Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Dinsdag een nieuwe upgrade opgehaald bij Arjen.

Het gaat om een cd-speler houder die links achter in de kofferbak geplaatst wordt. Op de plek van de bodemplaat:

Omdat de bak geen bodem heeft heb ik daar een wijndoosplankje voor gebruikt, zwart gespoten en een antislipmatje opgemaakt. Met tie-raps e.e.a. vast gezet:

En dan heb je een mooi bakje voor de hondenriem, raamwisser, raamkrabber, doekje en ander klein spul:

Ik denk dat hij origineel uit een 850 komt gezien het kleurverschil (maar met de plastic mat zie je dat niet):

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Altijd een leuke upgrade.
Wanneer komt jullie nieuwe hond?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-11-2013 14:39:38
Ewøut

De nieuwe hond komt woensdag 4-12 !!

Wat anders:

Omdat mijn auto eind december getaxeerd wordt ga ik toch die schade aan de beide linker deuren aanpakken, en laat er nou net een 426 gesloopt worden. Helaas staat hij wel 2 uur rijden verder......

Dus werk aan de winkel!

En de TMC ontvanger (wel handiger dan alleen een antenne) is onderweg! Maandag of dinsdag binnen.
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 24-11-2013 15:59:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-11-2013 14:39:38
Ewøut

De nieuwe hond komt woensdag 4-12 !!

Wat anders:

Omdat mijn auto eind december getaxeerd wordt ga ik toch die schade aan de beide linker deuren aanpakken, en laat er nou net een 426 gesloopt worden. Helaas staat hij wel 2 uur rijden verder......

Dus werk aan de winkel!

En de TMC ontvanger (wel handiger dan alleen een antenne) is onderweg! Maandag of dinsdag binnen.

Ach, twee uurtjes rijden is niks. Vervolgens hang je die deuren er binnen vijf minuten in. Binnen een krappe tweëeneenhalf uur je auto opgeknapt hebben is donders snel. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Hans Duiven

Citaat van: Hiker op 24-11-2013 19:45:10
Daar heb je ook weer gelijk in...

Jij krijgt de groeten van mijn collega  ;D

Hiker

Hiker

-- UPDATE-tje --  UPDATE-tje --  UPDATE-tje --  UPDATE-tje --  

Vanmorgen ging spontaan het motormanagement lampje branden (en tegelijkertijd onkoppelde de cruise controle)  :eusa_think: . Dan ben je wel weer even alert!  :eusa_whistle:
    Het lampje bleef de hele resterende reis naar Zwolle (50 km) branden. Op de terugweg werd ik wederom begroet door het oranje lampje.

Ergens net na Zwolle richting huis was hij ineens weer uit.   :eusa_doh: Toch maar langs de garage om uit te lezen: iets met een koppelingsensor.  :eusa_whistle:

(Nu schreef ik tijden geleden dat de krukaskeering etc lekte en dat de koppeling aan de beurt was. (ik denk meer dan 1,5 jaar terug.) De koppeling heeft de laatste tijd een hele korte 'pakweg', een cm of 5 schat ik.)

edit: oeps, tis wel lang geleden...
Citaat van: Hiker op 11-12-2011 12:06:01

• Kurkas keering lekkage
  • Binnenste krukas keering lekkage
  • Carter ontluchting lekkage
  • Vaccum pomp pakking lekkage
  • Airco lekkage bij drogerfilter

Dus de koppeling wordt binnenkort aangepakt (samen met de APK in december). Inschatting = 4 uur werk incl de (verschillende) keerringen).

Vraag is nu:
- heb ik een 2 delig massa-vliegwiel heb, en zo ja, moet die ook vervangen worden?
- wat zijn de voors en tegens om een vast (massa)vliegwiel achter te zetten? En kan dat überhaupt.

Een 2-delig vliegwiel schijnt nogal prijzig te zijn (€700,- ???)

Graag uw reacties!

UserID6342

Eerst de speling meten van het dual mass vliegwiel en aan de hand hiervan besluiten of vervangen of terug monteren lijkt/is de enigste juiste optie.  Meen dat ze 20 mm mogen hebben.

Hiker

Citaat van: Dirk342 op 26-11-2013 20:18:24
Eerst de speling meten van het dual mass vliegwiel en aan de hand hiervan besluiten of vervangen of terug monteren lijkt/is de enigste juiste optie.  Meen dat ze 20 mm mogen hebben.

En de volgende vraag: mag er indien de speling >20 mm een vast vliegwiel op? Of zit die standaard op een '99. 2.5 D?

UserID6342

Meen wel dat dit kan, maar volgens mij heb je dan ook een andere koppelingset nodig; drukgroep, koppelingsplaat, druklager

Hiker

Sowieso moeten de kopplingsplaten vervangen worden, en dan zien of dat vliegwiel ook moet.....en als het prijsverschil dusdanig is tussen vast en 2-delig dan doe ik er een vaste in.

Tenzij dat heir ten sterkste wordt afgeraden!!!

Ewout Schalkwijk

Koppeling vervangen in 4 uur met pakkingen: Zet dan maar uit je hoofd.  ::) Bij mij was een geroutineerde Volvo monteur er bijna 6 uur mee bezig. Dan heeft die de krukaskeerring niet eens vervangen. :eusa_wall:

Ik denk dat jij een dual mass hebt. Ik heb een single mass (MY '98).

Hiker

En weet jij of een single mass ook op een '99 past?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 28-11-2013 22:41:32
En weet jij of een single mass ook op een '99 past?

Geen idee. Stel de vraag anders even in 'Dieselen'.