Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

triton

De blokwissel is aanstaande, van de week gaat het gebeuren.
Ik ben al begonnen met de opbouw van het nieuwe blok.
Dwz. japanifold erop , carter ventilatie vervangen, inlaatspruitstuk, thermostaathuis erop  en alles voorzien van nieuwe pakkingen.
Professioneel raddraaier

UserID6342

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

triton

Blok bak en pedalenbende zit er inmiddels in. De ombouw ging niet van een leien dakje.
Ik had wel de voorste kabelboom van een 94 er T-5. Maar het hele feest ging niet door omdat de ecu (94er T-5) niet pastte.
Ik/we hadden over het hoofd gezien dat de auto een alter 1,5 met 2.5 20v N/A is/was.

Maar waar haal je zo snel een andere kabelboom vandaan , diverse appjes verder 1 gevonden bij de gebroeders Ditmer.
Deze eruitgehaald, linker en rechterkant van motorkabelboom inclusief relais/zekeringkast en dashboard met kabel.

Nu paste de ecu wel , dus sleutel om......niks.
Geen zoemende brandstofpomp en dus geen roffel.
Alles nalopen , ecu wisselen nog steeds niks.
Weer wat nalopen en ja hoor druk op de injectorrail, maar nog steeds geen roffel.
Wel lichte vonk op de bobine, maar niet op de bougies .
Ook brandt de dashverlichting niet , en moet de koppeling nog goed ontlucht worden.
Morgen maar weer een poging ondernemen om een beetje leven in de motorruimte te krijgen.
Professioneel raddraaier

big ben

Had je nu al niet eerder een turboblok ingebouwd of was dit ook een NA ?  :eusa_think: In ieder geval succes met de laatste loodjes  8)!

triton

Citaat van: big ben op 30-12-2017 20:38:16
Had je nu al niet eerder een turboblok ingebouwd of was dit ook een NA ?  :eusa_think: In ieder geval succes met de laatste loodjes  8)!
Dat was 2 jaar geleden (50.000km) een N/A . Maar het komt goed.
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Sterkte Dre, Heb je hulp of klus je alleen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

arjenT5R

Ahjo dre komt wel goed hoor even alles goed nalopen nog een keer.

Maar ligt t aan mij of ben je de foto's vergeten ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

triton

Kump goe, heb wel hulp en gelukkig ruimte . Foto's heb ik wel maar moet ik nog keertje overzetten.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Komt wel goed, het belangrijkste is dat je en vonk en benzine hebt.

Sbv

liever ook nog een ronkende motor. Het zal wel goed komen denk ik zo.

triton

Allereerst de beste wensen voor 2018

De koppeling is inmiddels goed ontlucht en na de inbouw van het middenconsole hebben we ook weer licht op het dashboard.
Maar nog steeds geen roffel.
Alles nagelopen en we zien niks wat nu de oorzaak zou kunnen zijn van het niet starten.
De startmotor gaat rond en de brandstofpomp doet het af en toe.
Maar dit is niet te herleiden naar een storing.
Op de bobine een lichte vonk , maar op de bougies niks.
Zou er misschien ergens een restant van het basisalarm roet in het eten gooien?
Stekkertje eruit gehaald en de 210/211 relais vervangen door een 210 .
Ook dit bood geen soelaas.

We speuren dus nog maar even verder
Professioneel raddraaier

UserID6342

Ook jullie de beste wensen André, om uit te sluiten als je relais 103 eruit haalt en doorverbind met een draadje even, blijft de brandstofpomp dan wel lopen ? De draden / stekker van het grijze mainrelais, boven de radiateur, nog goed in orde ? Nokkenassensor en BDP/RPM sensor in orde ?

Hoe oud is de ME4.3 ECU ?  Als dit van een laat '95 cq '96 is zal eerst de startbeveiliging eruit geschreven moeten worden.  De oudere types kunnen er zo in en heb je er geen last van.

Als het alarm je dwars zou zitten, zou je helemaal geen vonk hebben..... Verwacht dit dus ook niet, om eerlijk te zijn.

triton

Het is een 94er T-5 ecu en we hebben 103 al gewisseld evenals de relais boven de radiateur.
Nokkenassensor is ook gewisseld.
Het blok heeft gedraaid in de donor , dus alles op het blok zou in orde moeten zijn.
Bobine is in de auto gebleven en deze is ook rijdend weggezet.
Als we uitlezen en de pin zit in a2 horen we ergens een zoem/brom in de buurt van de nokkenassensor.
Dit zou duiden op kortsluiting ergens, maar dit is nog niet getraceerd.

Professioneel raddraaier

UserID6342

Zou toch beide sensoren dan eens doormeten op hun waardes.