Uitlaat vervangen

Gestart door Werffs, 10-01-2010 11:01:52

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Gewoon de beugel goed warm stoken en dan ff zo verbuigen dat de uitlaat mooi hangt......

Werffs

De uitlaat hangt uiteraard gewoon in zijn rubbers.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat de uitlaat niet echt d.m.v. de rubbers hoger te zetten is.

Hier de foto's van de bevestiging

Ik heb trouwens de oude eindstuk er eerst even weer opgezet. er moet natuurlijk wel een nieuwe op  ;D

Misha

Gewoon teruggaan, dit is echt matige oplevering.
Wat Jeroen zegt, even heet stoken en wat hoger laten zetten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Werffs

Hoe bedoel je Misha?
Uitlaat er onderweg halen en terugsturen?

Ik heb hem er zelf ondergezet en kreeg het echt niet beter voor elkaar (kan aan mij liggen natuurlijk).

De enige oplossing die ik zie is de uitlaat warmstoken en wat bijbuigen, maar ik neem aan dat kans heel groot is dat ie dan knikt.
Of doorsnijden, de uitlaatpijp een stukje draaien en dan weer vast lassen

pwassink

Citaat van: Werffs op 10-01-2010 15:10:54
Hoe bedoel je Misha?

Ik heb hem er zelf ondergezet en kreeg het echt niet beter voor elkaar (kan aan mij liggen natuurlijk).

De enige oplossing die ik zie is de uitlaat warmstoken en wat bijbuigen, maar ik neem aan dat kans heel groot is dat ie dan knikt.
Of doorsnijden, de uitlaatpijp een stukje draaien en dan weer vastlassen

Lood om oud ijzer , ghe ghe  :eusa_whistle:

Dan rot hij daar mogelijk weer sneller van door ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: Werffs op 10-01-2010 15:10:54
Hoe bedoel je Misha?

Of doorsnijden, de uitlaatpijp een stukje draaien en dan weer vast lassen
Oh, sorry, ik kreeg de indruk dat dat bij de Volvo-dealer gedaan was, mijn fout.
En gewoon naar een lokale uitlatenboer gaan en het even laten doen voor 3 tientjes ?

-D©©©L-

Met een originele beugel en het boren van een extra gat (zie montage handleiding trekhaak) past het allemaal prima. De pijp is overigens vervangen door een andere, hij hangt nog even aan bandjes om klapperen te voorkomen.

De zonder trekhaak met oude beugel:

Deze plaat moet je weglaten:

Werffs

@Misha: Ik heb uitlaat besteld bij de volvogarage bij mij in de straat. Ik kan bij hem ook altijd zelf sleutelen aan de auto als een brug vrij is, dus vandaar dat ik de uitlaat zelf heb gemonteerd, want hoe moeilijk kan het zijn  ::)

Wel makkelijk trouwens die automatische spellingscontrole tegenwoordig op forums  ;D

Ik heb de nieuwe beugel bekeken en zoals ik het kon bekijken past deze niet,want dan komt hij tegen een gedeelte van het chassis aan.

@D(c)(c)(c)L: Moet je de uitlaat dan omhoog drukken?want als ik de uitlaat op een normale hoogte wil hebben dan moet ik hem aardig aanduwen

Ik zal het volgend weekend nog wel eens beter bekijken.

Misha

Wel eerst even die kogelkoppeling vooraan iets lossen, die is er speciaal om wat te kunnen afstellen.

Werffs

Nou heb het vandaag weer es geprobeert en het is me nu gelukt.

De beugel moest ik wat bijwerken:

de lipjes heb ik eraf gebroken.

een gat geboort voor de beugel.

en zo hangt de uitlaat nu:

Alleen heb nu een volgend probleem:

Krijg de linker bout niet meer vast omdat deze aan de achter (binnenzijde) vast zat met een losse moer.moet dus waarschijnlijk de hele bumper erachter hebben om deze weer vast te zetten.

Bedankt voor jullie reacties en adviezen

Misha

Veel beter zo Simon !

Heb je nu een Simon's uitlaat ! :P

Werffs