Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Citaat van: KIM op 21-04-2013 15:59:45
Spacers om om de juiste ET waarde te komen is juist aan te raden.
De spacers waarover jij hebt gelezen zijn bedoeld om ruimte te creeeren voor de remklauwen bij BBK. daarmee verander je de wielgeometrie van de auto en dus het weggedrag.

Indien de pegs een andere ET waarde dan 43 hebben, dan heb jij daardoor al de wielgeometrie beinvloed. Je zou dus een spacer met de juiste waarde moeten plaatsen om op ET43 terecht te komen; dan klopt de wielgeometrie weer aan je auto.

Dat klinkt aannemelijk.

Citaat van: innocenti op 21-04-2013 17:00:28
Ik heb ook 2 jaar met pegs ET46 gereden met 215/45/17 zonder aanlopen. Zou eigenlijk moeten passen.

Heb je de auto uitgelijnd na montage schokdempers? Misschien staat de hoek niet goed.

Ja, ik heb hem laten uitlijnen na de nieuwe dempers. (met de Comets eronder.) Maar kan dat zoveel millimeter schelen met het uitlijnen. Is dus zeker een paar millimeter. En deze uitlijner schijnt een van de betere te zijn....

Mmmm...wacht eerst af wat m'n garage zegt, en zal morgen even informeren naar spacers bij m'n bandenman...Achter zitten ze ook door hem geleverd.

Wat een gedoe allemaal.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

The Demon

Waarom achter wel spacers en voor niet?
De ET van de velgen achter zijn hetzelfde als voor dus van die uitlijning met ander velgen (zonder spacers neem ik aan) klopt geen moer op deze manier.
Het lijkt erop dat je teveel camber hebt op de voorwielen.

Groet,
The Demon.

KIM

ET46 betekent dat de velgen 3mm verder naar binnen staan dan de wielen die eronder horen; dit heeft niets met camber te maken.
Hetgeen je verandert met deze verkeerde ET waarde heet de schuurstraal. Dat is het moment op het draaipunt van je wielen. Dit kan ervoor zorgen dat de wielen in dynamische toestand naa binnen willen draaien of juist naar buiten. Gevolg is dat de sporingswaarde in dynamiche toestand niet overeenkomt met wat Volvo ooit heeft bedacht.
Je banden zullen overmatige sporingsslijtage vertonen (versleten aan de binnenzijde of juist aan de buitenzijde.

Hiker

Opgelost: 5 mm spacers er tussen gezet....

En een raadseltje: Hoe hard (GPS snelheid) kan een 14 jr oude 2.5D met 3 volwassenen en bagage??? En niet 'wind mee en berg af"?????
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID25761

Citaat van: Hiker op 05-05-2013 21:27:58
Opgelost: 5 mm spacers er tussen gezet....

En een raadseltje: Hoe hard (GPS snelheid) kan een 14 jr oude 2.5D met 3 volwassenen en bagage??? En niet 'wind mee en berg af"?????

210 kmh ?

Hiker

dzjeezzzzz.....ja klopt..

Ik stond er wel versteld van....of gaat idere 2.5 zo hard op een GPS???

Ik dacht dat het met 195 wel op zou houden....

UserID25761

Heb ervaring  ;D

en die van mij is niet ft powered  :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

:o Zo hard??? Laatste keer naar Nederland mocht ik niet harder dan 160km/h vanwege de winterbanden.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: NickGR op 05-05-2013 21:40:05
Heb ervaring  ;D

en die van mij is niet ft powered  :eusa_think:

De mijne deed 215 op de teller.  Was wel FT powered, maar dat maakt voor de top niks uit.

UserID25761

215 op de teller.

210 is de GPS snelheid, op de teller zie ik dan 225  :eusa_whistle:

maar dat is ook echt het maximum wat je eruit kan halen, bovendien duurt het heel lang voordat je daar bent  :angel:

grijzev70tdi

Wij hebben een keer de 200 gehaald. Toen was de meeste gang er wel uit. Wat dat betreft gaat de D5 nog even door
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: NickGR op 05-05-2013 23:38:01
215 op de teller.

210 is de GPS snelheid, op de teller zie ik dan 225  :eusa_whistle:

Flinke afwijking......

Zowel mijn vorige als mijn huidige V70 liggen qua tellersnelheid erg dicht bij GPS snelheid.

UserID25761

Citaat van: elianmars op 05-05-2013 23:41:21
Citaat van: NickGR op 05-05-2013 23:38:01
215 op de teller.

210 is de GPS snelheid, op de teller zie ik dan 225  :eusa_whistle:

Flinke afwijking......

Zowel mijn vorige als mijn huidige V70 liggen qua tellersnelheid erg dicht bij GPS snelheid.

ik heb denk ik verkeerde hoogte maat van mijn banden, heb nu 205-50  moet waarschijnlijk 205-55 zijn x16

Ewout Schalkwijk

Bij mij is de afwijking bij 110 km/h op de teller maar 1 km/h met de TomTom.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Hiker op 05-05-2013 21:38:18
Ik stond er wel versteld van....of gaat idere 2.5 zo hard op een GPS???

Nee, de automaten lopen iets minder hard. Bij 206 op GPS is 't dan op. En of er nu 1 of 4 ton op de teller staat maakt geen reet uit ;D