Gewetensvraag.....855 tdi verkopen of slopen?

Gestart door VolvoDeMio, 18-01-2010 22:46:25

Vorige topic - Volgende topic

hathü

Je kunt er altijd nog een aanhanger van maken. ;)

VolvoDeMio

Citaat van: -D©©©L- op 22-01-2010 01:40:43
Als het je lukt om hem daarvoor te verkopen, heb je het niet slecht gedaan. 3 jaar rijden met 500 euro afschrijving.  ;D
Correctie.....2 jaren en €1000 en wagen is in betere staat dan toen ik hem kocht....

Nog steeds niet veel geld, maar ook mede omdat toenmalige verkoper de wagen i.v.m. boekhouding  i.c.m. bedrijfsbeëindiging vóór de jaarwisseling verkocht wilde hebben en deze pas tijdens de kerst te koop zette.....

;)

VolvoDeMio

Hoe zit het met het vrijwaringsbewijs als je gaat slopen....kan je het kenteken inleveren bij het postkantoor, óf moet je schorsen en krijg je pas een vrijwaringsbewijs van de (erkende  ;)) sloper?

robert31

Auto's ouder dan 15 jaar mag je in eigen beheer slopen.
Volledige kenteken opsturen met begeleidend schrijven waarin je uitlegd wat je wilt.
Ik zaag de rest dan meestal in stukken en dat gaat naar het oude ijzer.
Let wel op dat je je platen onherstelbaar stuk maakt zodat niet een 'vinder'ermee op zijn auto gaat rijden.
Vind hij :police:niet goed en krijg je zelf de boetes te betalen.
Grt Rob

VolvoDeMio

Citaat van: robert31 op 22-01-2010 16:15:30
Auto's ouder dan 15 jaar mag je in eigen beheer slopen.
Hmmmmm, hij is van halverwege 1996.....  :(

)()()sT

Citaat van: VolvoDeMio op 22-01-2010 16:10:12
Hoe zit het met het vrijwaringsbewijs als je gaat slopen....kan je het kenteken inleveren bij het postkantoor, óf moet je schorsen en krijg je pas een vrijwaringsbewijs van de (erkende  ;)) sloper?

Gewoon de auto "exporteren"  :eusa_whistle:

VolvoDeMio

Citaat van: )()()sT op 22-01-2010 16:31:35

;D
...Hoe doe ik dat..?

Sbv

Ik heb de S70 volledig gestrip en daarna netjes bij een demontage bedrijf ingeleverd en kreeg na inlevering kentekenbewijs en kenteken platen keurig een vrijwaring

VolvoDeMio

Citaat van: Sbv op 22-01-2010 17:43:19
Ik heb de S70 volledig gestrip en daarna netjes bij een demontage bedrijf ingeleverd en kreeg na inlevering kentekenbewijs en kenteken platen keurig een vrijwaring
Tsja, in mijn geval zal het slopen de nodige tijd in beslag nemen, en ik heb geen zin om verzekering en belastingen te betalen (zelfs schorskosten zijn me principiëel te veel, want slopen en niet meer op de weg!).
:eusa_think:

Jan_D.

Dan toch maar de opkoper? Die geeft je natuurlijk altijd minder dan wat je hoopt te krijgen, maar je bent wel in één keer van alles af. Inderdaad goed oppassen met verzekering; zolang de auto niet geschorst is, moet die verzekerd zijn. Zo niet volgt "automatisch" een bon, schiint het.
Je eigen auto slopen zou mij aan het hart gaan.

VolvoDeMio

Citaat van: Jan_D. op 22-01-2010 20:47:49
Dan toch maar de opkoper? Die geeft je natuurlijk altijd minder dan wat je hoopt te krijgen, maar je bent wel in één keer van alles af.
Wat zou dan de waarde zijn, en staan opkopers onder de 'O' in de gele gids....?  :eusa_shifty:

Inderdaad goed oppassen met verzekering; zolang de auto niet geschorst is, moet die verzekerd zijn. Zo niet volgt "automatisch" een bon, schijnt het.
Inderdaad; leve databases.... :eusa_think:

mee eens, echter wél leerzaam!

Hans Duiven

Citaat van: VolvoDeMio op 19-01-2010 00:04:15
Citaat van: elianmars op 18-01-2010 22:57:30
Ik weet niet wat je ongeveer voor prijs in gedachten hebt voor je 855? Aan de hand daarvan kun je kijken of het wel of niet zinvol is om 'm te gaan slopen.
€2000 lijkt mij een meer dan faire prijs...
:eusa_think:

Ik heb een V70 TDI Automaat, waarbij het groot onderhoud is gedaan en de volgende 96.000 km verder pas aan de beurt komt. Leer met alcantara interieur, electrisch verstelbare stoelen, CC, Airco, hondenrek, afdekhoes, trekhaak, boardcomputer, hele mooie Cometvelgen etc, etc. met 384.243 km ervaring

Als ik er €2250,00  voor krijg, dan valt het me nog mee eerlijjk gezegd.

Maar daar gaat ie echt voor weg. Helaas is de markt zo op dit moment.

Als je het fysiek kan, zou ik 'm slopen als je geen redelijk bod krijgt.

Hans

Jan_D.

Citaat van: VolvoDeMio op 22-01-2010 20:54:02
Dan toch maar de opkoper? Die geeft je natuurlijk altijd minder dan wat je hoopt te krijgen, maar je bent wel in één keer van alles af.
Wat zou dan de waarde zijn, en staan opkopers onder de 'O' in de gele gids....?  :eusa_shifty:

Inderdaad goed oppassen met verzekering; zolang de auto niet geschorst is, moet die verzekerd zijn. Zo niet volgt "automatisch" een bon, schijnt het.
Inderdaad; leve databases.... :eusa_think:

mee eens, echter wél leerzaam!

De zeer fraaie maar helaas licht gekreukelde GLT van mijn zoon is naar Gorredijk gegaan (Hunter / De Jager) Die hebben hem met wat slooponderdelen weer rijdbaar gemaakt.
Verder staan er op marktplaats waarschijnlijk wel wat opkopers die de wagen doorverkopen richting Oosten of zo.

Van auto's slopen kun je wat leren; mijn moeder vertelde me ooit dat ik haar nagelschaartje eens had gebruikt voor een blikken speelgoedautootje.  ;D

VolvoDeMio

Citaat van: Hans Duiven op 22-01-2010 20:56:55
Als je het fysiek kan, zou ik 'm slopen als je geen redelijk bod krijgt.
Als ik het beetje bij beetje doe en de zware delen met hulp dan zou dat moeten kunnen.
Rust roest..... :eusa_snooty: :eusa_shhh:

Citaat van: Jan_D. op 22-01-2010 21:09:52
Van auto's slopen kun je wat leren; mijn moeder vertelde me ooit dat ik haar nagelschaartje eens had gebruikt voor een blikken speelgoedautootje.  ;D
En zoooo is het gekomen.... ;D
Maar helemaal mee eens, zeker als je -zoals ik- niet zomaar begint te sleutelen...

VolvoDeMio

Citaat van: )()()sT op 22-01-2010 16:31:35

Gevonden!
RDW
Dank voor de tip!  8)