Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

#######################

14 Augustus 2018 is de KKB met gemengde gevoelens verkocht.
2 Auto's voor 1 persoon blijkt niet te werken. Waar zet je de andere neer, en wanneer stuur je daar mee?? En welke kies je dan......'de andere' omdat dat die heel erg lekker rijdt  8).
De Roffel aka de KKB is vervangen door een V70NN Ocean Race R-Design.

De nieuwe eigenaar houdt een blog bij, zodat het avontuur van de KKB  bijhouden blijft.

Dit blog zal worden bijgehouden met de belevenissen van de OR en de XC!

#######################

In december van 2009 ben ik een projectje gestart:Ik wilde een R maar het werd een 'low-mileage' V70 2.5 D uit juni 1999, Import uit Italië. In de volgende 400.000 km en 9 jaar heb ik heel veel plezier, gepeins, twijfel, ellende aan deze prachtige Roffel beleefd.

Klik hier voor de lijst met alle upgrades die in de loop der jaren zijn doorgevoerd!

LAATSTE UPDATE: augustus-2018 DE KKB IS VERKOCHT  :-[!
Km stand:

  • 23-12-2009: 157000
  • 16-09-2011: 252000
  • 21-09-2012: 300000
  • 21-01-2013: 316000
  • 06-11-2013: 350000
  • 06-09-2015: 422000
  • 20-01-2017: 480000
  • 14-08-2018: 540.000 VERKOCHT



Hieronder een impressie van hoe de Roffel eruit zag toen hem net gekocht had.....en na veel investeringen ;D)





De roofrail zijn inmiddels vervangen door daklijsten.





Om ook bij mijn 2.5D het 'R'-gehalte :eusa_whistle: te verhogen, ben ik opzoek naar foto's ter voorbeeld van forummers:

Dus wie wil helpen: (mijn roffel is zilvergrijs (426), in zomertrim Columbia's ori Pegasus 17" 215/45/17 Dunlop Sport maxx, wintertrim is gewoon zwart staal, zoals het hoort
UPDATE 20110916
: Helaas ben ik ook gezwicht voor winter-aluminium en wel in de vorm van 17''Comets met Michelin Winter Alpin 205/45/17)


Ik zoek plaatjes van 16'' en 17'' waar liefst wel een V70 aan vast zit  ;): Thanks

  • Pegasus
  • Titans
  • Satelites
  • Perfo's
  • Meteors
  • Comets
  • Ander origineel spul

Tevens adviezen over het comfort verschil tussen 16'' en 17''. Dit ivm het 'management' (lees vrouw) wat ook comfortabel wil roffelen..

UPDATE 20110916: Zie het actuele lijstje onderaan deze bijdrage Vervolgens mijn wensenlijstje (ja, ik had ook langer kunnen zoeken :eusa_hand:). Maar zelf iets creëren is echter veel leuker. (Heb ook zoiets met een 2-wieler  ;D.)

Mijn eerste prio´s
: DONE

  • V70 2.5D met weinig km's <200K
  • Hondenrek
  • Rubber matten + bagagerek
  • Originele spoiler
  • Winterbanden
  • Strip achterklep verwijderen
  • Typeaanduiding 2.5D verwijderen

Wanne haves: DONE

  • Chip Fasttech
  • EGR verwijderen = software matig uitgezet
  • Rubber beschermmat bumper
  • Uitlaat sierstuk(ovaal 120x90)
  • Lederen sport stuur per nov 2016
  • Lederen pook
  • Comfortmodule knipperlicht

En daarna....whenever the budget allows it: :eusa_whistle:: DONE

  • Lederen interieur (zwart of donkergrijs)
  • Velgen
  • XC-grill
  • Verlagen voor met R-veren)
  • Nivomats met verlagingbussen
  • Alu inleg Dashconsole Alter 3?-> Geheel uitgevoerd: dashboard kastje en middelconsole voor €100 nieuw bij de dealer!!
  • R-bumper
  • Heldere koplampen/ knippersper 2 januari 2016
  • Xenon K4300
  • Clio achterwisser
  • Ruitenwissers vervangen voor flatblades

Wordt vervolgd.....En alvast dank voor alle tips en tricks

Deze pagina is het laatst ge-UPDATE op 20180831:

Het huidige lijstje zonder datum: "In no particuler order"


  • uhhhhhhhhhhhh......ooit een echt R........
  • Ooit wil ik een Volvo Ocean Race  :o .   8) .   ;D  ;D  ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Vulk

Hai, terug een mooi topic om te volgen.
Ik zou de stage 0 wel een pak grondiger aanpakken alvorens te chippen zou ik zeggen.

