Automatische transmissie

Gestart door PK-T, 15-01-2010 07:23:24

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Heeej ook al:
CiteerDe wagen is 200% in orde!!

Maarre... als je veel pk en koppel wilt, dan kun je maar beter in een handbak blijven rijden ;)

PK-T

Dat van nepforumer, zou ik maar terugnemen. ik ben al enkele jaren bezoeker van het forum. Wss is het door zo'n blaaskoppen met zo'n reacties dat het tot nu geduurd heeft voor ik een profiel aanmaakte.
Dat ik geen zin heb om elk nutteloos detail hier op het forum te zetten is ook een feit.
En wat fasttech betreft, ze hebben mooie dingen gedaan en al véél problemen van andere 'tuners' opgelost.
En of mijn 850 nu 500Nm (bij 24°c) heeft of slechts 470Nm zou hebben, wat maakt da uit??? Breng mij maar een 850 met een 15G die sneller is.
Laat ons één ding afspreken: Dat de praatjesmakers zich weerhouden van commentaar en ik mij met raad kan laten bijstaan door deskundigen.

Emiel

Citaat van: PK-T op 16-01-2010 13:26:00
Dat van nepforumer, zou ik maar terugnemen. ik ben al enkele jaren bezoeker van het forum. Wss is het door zo'n blaaskoppen met zo'n reacties dat het tot nu geduurd heeft voor ik een profiel aanmaakte.
Dat ik geen zin heb om elk nutteloos detail hier op het forum te zetten is ook een feit.
En wat fasttech betreft, ze hebben mooie dingen gedaan en al véél problemen van andere 'tuners' opgelost.
En of mijn 850 nu 500Nm (bij 24°c) heeft of slechts 470Nm zou hebben, wat maakt da uit??? Breng mij maar een 850 met een 15G die sneller is.
Laat ons één ding afspreken: Dat de praatjesmakers zich weerhouden van commentaar en ik mij met raad kan laten bijstaan door deskundigen.

Ahja, ze zijn hier altijd zo snel met oordelen, dat maakt 't forum zo lekker toegankelijk voor nieuwkomers. Soort van warm bad met afbijt waar je in terecht komt.

Citaat van: Ben op 15-01-2010 20:55:16
PK-T, de nepforummer.

:eusa_eh:

Ludo

Citaat van: Emiel op 16-01-2010 13:39:43
Ahja, ze zijn hier altijd zo snel met oordelen, dat maakt 't forum zo lekker toegankelijk voor nieuwkomers. Soort van warm bad met afbijt waar je in terecht komt.

Het is telkens voorspelbaar waar het op uit draait, dit kwam eerder van de week al ter sprake.
Anderzijds, ga jij vragen stellen voor een ombouw van handbak naar automaat, als je enkele dagen eerder al hebt beslist, om de auto te verkopen?.

Als praatjesmakers zich moeten onthouden, had je (als praatjesmaker die al jaren meeleest) ook op voorhand kunnen weten waar 'optimistische cijfers' op uitdraaien, die discussie is al tig keer voorbijgegaan.
In dat warm bad met afbijt, spring je als nieuwkomer dan toch écht zelf in.  :P

Emiel

Citaat van: Ludo op 16-01-2010 13:53:45
Citaat van: Emiel op 16-01-2010 13:39:43

Het is telkens voorspelbaar waar het op uit draait, dit kwam eerder van de week al ter sprake.
Anderzijds, ga jij vragen stellen voor een ombouw van handbak naar automaat, als je enkele dagen eerder al hebt beslist, om de auto te verkopen?.

Als praatjesmakers zich moeten onthouden, had je (als praatjesmaker die al jaren meeleest) ook op voorhand kunnen weten waar 'optimistische cijfers' op uitdraaien, die discussie is al tig keer voorbijgegaan.
In dat warm bad met afbijt, spring je als nieuwkomer dan toch écht zelf in.  :P

Waarom zou je als je een auto te koop zet niet door mogen gaan met modificeren?

:eusa_eh:

PK-T

Ik zou nu eenmaal liever met een automaat rijden. en het is toch niet verboden om mijn auto te koop te zetten of toch?
waarom stel ik de vraag over de ombouw; omdat ik dat nog het liefst gedaan had ipv hem weg te doen.
Mijn wagen is in topconditie. hij MOET niet weg, hij mag weg.

