Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

remeeus

Fijn dat ie weer draait heren!!

BBS

Puik werk heren! :D
Gewoon ff in een dag een blok wisselen :eusa_clap:
Volvoloos....

Bouke

En hij staat alweer thuis ook :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

StefanCJ

Vanmorgen 0700 begonnen,  zo goed als non stop gewerkt tot 2000. Begonnen met een grote groep en geëindigd samen met André. Eerste startpoging was direct succesvol, mooi gevoel.

remeeus


triton

#1070
Zoals al aangeven was ik gisterenmorgen om 6.45 in Ijsselstein.
De garage stond al open en dus de auto naar binnen , langzaam kwamen de sleutelaars aanrijden om hun gereedschap te droppen .
Hierna ging men de auto's elders parkeren.
Kornelis begonnen met de distributie op het nieuwe blok en met het vervangen van de krukaskeerring aan de bakzijde.
Sander , Bouke , Stefan en ik begonnen met het ontmantelen van de het oude blok en het los maken van de assen.
Voor de apk moet er een ashoes worden vervangen dus hier ook maar gelijk aan begonnen.
Maarten kwam ook nog aan en ging met Kornelis even de distributie afmaken.
Om 9.30 ongeveer was het oude blok eruit en konden we de randdelen overzetten op het nieuwe blok.
Richard was inmiddels ook van de partij en zorgde voor de gezelligheid.
Het wisselen van de ashoes ging ook niet van een leien dakje , dit omdat de homokineet niet los wilde.
Na vele pogingen maar besloten de tripod los te halen wat resulteerde in een naaldlager festival .
Na een telefoontje naar sloperij Verweij (nee niet Marcel ) een andere aandrijfas opgehaald en snel weer terug.
Inmiddels begon de ploeg te slinken en op de terugweg van de sloper kreeg Bouke een telefoontje dat de kacheldoorvoer ook naar de klote was.
Dus besloten deze maar even door te lussen.
Toen we terugkwamen waren ze bezig om het nieuwe blok erin te hangen en konden we dus verder met opbouwen.
Ik heb me met de onderzijde bemoeit en de assen weer terug geplaatst.
Inmiddels waren de anderen afgetaaid na een produktieve dag en toen kwam de opzichter even een sceptische blik werpen op het geheel.
Het nadeel van het feit dat anderen het loshalen is dat als je het zelf weer moet aansluiten , is dat je afentoe even achter je oren krabt om te kijken hoe iets ook alweer zat.
Na deze puzzel was om 7 uur het moment daar ,alle vloeistoffen zaten er in zonder lekkage en de sleutel kon om.
Eerst even zonder bobine kabel om de olie een beetje door het blok heen te slingeren.
Toen de kabel erop en......
Gelijk starten en lopen , niet slecht voor een stelletje amateurs.
Het blok tikte wel enorm maar ja het had ook al 1,5 jaar stil gestaan .
Na een proef ritje de automaten bak olie bijgevuld omdat het pijltje knipperde en daarna nadat dit op peil was een ritje gemaakt.
In 1 woord fantastisch , alleen het snelheidssignaal ontbreekt .
Waarschijnlijk een losse stekker van de baksensor .
Straks als het licht is maar even eronder duiken.
Ook schommelt het toerental als de auto stationair draait , maar dit is te wijten aan de gaskabel die ik wat strakker had afgesteld met het vorige blok.
Om 20 uur ben ik dus vol vertrouwen naar huis gereden en dit vertrouwen was gegrond.
JONGENS , ALLEMAAL HEEL ERG BEDANKT

Vanmorgen om 5.30 even de vrouw opgehaald bij de bus na een dagje London en de auto deed het  goed ,echter het kvs lampje ging aan dus straks ook even de sappen controleren.

Wordt vervolgd
Professioneel raddraaier

widebody

Mooie actie, zo snel een blok wisselen! Nou maar hopen dat je nog veel veilige kilometers mag maken met je "nieuwe" Volvo.

Petje af!

triton

Citaat van: widebody op 08-11-2015 07:53:39
Mooie actie, zo snel een blok wisselen! Nou maar hopen dat je nog veel veilige kilometers mag maken met je "nieuwe" Volvo.

Petje af!

Dank je
Professioneel raddraaier

Bouke

Graag gedaan Dre was een leuk sleutelfeestje ;D

UserID6342

Netjes hoor en mooi dat tie weer loopt  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik zou helemaal gek worden met zoveel man aan een auto werken, dat vind ik nog het knapste !

triton

Citaat van: Dirk342 op 08-11-2015 08:36:29
Netjes hoor en mooi dat tie weer loopt  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik zou helemaal gek worden met zoveel man aan een auto werken, dat vind ik nog het knapste !

Wij zijn al gek , dat scheelt de helft  ;D ;D ;D
Professioneel raddraaier

triton

Baksensor snelheidssignaal zat er inderdaad niet op , en net even beetje kvs bij gegooid en de vacuumzooi even nagelopen .
Alles werkt weer behalve de kachel...
Professioneel raddraaier

KIM

Met een goede taakverdeling kom je een heel eind dirk.
Uiteindelijk waren op het drukste moment 3 man bezig met het uitbouwen van de motor en 2 man met het blok dat ingebouwd moest worden.

Helaas kon ik er niet de hele dag bij zijn maar gelukkig is het jullie toch gelukt.

elianmars

Citaat van: triton op 08-11-2015 09:38:45
Citaat van: Dirk342 op 08-11-2015 08:36:29
Netjes hoor en mooi dat tie weer loopt  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik zou helemaal gek worden met zoveel man aan een auto werken, dat vind ik nog het knapste !

Wij zijn al gek , dat scheelt de helft  ;D ;D ;D

;D

henry classic v70

Knap hoor!! Effe een blok wisselen in 1 dag  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4