Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Meet de dikte maar eens op en dan niet op de rand maar op het vlak waar de blokken zitten.

De min . dikte die ze nog moeten hebbne is 23mm. Zijn ze dunner dan snel vervangen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hiker

Dat is lastig meten, de schuifmaat blijft steken op de bovenrand. maar ik denk dat het wel tijd is....

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: Sbv op 06-09-2011 21:10:37
Citaat van: Hiker op 06-09-2011 21:04:47
Oh ja, nog even dit:

Nu ik 17" zomer en winter ga rijden kunnen er andere schijven onder zodra die vervangen moeten worden:

Alleen grotere schijven of moeten de klauwen dan sowieso ook vervangen worden?
voor 302 remmen etc hoef je geen andere klauwen aan te schaffen. Andere schijven en andere montage brackets en dat is het.

@Sbv: de montage brackets: kun je daar een plaatje van toveren: dan kan ik dat doorgeven aan de monteur?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ludo

Gaat de monteur aan de hand van een plaatje, dan een bracket toveren?.  :eusa_dance:  ;D

Zoek met bv google eens op Volvo 8602456.  ;)

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv


Jack v

Als je de schuifmaat bekijkt Haiko zie je dat er aan het begin van de bekken een uitsparing zit. Als je die over de rand zet kun je de dikte meten als dit niet past heb je minstens een rand van 3mm erop zitten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Sbv

Citaat van: Hiker op 26-09-2011 19:08:28
Vraagje: wanneer vervang je je schijven? En dan niet het antwoord: "als ze versleten zijn"....dat snap ik ook nog wel, maar hoe zie je dat....vrijdag krijgt hij een kleine beurt en wellicht dat het dan tijd is voor 302 remmen.....

Wie heeft praktijk ervaring met deze upgrade? Remt het echt veel beter dan de "originele"?
Het remt toch wel wat beter, je hebt net wat extra over. Verwacht geen wonderen. daarnaast staat het ook iets mooier

elianmars


Hiker

Ben qua remmerij wel een beetje van nieuw monteren  :angel:

Ben nu op de ebay.de aan het kijken....€169 incl blokken. Dan moeten de brackets er nog bij.....

Op skandix.de krijg ik bij brackets artikelnr Volvo 8602456 deze link: MY 1999

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-calipers/carrier-brake-caliper-302-mm/1029833/

En als ik op VIN zoek deze link.....MY2000

http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-calipers/carrier-brake-caliper-302-mm/1029834/

Als de roffel terug is maar even opmeten welke schijvendiameter er nu op zit.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Hierbij de vraag en antwoord:

Vraag:
Ich möchte gerne diesen 302mm Brensscheiben montieren. Aber, daszu brauche ich auch denn Brackets (Volvo 8602456).
Können Sie diesen auch lieveren und zum welchen Preis?

Was werden die insgesamte Versandkosten für Die Niederlände sein?

Antwoord:
Hallo,

8602456 = 45 euro das Stück, es werden aber auch längere Bremsschläuche gebraucht !!

alternativ gibt es die Halter vom Modelljahr  2000 = 8251319 = 30 euro pro Stück

gruß
Josef


Hij heeft over langere remleidingen......

Alleen die verzendkosten.......dat blijkt lastiger...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Thys

Langere remslangen zijn bij mijn weten geen noodzaak. Over de MY2000 beugels weet ik niets.

Ludo

Citaat van: Hiker op 27-09-2011 11:53:37
Alleen die verzendkosten.......dat blijkt lastiger...

Bij de dealer 'om de hoek' betaal je die niet, dus waarom moeilijk doen?.
De originele remleidingen passen ook.

Sbv

Informeer ook lokaal eens naar remschijven en blokken en brackets wie weet maakt men een mooie prijs.

Hiker

Qua afmeting (door de velg heen) kom ik qua diameter niet verder dan 25 a 26 cm diameter  ???

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha