atf flush

Gestart door Hans Giesberts, 04-01-2004 19:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Giesberts

Hallo,

ik ga binnenkort de olie verversen volgens deze methode:

http://au.geocities.com/ozbrick850/atfflushmethod.html

Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?

Entuscan

Zo doen we het bijna allemaal ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

#2
Je kunt hem beter aan de retourleiding van de bak loshalen. Daar kan je veel beter bij. Deze aansluiting kun je loshalen en weer vastmaken met een moer. Bij de bovenbeschreven methode moet je een speciale slangklem hebben die maar eenmalig te gebruiken is bij de bevestiging van de koeler. Bovendien spoel je de oliekoeler zelf niet mee zo.

Bij mijn methode moet je je accuplankje weghalen en daar de slang op aansluiten. ik kan de site niet meer vinden waar deze procedure op staat, maar als je je e-mail adres geeft zal ik het mailen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hans Giesberts

Ik heb vandaag de versnellingsbak gespoeld en dus de olie vervangen.
Wat een verschil !!
De bak schakelt veel 'smoother'.
Aan de kleur van de olie die eruit kwam te oordelen was dit de eerste wissel in 225.000 Km.
Ik kan dit iedere automaat-rijder aanraden.
Ed, ik heb toch de 'ozbrick' methode gebruikt.

ed

#4
Heel goed. Dit is echt een dankbare klus, vind je niet?

Hoe heb je de olieleiding weer vast gekregen?
Ik geloof dat als je de onderste leiding loshaalt je ook de koeler meespoelt, maar daar kun je helemaal niet bij. In de beschrijving stond geloof ik ook dat de bovenste leiding losgehaald moet worden.
Ik ben wel heel erg benieuwd welke olie erin is gegaan.
Ik heb artikelummer 1161621 (Dexron III) á 34,80/5 liter meegekregen van de dealer. Het was nog een heel gedoe om de juiste olie te vinden in het magazijn. Uiteindelijk stond het in een klein boekje.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!