

Volgens mij of een massaprobleempje ergens of een ralle stationairregeling

sean850

mmm dan toch maar eens de stationair regeling nakijken en kijken of ik misschien een massa probleem heb.

had laatst ook dat de auto in 1 nacht de accu had leeg getrokken en daarna weer over gestart en opgeladen deed ie het weer goed net 2 weken de auto stil laten staan en toen startte hij meteen weer  ???

christien

bij mij was het probleem het startblokje achter het contactsleutel
of het is de nokkenaspositie sensor (zit recht op de nokkenas)
gr. eddy

razorx

#5
Citaat van: Dirk342 op 08-12-2009 04:37:16
Volgens mij of een massaprobleempje ergens of een ralle stationairregeling
Lijkt mij ook het meest aannemelijk. en niet te duur om als eerste te checken.

Piere

Citaat van: christien op 08-01-2010 20:47:47
of het is de nokkenaspositie sensor (zit recht op de nokkenas)

Dan zou'm niet uitvallen, maar gewoon simultaan gaan injecteren
Lees hier maar es ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38625.0.html

OT: Ik denk niet dat het de stationaire regeling is, want an zou het meer gebeuren dan die ene keer na het vertrekken.
Ik denk ook dat je het ergens by massa moet gaan zoeken, ook aangezien je zei dat de batterij es in 1 nacht leeg was, kan goed zijn door een plusleiding die kortgesloten lag (ligt) met de massa.
Vraag is waar natuurlijk

Zijn er nog dingen die niet werken of slecht werken?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Citaat van: Piere op 09-01-2010 11:43:09
Citaat van: christien op 08-01-2010 20:47:47
of het is de nokkenaspositie sensor (zit recht op de nokkenas)

Dan zou'm niet uitvallen, maar gewoon simultaan gaan injecteren
Lees hier maar es ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38625.0.html

Trek je nokkenasstekker maar eens los. Daarna wil ik graag horen of je bij dit standpunt blijft :P


Haperende nokkenassensor geeft meestal foutcodes (hoeft niet dus!). Relais 103 is ook verdacht. Je accu ook (of je hebt de radio verkeerd aangesloten).


Gr ;)