Benzinepomp vervangen en nu weer startprobleem. Wat zou dit kunnen zijn???

Gestart door Ton, 10-01-2004 14:30:30

Vorige topic - Volgende topic

Guido_Smit

Citaat van: 855-Champagne op 11-01-2004 11:33:04
Is de pomp niet verkeerd om aangelsoten dwz de zuig en de pers leiding omgedraaid.

NU Ton heeft aangegeven dat hij er al 15x mee gereden heeft vervalt deze mogelijkheid.

Guido

855-Champagne

Zit er wel benzine in ;D ;D ;D

Ton

CiteerHet lpi systeem heeft een eigen regeleenheid, geen eenvoudig relaitje. Als de auto op benzine staat, blijft hij dan wel lopen? Dan weet je in ieder geval dat het niet in het benzinesysteem zit.
CiteerEen lpi istall schakelt niet in een paar sec over naar benzine blijft eerst een antal km's op benz rijden, denk dus dat het toch in det benz gedeelte zit maar dat kan je checken door hem op benz over te zetten.
Ik heb de auto voor het starten op benzine gezet, met het zelfde resultaat als ik de auto op gas (benzinestart van de gas installatie) start, namelijk de de motor start en na een paar seconde toch weer afslaat.

Persoonlijk denk ik dat het de benzinedrukregelaar is, ook als ik kijk naar een paar andere threads zoals de onderstaande:
CiteerHoi

rijdend op gas:
Duurt het ook lang ( 3-4 seconden ) voordat de motor aanslaat als hij meer als een kwartier af gestaan heeft?
Kan je na het stoppen niet meteen meer vlot optrekken?
Dan is het vrijwel zeker de benzinedrukregelaar die benzine doorlaat onder het rijden.
Contact aanzetten en dunne slangetje lostrekken bij drukregelaar, als ie druppelt dan vervangen!!
drukregelaar  a € 105 bij de dealer halen en zelf doen.
resultaat: start onmiddellijk en minimaal benzineverbruik

Frans
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=3655;start=msg50382#msg50382
Bij mijn 850 duurt het namelijk ook een paar seconden voordat de motor aanslaat. Alleen in het niet vlot optrekken na het stoppen van de auto herken ik me niet.

Citeer855-Champagne    Zit er wel benzine in ;D;D;D  
Ja er zit benzine in >:(;D

Guido_Smit

Frans_S

Contact aanzetten en dunne slangetje lostrekken bij drukregelaar, als ie druppelt dan vervangen!!
drukregelaar  a € 105 bij de dealer halen en zelf doen.
resultaat: start onmiddellijk en minimaal benzineverbruik

Ton

Mijn auto was na vervanging van de drukregelaar weer als nieuw!!  Starten in een slag!!
maar doe bovenstaande test eens
Frans

TTT242

Misschien één of meerdere gasinjectors van het LPI systeen die lekken.
Op gas als je aan het rijden bent, geen probleem. Als ie dan een nachtje stilstaat, gaat de gas-die nog aanwezig is in het druksyteem- stilletjes in je cilinder lekken. 's morgens als je start zit je cilinder al vol gas en komt daar nog eens de bezineinjectie bij en start hij moeilijk. Bij mij was het slechts 1 gasinjector, misschien met meerdere dat hij helemaal niet start? Of de gasinjectors lekken kan de gasboer snel controleren.
Maar omdat je net de benzinepomp vervangen hebt, zo het logisch zijn dat daar eerder je probleem ligt. Ik zeg maar wat er eventueel mis kan gaan...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Ton

Het was idd een lege benzinetank :( Ik heb uiteindelijk de anwb gebeld, omdat "de beemd" (volvo dealer in eindhoven) en "de limbeek" (volvo reparateur in eindhoven) wilde dat ik de auto naar hun toe zou slepen zodat hun eventueel de foutcode uit zouden kunnen lezen. Met dan als achterligende gedachte "als die auto dan hier staat om uitgelezen te worden, kan die naderhand meteen hier gemaakt worden", en dat was nou net niet van plan. Want waarom zou je een auto voor de volle mep laten maken als het ook voor minder kan (hiermee bedoel ik dan het uurtarief), want mijn monteur werkt bij een bovag garage en is apk-keurmeester en mag van zijn baas buiten werktijd de garage voor zichzelf gebruiken om auto's te onderhouden .