Spoiler monteren op V70

Gestart door v70_owner, 29-07-2010 15:12:49

Vorige topic - Volgende topic

v70_owner

Ik ben volgende week de tratse eigenaar van een V70 uit 1997. Echter zit hier nog geen spoiler op. Deze wil ik er wel opplaatsen echter vraag ik me af hoe lastig dit is. Moet ik het plakken of anders moneteren?

Ik heb al gezocht hier op het forum maar nog niet gevonden hoe iemand het precies heeft gemonteerd,

mehn

Dat ligt er aan of je een originele Volvo spoiler of een immitatiespoiler koopt.
De originele wordt met beugeltjes bevestigd, de immitatiespoilers worden gelijmd of gewoon van binnen uit door de klep heen geschroefd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Even een aanvulling. Een originele wordt vastgezet met beugeltjes EN geplakt, al hoeft dat laatste niet. De mijne zit enkel vast met de beugeltjes.

Montagesetje kost 30 euro bij de dealer.

v70_owner

En ik kan de beugeltjes zonder schade (boren) bevestigen? Weet je ook de prijs van een originele spoiler?

Thanks!

Vulk

Beugeltjes kan je bevestigen zonder schade. Zitten zelf afdekplakkertjes bij zodat je de lak niet schaadt.
Prijs van een originele spoiler weet ik niet, kan je beter 2dehands zoeken denk ik.

v70_owner

Ok bedankt. Ik zal eens rond kijken voor een tweedehandse.

JvW

Citaat van: v70_owner op 29-07-2010 16:26:18

Bij Estate Services in Obdam hebben ze er diverse liggen. Prijs: € 125.

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 21-04-2009 10:56:22
Origineel, dus de beugels zitten erbij? Dan zou ik ze gebruiken ook ;)
De spoiler bij mijn vader's auto zit alleen met die klemmen vast. Hij heeft wel een type beugels die je aan de scharnieren van de klep moest schroeven.
Bij mij zijn de beugels alleen maar om de scharnieren heen gevouwen; daar moet je de spoiler dus wel vastplakken. Origineel is dat met dubbelzijdige tape, ik heb laatst bij de klepwissel een dot ruitenkit gebruikt.

Alleen kitten met Sikaflex-221 zou voldoende moeten zijn........(de te kitten ondergrond goed ontvetten, van de klep en spoiler) dit spul hecht zich knettervast!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Citaat van: JvW op 29-07-2010 16:43:19
Citaat van: v70_owner op 29-07-2010 16:26:18

Bij Estate Services in Obdam hebben ze er diverse liggen. Prijs: € 125.

Wij hebben hem gekregen. In ruil voor een auto'otje poetsen. Was heel iets andere kleur. Maar  viel eigelijk niet op
Grolsch, het klinkt al lekkerder