Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: triton op 11-05-2017 17:42:42
Anders zetten we gewoon een alter 2 kabelboom erin ;D
door de hele auto dan wel. oftewel alle bekabeling aanpassen incl antenne ring etc

triton

Kabelboom van een oude T-5 gaat erin , dit scheelt een hoop ombouwen.
Blok is er inmiddels uit bij de donor en die kan dus bijna weg......(de donorauto).
Voor het "nieuwe" blok moet ik echter nog een radiator hebben en de carter ventilatie wordt gelijk vervangen.
Er komt voorlopig een standaard ecu in die tzt. laat optimaliseren. eerst maar eens kijken hoe het blok zich houdt.
Wel wil ik gelijk een kat vervanger laten maken , die voor de apk weer gewisseld kan worden.
Professioneel raddraaier

)()()sT

Volgens mij hebben we nog een radiateur liggen (bij Jeroen).
Komt uit m'n saffron en was pas een paar jaar oud.

triton

Handbak radiator voor een t-5?
Professioneel raddraaier

)()()sT

Automaat. Maar dat werkt prima; heb ik ook in m'n handbak R.

triton

Citaat van: )()()sT op 13-05-2017 21:54:15
Automaat. Maar dat werkt prima; heb ik ook in m'n handbak R.
Hoe doe je dat met de koeling dan?
Want zo'n radiateur heb ik ook nog...
Professioneel raddraaier

vincen tdi

Automaat koeler is een losstaand geheel van de radiateur .
Dus als je de automaat slangen niet aangesloten hebt lekt daar geen kvs uit
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

triton

Citaat van: vincen tdi op 13-05-2017 22:17:52
Automaat koeler is een losstaand geheel van de radiateur .
Dus als je de automaat slangen niet aangesloten hebt lekt daar geen kvs uit
Het gaat mij er om waar ik de oliekoeler slangen van het blok op aansluit.
Dat het systeem gescheiden is , is mij bekend .
Professioneel raddraaier

UserID25761

Citaat van: triton op 13-05-2017 22:33:16
Citaat van: vincen tdi op 13-05-2017 22:17:52
Automaat koeler is een losstaand geheel van de radiateur .
Dus als je de automaat slangen niet aangesloten hebt lekt daar geen kvs uit
Het gaat mij er om waar ik de oliekoeler slangen van het blok op aansluit.
Dat het systeem gescheiden is , is mij bekend .

Die aansluiting zit dus aan de andere kant van de radiateur, links automaat, rechts oliekoeling.
dat word denk ik een andere radiateur plaatsen  ;)

vincen tdi

Op dezelfde plek als waar ze normaal aangesloten worden. Motorolie aan de bijrijders kant en automaat (indien aanwezig) aan de bestuurderskant bij turbo radiateurs

Edit: Nick was me voor. Je hebt wel een turbo radiateur nodig
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 13-05-2017 21:23:58
Volgens mij hebben we nog een radiateur liggen (bij Jeroen).
Komt uit m'n saffron en was pas een paar jaar oud.

:azn:

Eerst ff vragen/zoeken.

KIM

Volgens mij kun je een turbo radiateur niet eens meer krijgen zonder de automaatkoeler.

Aan de rechterzijde zitten de aansluitingen voor de koeler van de motorolie; links die van de automaat. Die kun je gewoon open laten (of een dopje erin)

)()()sT

Citaat van: KIM op 14-05-2017 00:38:00
Volgens mij kun je een turbo radiateur niet eens meer krijgen zonder de automaatkoeler.

Aan de rechterzijde zitten de aansluitingen voor de koeler van de motorolie; links die van de automaat. Die kun je gewoon open laten (of een dopje erin)

Jep, tenminste toen ik heb kocht (ten tijde van de motorwissel) was ie enkel met beide koelers te krijgen. Bij mij zijn de aansluitingen van de AT-koeler dus gewoon ongebruikt en open. Gaat prima.

triton

Dan bedoelen we hetzelfde , dus ik moet een turbo radiateur hebben......

Pb maar voor de prijs Joost , inclusief opsturen.

App mag ook........
Professioneel raddraaier

classicT5

Ik heb pas nog een "verkeerde" radiateur ontvangen, moest een automaat hebben met dus 4 olieaansluitingen, maar kreeg een handbak radiateur met alleen oliekoeler aansluitingen.