Thijssie!

Lees de weblog van Knoopie en Elainmars is, die hebben ook roetmobielen met R-allures.

Je kan prima met 17'' gaan rijden wat betreft comfort. Ik heb een poos met Titans gereden en eigenlijk nooit problemen gehad.. En ik zou inderdaad je stage 0 wat grondiger aanpakken alvorens over te gaan op ''tunen''.

Overigens een hele mooie wagen ;D

big ben


Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jans Duiven

Mooie bak!

Maar snel de Extra Gore Roetstapelaar verwijderen
uche uche  :evil:

Hiker

Dank, dank....

Om alle info in m'n eigen logje te houden....kunne jullie aangeven wat te doen alvorens te sjippen
@Thijssie!
CiteerEn ik zou inderdaad je stage 0 wat grondiger aanpakken alvorens over te gaan op ''tunen''.
@Vulk
CiteerIk zou de stage 0 wel een pak grondiger aanpakken alvorens te chippen zou ik zeggen.

De distributie is vervangen...what else....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

@bigben....ja zoiets ja. Heb hem helaas niet te koop zien staan, wellicht was ik iets te vroeg, of heeft deze te veel km-en voor mijn idee...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Vulk

Citaat van: Hiker op 19-01-2010 21:36:19
Dank, dank....

Om alle info in m'n eigen logje te houden....kunne jullie aangeven wat te doen alvorens te sjippen
@Thijssie!
CiteerEn ik zou inderdaad je stage 0 wat grondiger aanpakken alvorens over te gaan op ''tunen''.
@Vulk
CiteerIk zou de stage 0 wel een pak grondiger aanpakken alvorens te chippen zou ik zeggen.

De distributie is vervangen...what else....


Remmerij, onderstel, banden, draagarmen, filtertje etc. Ik ben niet echt thuis in het dieselgebeuren, maar bij een benzine hoort de volledige ontsteking, luchtfilter, vacuumslangetjes enzo er ook allemaal bij.

Vergeet niet dat 200 000km een vrij dure kmstand is, veel gaat dan samen stuk of is aan vervanging toe.

big ben

nee, nee  :eusa_naughty: dit is een erg mooi exemplaar........... deze diende alleen als voorbeeld ;)

knoopie

#10
eerst technische zaken oppakken voordat je optisch gaat sleutelen.....




deze ziet er nou zo mooi uit hé......
geweldig  :o :o


Hiker

kun je de juiste 'zoiets' er even inplakken???
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Thijssie!

Ik zou alle filters, alle olieen en inderdaad het onderstel eerst eens goed aanpakken...Dan ben je best al een eind...

innocenti

Foto's van wielen, alleen is mijn auto blauw.

17" PEGS

17" Comets

16" Satelites winterwielen

17" titans

Voor comfort is de 16" het prettigste. Maar mijn persoonlijke voorkeur is 17".

elianmars

#14
Citaat van: innocenti op 19-01-2010 22:53:53
Foto's van wielen, alleen is mijn auto blauw.
http://img213.imageshack.us/img213/4931/v70rpegasus17w.jpg
17" PEGS
http://img148.imageshack.us/img148/4192/pict0059hp4.jpg
17" Comets
http://img297.imageshack.us/img297/1378/0001asy1.jpg
16" Satelites winterwielen
http://img479.imageshack.us/img479/3783/forum01rw5.jpg
17" titans

Voor comfort is de 16" het prettigste. Maar mijn persoonlijke voorkeur is 17".



En toch vind ik de Comets het mooist staan onder je wagen  ;)




@Hiker:

Inderdaad zorgen dat technisch alles in orde is en dan mooier gaan maken. Ik denk dat ik inmiddels het aankoopbedrag van mijn Roetmobiel nogmaals heb uitgegeven aan de wagen (technisch en optisch, exclusief het bedrag dat ik kwijt was aan de motorschade  :eusa_shifty:), maar ik geniet nog steeds van de wagen.
Ook al staat er inmiddels 367.000 kilometer op de teller. Hoge kilometerstand is echt niet erg. Niet voor een Volvo en ook niet voor het Audi blok dat in het vooronder ligt.