scheur in voorruit en uitvallen dashboardverlichting

Gestart door volvowolf, 15-01-2010 19:32:07

Vorige topic - Volgende topic

volvowolf

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleempje in mijn voorruit zit aan de passagierskant een scheur.
Op het internet heb ik gelezen dat deze met lijm vast zit. Ben bij het bekende glasbedrijf bedrijf langsgegaan
en kreeg een prijs van rond de 400 a 500 euro te horen. Als advies meegekregen niet te hard over een drempel rijden of ergens tegen aanrijden.

Aangezien ik niet beschik over een WA+ zullen de kosten uit eigen zak moeten worden betaald. Heeft iemand een idee of het lastig is om de ruit zelf te vervangen of is evt. een sloopauto wellicht een optie? Naast het probleem met de ruit valt tijdens het rijden de dashboardverlichting uit overdag geen probleem maar in het donker zie je niks meer. Na opnieuw starten is het tijdelijk verholpen en vervolgens begint het weer opnieuw.

Misschien iets met een relais??

Alvast bedankt.
850 2.5 20V 95 353.000 km

Ludo

Citaat van: volvowolf op 15-01-2010 19:32:07
Ben bij het bekende glasbedrijf bedrijf langsgegaan en kreeg een prijs van rond de 400 a 500 euro te horen.

Als je even zoekt, er zijn ook alternatieven.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38753.0.html
...

haasje

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleempje in mijn voorruit zit aan de passagierskant een scheur.
Op het internet heb ik gelezen dat deze met lijm vast zit. Ben bij het bekende glasbedrijf bedrijf langsgegaan
en kreeg een prijs van rond de 400 a 500 euro te horen. Als advies meegekregen niet te hard over een drempel rijden of ergens tegen aanrijden.

Aangezien ik niet beschik over een WA+ zullen de kosten uit eigen zak moeten worden betaald. Heeft iemand een idee of het lastig is om de ruit zelf te vervangen of is evt. een sloopauto wellicht een optie? Naast het probleem met de ruit valt tijdens het rijden de dashboardverlichting uit overdag geen probleem maar in het donker zie je niks meer. Na opnieuw starten is het tijdelijk verholpen en vervolgens begint het weer opnieuw.

Misschien iets met een relais??

Alvast bedankt.

Valt alleen je dashboard verlichting uit of ook van het verwarmingspaneel?
Zo ja, dan is waarschijnlijk de dimmer slecht, probeer deze eens een klein stukje te verzetten.

combinedforces

Hallo allemaal,

:eusa_wall:

Verlichting zou, als Haasje zegt, je dimmer kunnen zijn: die van mij is ooit nat geworden en toen ging de verlichting ook rot doen. Schoonmaken met contactspray hielp bij mij.

volvowolf

Bedankt heren voor de snelle antwoorden.

Om op de vraag van Haasje terug te komen, de verlichting van het dashboard valt uit.
Of dit ook het geval is met het verwamingspaneel zal ik morgen gaan bekijken. Maar misschien niet onbelangrijk wanneer ik de lichtschakelaar naar links doe en terug zet naar rechts blijft de verlichting tijdelijk branden.

Henkie P

Citaat van: haasje op 15-01-2010 20:31:48

Valt alleen je dashboard verlichting uit of ook van het verwarmingspaneel?
Zo ja, dan is waarschijnlijk de dimmer slecht, probeer deze eens een klein stukje te verzetten.

Snap ik niet, als ik de dimmer verzet gaat alles, zelfs de verlichting van de radio en de automaat minder branden

haasje

Alleen maar als je en een originele volvo radio en een automaat hebt. Dashboard en verwarming heeft iedereen.

Henkie P

Verwarmingspaneel ook, ik heb 3 weken geleden de verlichting vervangen

haasje

Nu ben ik je even kwijt, kan deze opmerking niet plaatsen en het verhaal.

Henkie P

Citaat van: haasje op 16-01-2010 10:39:02
Nu ben ik je even kwijt, kan deze opmerking niet plaatsen en het verhaal.

Khad had je opmerking verkeerd begrepen over de verlichting van het verwarmingspaneel, deze reageert ook op de dimmer

volvowolf

Ik heb het boekje erbij gepakt, de verlichting van de bovenste 3 kiezers(temperatuur, functie, temperatuur) vallen tegelijk met de dashboardverlichting uit. Terwijl het lampje van de interieurlucht wel blijft branden. 

haasje

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk de dimmer zijn die slecht is. Zit niets anders op dan vervangen.