Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Zelf een batch brackets laten maken voor een groep vrienden van het forum, er zijn nog sets beschikbaar, want meer maken in een serie is voordeliger, ik zal er binnenkort eens een topic voor maken.

Voordeel: wel 4 zuiger Brembo klauwen met haast dubbel remblok oppervlak, ook dikkere remschijven dus meer warmte capaciteit, 320mm van de S80 T6, plug en play en hoef je niet uit te draaien.

Nadeel, voor originele 850 17" velgen wel een kleine spacer nodig (volans 7 a 8mm o.i.d.), 17" pegasus velgen of 18" e.d. allemaal geen probleem.

850RRemko

Heb de bouten ingespoten hoor😉
1996 Volvo 850R 609
- ex 2007 Volvo S60 D5 204pk, 480nm-
- ex 1998 Volvo V70R awd-
- ex 1999 Volvo V70R awd LBP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R DOP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R BS-

triton

Professioneel raddraaier

850RRemko

1996 Volvo 850R 609
- ex 2007 Volvo S60 D5 204pk, 480nm-
- ex 1998 Volvo V70R awd-
- ex 1999 Volvo V70R awd LBP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R DOP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R BS-

Sbv

Citaat van: 850RRemko op 22-12-2019 16:02:43
Heb de bouten ingespoten hoor😉
Hopelijk enkel die van het onderstel, de rest hoeft inmmers niet los tenzij je alles met Andre wilt omruilen

triton

De wissel van onderstel is aanstaande.
Verder wil ik in de toekomst weer een me 4.4 erin maken met obd2 aansluiting, deze zat er ooit in maar is ergens along the way verdwenen.
De auto lijkt te rijk te lopen gezien de zwarte aanslag in de stortkoker.
Toch maar eens op onderzoek uit.

Professioneel raddraaier

)()()sT

Volgens mij zijn alle leuke goodies van die auto verdwenen :o ;D

arjenT5R

Ecu heb je nog wel toch van die rooie? of heb je die met m4.4 en al verkocht?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

triton

Citaat van: arjenT5R op 23-12-2019 22:05:12
Ecu heb je nog wel toch van die rooie? of heb je die met m4.4 en al verkocht?


Nee die me 4.4 zwerft in Delft voor test doeleinden.
Professioneel raddraaier

triton

#1599
Gisteren het onderstel gewisseld met Remko.
Het was een hele toer van 16.00 tot 23.30 uur, dit kwam mede door de slotbouten of zoiets bij Remko.
Het waren 5 torx 60 of zo per wiel, maar bestonden uit 10 kant.
Bij mijn T-5R wilde alles soepel los en was de voorkant er binnen een half uur onderuit.
Bij Remco wilde de slotbouten toch niet los en brak ik mijn torx 60 die ik erin had gemept met een wringijzer van een meter finaal af.
Gelukkig geen schade aan de volan.
Op de grond met een paar krikken en assteunen de schokdempers voor verwisselen met de wielen erop is geen pretje, maar het is gelukt.

Uiteindelijk begonnen we om een uur of negen pas aan de achterzijde en die zat bij hem ook best wel vast onderaan de veerschotel.

Maar het resultaat mag er zijn.
Er waren zijn wel een paar puntjes van aandacht bij de Rode R die we onderweg tegenkwamen maar niks ernstigs, hier mag Remko zelf over uitwijden.

De auto ligt mooi laag en rijdt best lekker, misschien nog even spelen met het instellen van de hardheid en kijken hoe de hoogte zich houdt, maar ik ben tevreden.

Remko en Mark bedankt

Zal morgen of zo even paar foto's posten
Professioneel raddraaier

triton

#1600



Professioneel raddraaier

arjenT5R

Staat mooi op z'n pootjes dre!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Mijn voorkeur zou achter nog iets omhoog zijn. Maar staat m erg goed hoor.
Ik beleef veel plezier aan mijn schroefset; dat ga jij ook vast doe dre!

Sbv

Staat lekker laag zo Dre. Ik was juist blij dat ik destijds van de schroefset af was. Voor ons niet handig en zeker niet als vrouwlief niet normaal parkeergarage op haar werk in kon komen.
Snel uitlijnen en lekker rijden

triton

Citaat van: Sbv op 29-12-2019 18:33:11
Staat lekker laag zo Dre. Ik was juist blij dat ik destijds van de schroefset af was. Voor ons niet handig en zeker niet als vrouwlief niet normaal parkeergarage op haar werk in kon komen.
Snel uitlijnen en lekker rijden

Voorzijde moet nog iets omhoog, en de hardheid (voor hard -8 en achter hard-9) moet ik nog even finetunen. Maar uitlijnen staat voor 4 jan op het program bij Leen Post. En gelijk 4 all season eronder.
Ik twijfel nog tussen Michelin Cross Climate of Vredestein Quadrac 5...
Professioneel raddraaier