Nieuw lid van de grote 850 familie

Gestart door The Rocket Man, 17-01-2010 21:28:12

Vorige topic - Volgende topic

The Rocket Man

Na een aantal jaren met japanse techniek te hebben gereden informeerde ik bij een volvo rijder naar zijn ervaringen. Mijn eerste had 5 ton en die andere had 6 ton op de klok, was zijn reactie. Toen zag ik zo'n zweeds exemplaar op marktplaats staan met net 2 ton, daar kon dus nog wel wat bij, en de prijs was na een aantal weken aan het zakken.
Uiteindelijk gekocht. Dat was nu ongeveer twee jaar geleden. Ondertussen staat hij op 245 km
Uitvoering: '95 Dark olive, 2.0 10V aut. OMVL gas 80 l.
Ik weet niet of het "comfort-line"of wat voor "line" dan ook is volgens mij de goedkoopste. Spiegels en ramen worden handmatig bediend (fitness-pakket). Wel mistlampkes, muzikale begeleiding van een sc801 en een elektrisch dak. Een jaar terug heb ik zelf een originele "kroes kontrool" ingebouwd.
Dat alles met elkaar maakt het dagelijkse woon-werkverkeer tot een plezierig moment (vooral naar huis). Het rijdt zo.. zooo.. mooi.
Jullie hebben het vaak over de roffel maar ik vind dat het motorje tijdens het rijden op de achtergrond zo mooi zoemt.
Mijn rijstijl is omgekeerd evenredig met wat mijn naam doet vermoeden. Die is overigens afkomstig van een andere hobby. De motor in mijn '74 Oldsmobile is een Rocket V8.
Ik probeer er nog eens fotootjes bij te figuren.
Tot horens
I

bastiaan arissen

Welkom op het forum.
Zoals je weet zijn we hier gek op foto's

Groeten Bastiaan.

Kali-Integrali

Yo Rocket man,

welkom op het forum.. Zo te lezen 'zoem' je reeds 45.000 km rond in je roffel en weet je hoe fijn het is.
Hier op het forum houden we van foto's ;) en ja, graag ook van je Oldsmobile!

Have fun, alles over  roffels en andere mannenzooi is hier te vinden.

Gr-Martijn

The Rocket Man

Nou heb ik geprobeerd hier via tinypic een foto van de 850 op te krijgen maar nou weet ik niet of het alleen een code is of dat het om een wasbeurd vragende foto wordt. Ik had hem net schoongemaakt maar moest toen over een polderweg tijdens de bietencampagne.
Met vriendelijke groet,   The rocket man

mehn

Hmmm..rechter Columba's aan de linker kant :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

Citaat van: mehn op 16-02-2010 00:45:08

voor het sneller achteruit parkeren  ;D  

hmmzz.. nou "happen"  ze de wind naar binnen...  betere koeling voor de remschijven wellicht  :eusa_shifty:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: mehn op 16-02-2010 00:45:08

Dan zullen de linker Columba's wel aan de rechterkant liggen  ;D

The Rocket Man

Dag mensen,
Nou begrijp ik van Mehn dat de velgen Columba's heten, weer wat geleerd. Maar verder dat ze aan de verkeerde kant zitten, wist ik al helemaal niet. Maar nou ben ik es ff de auto rond geweest, maar ze zijn allemaal gelijk. Of nemen jullie me nou in de maling?
Nog een vraagje over de werking van dit forum, rechtsboven staat 0 persoonlijke berichten en 0 zijn nieuw, maar wat ik ook heen en weer reageer, hij blijft op nul. Wat geven die nou precies aan?
En bij al jullie reakties staat linksboven jullie naam en ook één of ander fotootje, hoe krijg ik die daar? Ik heb er dus al een grote foto op gekregen, vond ik al knap, maar klein in het hoekje, geen idee.
Groet'n     The rocket man

mafvanvolvo

Welkom hier en succes met je Volvo 850en de meeste berichten komen van kenners die houden je echt niet voor de gek hoor,je hebt namelijk ook kop en schotels met een links en een rechts oortje.

Groeten Ted.

Ludo

Citaat van: The Rocket Man op 17-02-2010 20:19:05
Nog een vraagje over de werking van dit forum, rechtsboven staat 0 persoonlijke berichten en 0 zijn nieuw, maar wat ik ook heen en weer reageer, hij blijft op nul. Wat geven die nou precies aan?

Klik bovenaan eens op
In de balk bovenaan vervolgens op "Persoonlijk bericht".

UserID6342

Citaat van: The Rocket Man op 17-02-2010 20:19:05
.... Maar verder dat ze aan de verkeerde kant zitten, wist ik al helemaal niet. Maar nou ben ik es ff de auto rond geweest, maar ze zijn allemaal gelijk. Of nemen jullie me nou in de maling?
Nee hoor, dan liggen hoogstwaarschijnlijk al je wielen verkeerd, dus je linkerwielen horen beide aan de rechterkant te liggen en andersom.  Let wel even op e draairichting van je banden en anders dus gewoon alle wielen compleet omwisselen.

mehn

Als je 4 dezelfde van die velgen hebt is het helemaal uniek.

Normaal gesproken heb je 4 dezelfde Columba's, maar dan in de linker uitvoering. De rechter uitvoering is pas in 1997 erbij bedacht.
Jij hebt de rechter uitvoering aan de bestuurderskant zitten wat op zich natuurlijk geen probleem is. Als je aan de binnenkant van de velgen kijkt zal; je zien dat er "RH" in staat en dat staat voor "Right Hand" ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Even ter verduidelijking. 'Normale' LH Columba's zien er aan de bestuurderskant zo uit:

en aan de andere kant zo:

Aan de ene kant draait de 'gladde' kant naar de rijrichting, en aan de andere kant juist niet. Bij jou is het precies anders om. Tenzij jij aan de andere kant LH hebt, dan draaien ze allemaal met de 'gladde' kant naar voren.

Welkom op 't Forum, I.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Rocket Man

Dag volvokenners,
Ja, FGG ik zie aan jouw foto's dat je rondom dezelfde velgen hebt maar dan de linkerkant versie (LH).
Ik heb ook vier dezelfde exemplaren maar dan re RH versie (Volgens Mehn)
Mijn 850 is van 1995 en blijkbaar heeft de toenmalige eigenaar in een later stadium (na 1997) besloten een setje lichtmetaal te monteren.
Er ontstaat helaas wel wat lichte corrosie op mijn columba's. Ach, er zijn ergere dingen.

elianmars

Ik dacht dat er ook nog replica's van de Columba's gemaakt zijn. Zou het kunnen dat die onder de wagen liggen?

En als het echt originele Volvo velgen zijn, zijn het, zoals Mehn al zei, bijzondere. Zie je niet zo heel veel.