Andere automatische versnellingsbak

Gestart door Goossens, 20-01-2010 10:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Goossens

Ik heb mijn automatische versnellingsbak van mijn 850 t5 kapot. Dus deze moet vervangen worden. Moet hier persee een versnellingsbak van een t5 onderkomen of voldoet een versnellingsbak van een ander 850 ook? :eusa_think:

Alvast bedankt!

Turbo-Geek

Zolang het een AW 50-42 is zit je goed, dus ook andere modellen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Turbo-Geek op 20-01-2010 11:00:24
Zolang het een AW 50-42 is zit je goed, dus ook andere modellen.

Nou...er zijn wel verschillen tussen de diverse AW50-42's

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

De snelheidspuls ontbreekt bij de latere modellen.
Eindoverbrengingen verschillen, al zal dat niet zo'n probleem zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Vanaf wanneer ontbreekt de snelheidspuls dan?

En ja, de eindoverbrenging verschilt; een turbo maakt bv. bij 120 km/u minder toeren als een N/A ;)

Goossens

Maar als ik dus een AW 50-42 bak koop dan is het verder geen probleem?

elianmars

Ik dacht ook altijd dat die bakken hetzelfde waren. Totdat ik er één te koop zette.
Het schijnt dat de code op de bak moet overeenkomen.


Ik heb de bak nog steeds liggen, trouwens :eusa_shifty:

thuur

De 'nieuwe methode' van snelheid meten is gekomen met het nieuwe type ABS controller. Vanaf ca. 06-'95 zie je dit type opkomen. Makkelijk herkenbaar: als je een grote rechtopstaande aluminium controller hebt, dan heeft je bak een aparte snelheidssensor.

Eindoverbrenging maakt wel degelijk uit: een N/A bak in een T: veel toeren op de snelweg. Een T bak in een N/A: traag aanvoelen op de snelweg.


Gr ;)

)()()sT

Dan is jouw bak dus niet geschikt Marcel.... want die komt van die V70R neem ik aan?
De betreffende 850 is van begin '95, met o.a. nog het oude type schakelaar binnen e.d.

Sbv

Citaat van: )()()sT op 20-01-2010 11:45:59
Dan is jouw bak dus niet geschikt Marcel.... want die komt van die V70R neem ik aan?
De betreffende 850 is van begin '95, met o.a. nog het oude type schakelaar binnen e.d.
Komt idd uit de V70R uit 1998

Goossens

Das balen  :eusa_doh:dan zal ik verder gaan met mijn speurtocht! iemand anders nog tips?

UserID6342

Citaat van: Goossens op 20-01-2010 12:15:25
Das balen  :eusa_doh:dan zal ik verder gaan met mijn speurtocht! iemand anders nog tips?
Hunter in Gorredijk, Rima in Druten, Verweijst in Uden, Geenacker in Nijmegen, bij deze jongens heb je de meeste kans op slagen waarvan Boy Geenacker meestal de goedkoopste is en ook de beste garantie geeft.

)()()sT

Als ik heel eerlijk mag zijn zou ik het griezelig vinden om een AT-bak op de sloop te halen... Misschien onzin, maar toch.
Je ziet vaker bakken uit auto's komen die 2,5-3 ton gedraaid hebben, en je ziet ook regelmatig de AT's sneuvelen bij die km-standen.

Een gereviseerder (of nieuwe bak) kost ca. 3000 euro incl. inbouw. Een hele bom geld; daarom denk ik zelf dat, mocht de AT de geest geven, er een handbak in de mijne komt.  :eusa_pray:

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 20-01-2010 12:22:41
Citaat van: Goossens op 20-01-2010 12:15:25
Das balen  :eusa_doh:dan zal ik verder gaan met mijn speurtocht! iemand anders nog tips?
Hunter in Gorredijk, Rima in Druten, Verweijst in Uden, Geenacker in Nijmegen, bij deze jongens heb je de meeste kans op slagen waarvan Boy Geenacker meestal de goedkoopste is en ook de beste garantie geeft.

Elferink in Enter toch ook Dirk of hoort die niet in jou rijtje thuis....... ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4