)()()sT

Heb je meer foto's van je wagen?  :eusa_angel:

Ludo

Citaat van: PK-T op 16-01-2010 14:06:44
Ik zou nu eenmaal liever met een automaat rijden.

Waarom koop je dan een handbak?.
Ben je je er ook van bewust dat je het PVG van de fabrikant/invoerder wil wijzigen?.
Hoe ga je die nog kunnen gebruiken op straat?.

PK-T

hij staat momenteel op kapazaa.
en nu ik weet dat het ombouwen niet zo simpel is als ik gehoopt had;ga ik er maar van afzien.
ik heb die wagen nu anderhalf jaar en daarvoor was hij van mijn broer. hij heeft die helemaal opgebouwd. het hoge koppel heeft hij gekregen na het plaatsen van de benzinedrukregelaar en bleedvalve, anderzijds de katlose 3' uitlaat zal ook zijn steentje bijdragen.
tot hiertoe heb ik altijd met een handgeschakelde wagen gereden, maar mijn vriendin heeft een wagen met automatische transmissie en hoe meer ik er mee rijd, hoe leuker ik het vind. het rijd rustgevend. en ik moet één van de weken mijn rijbewijs inleveren wegens overdreven snelheid; een minder snelle volvo is dan mss beter. 

wepster

PK-T

ik moet je inderdaad gelijk geven het is een stuk rustgevender rijden met een AT maar bij een auto die in goede staat is kun je toch flink de fout in gaan en zeker als je een zeer goed (lees bijna kraak en peip vrije ) auto hebt .
ik trappeer me er geregeld op dat ik te snel onderweg ben mede door dat je sneller afgeleid bent (met mede reizigers kletst of ergens op let waar je niet op moet letten ;D )
maar om nu meteen een ombou te doen ben ik bang dat je je een hele hoop werk en elende op je nek gaat halen de ombouw van een AT naar handbak is iets simpeler (maar ook nog een hele klus hoor).
dus mijn tip kijk voor een goede AT en bouw de spullen om die je nu op je auto hebt doe dan de handbak (auto ) er uit en genieten maar  :eusa_whistle:

PK-T

Das misschien nog niet zo'n slecht idee. Als ik de (turbo)druk iets minder hoog zet bij die 'nieuwe' moet die AT da wel aankunnen eh; als ik dan die extra oliekoeler bijzet.

wepster

Citaat van: PK-T op 16-01-2010 17:12:21
Das misschien nog niet zo'n slecht idee. Als ik de (turbo)druk iets minder hoog zet bij die 'nieuwe' moet die AT da wel aankunnen eh; als ik dan die extra oliekoeler bijzet.

ik denk dat je de chip gewoon even moet laten herschrijven daar een automaat moeite krijgt als je boven de 400 NM komt (koppelomvormer vind dit niet echt leuk).
en dat van het ruilen was een tip die ik zelf ook heb gedaan , ik had een GLT waar dingen op zaten die ik perse op mijn huidige turbo wou hebben (verlagingset ,veerpootbrug en nog enkele dingen)
dus heb ik de turbo gekocht en er een andere auto op in geruild (wat weer woede van de vrouw met zich mee bracht het was haar auto namelijk die er op in geruild werd ;D)
daarna alle delen om gebouwd van de GLT naar de turbo en de GLT verkocht en voor de vrouw de amazon in de tussen tijd af gemaakt zo hadden we beiden een auto die ons naar de zin is ;D
het kost wat moeite maar als je klaar bent heb je er wel wat aan .
en het scheeld je een berg werk en elende om de ombouw te realizeren ;D

)()()sT

Mijn V70R met 281 pk. en 415 Nm ofzo wil ook aardig van de plek hoor....
Misschien moet je de handbak als ultieme trapwagen hebben en een AT om te cruisen  8)

PK-T

dat is precies wel in eh; twee 850's per baasje!  :eusa_dance: felipe en frederique hebben er ook elk 2.
maar ik denk dat die van mij  :eusa_boohoo:  :eusa_naughty: da ni gaat zien zitten. ach dan neem ik haar wagen als ik wil cruisen;toch!

animalT5R

Ach,na het reageren op deze post nog 2 posts en je kan hem te koop zetten in het te koop board  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....