Group-buy Xenon-kits

Gestart door Hengeveld, 20-01-2010 20:37:22

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Hieronder de lijst die ik vanavond door zal geven aan xenonkungen. Bijbestellen kan tot vanavond!

TIP: Diadeem-knipperlichten (Rainbow): normale gloeidraadknipperlichten, maar ze zijn kleurloos als ze niet branden en oranje als ze branden.

De kits die nu niet op voorraad zijn (H1/4300K&5000K/35W en H7R/4300/35W/Canbus) kan ik zelf uit Zweden meenemen. Dan heb ik ze 15 maart in Nederland.

Xenon-kits
Naam / fitting / kleur (K)/ vermogen (W)/ opmerkingen

FRANQ / H1R / 4300 / 35 / -
FRANQ / H7 / 5000 / 35 / -
Domaso / H7R / 4300 / 35 / + CANbus canceler [met volgende bestelling]
Bas850 / H7 / 6000 / 35 /  + CANbus canceler [met volgende bestelling?]
Mona850 (Ramon) / H1R/ 4300/ 35/ -
T-5R Jorn / H1 / 5000 / 35 / - [4 weken levertijd] H1R/4300/35
Joes / H1 / 6000 / 35 / (tbv grootlicht)
Joes / H1R / 6000 / 35 / (tbv dimlicht)
Pwaes / H1R / 4300 / 35 / "H1R" variant

LED-verlichting
Joes: - 2 paar BA15S / 9xLED / white / 5 W voor de "parkinglights" - rijverlichting
       - 4 paar BA9S / LED 5xSMD / white / voor de binnenverlichting van beide auto's
Pwaes: 1 paar BA15S / 9xLED / white parkeerlichten
haasje: 1 paar BA15S / 9xLED / white / (zoals via pb besproken)
Mona850: 1 paar BA15S / 9xLED / white / 5 W voor de "parkinglights" - rijverlichting
Domaso: 4 stuks T10 Led / White 4300K

Overig
Bas850:  HD09 / H7 Metal clips (tbv C70 armaturen)
FRANQ: HD09 / H7 Metal clips (tbv C70 armaturen)

Hengeveld

De bestelling is gedaan, voor zover op voorraad. Domaso en T-5R Jorn, jullie hebben een PB.

Mocht er nog vraag zijn naar meer bestellingen, dan kan ik een nieuwe Group-buy proberen. In maart kom ik daar toch langs na de VOMAC en kan ik eventueel een nieuwe bestelling meenemen, mocht er vraag naar zijn.

bkop

Hallo Hengeveld,

Ik heb de hele discussie over de xenon en led gelezen en ik voel me zooo blond. Ik heb wel belangstelling voor xenon (of bi-xenon) en led verlichting. Ik weet dat ik voor deze ronde te laat ben, maar voor een volgende ronde wil ik wel meedoen. Ik heb alleen geen idee wat ik nou wel of niet moet aanschaffen (ook na het lezen van dit topic).  Ik heb een v70, 07-1998.

Ik hoor graag even van je als er ween een group-buy gaat komen. kijken we dan wel wat ik nodig heb.

En als je een inbouw meeting organiseert, hoor ik het ook graag. Ik vind het wel leuk en leerzaam om te komen kijken.

Thanks.

Bert.

Hengeveld

Dag Bert,

De fitting die je hebt is H7, zowel voor je grootlicht als je dimlicht. Normaal neem je voor dimlicht xenon en grootlicht hou je halogeen. Je kunt ook je grootlicht converteren tot xenon. Enkele op dit forum hebben dit, waaronder ik straks, en over het nut hiervan is een apart topic. Voor je dimlicht heb je 1 set nodig, zonder canbus canceler. Wil je grootlicht ook, dan heb je twee sets nodig. Beide H7 dus. Canbus-canceler is nodig voor Volvo's vanaf modeljaar 2000.

De kleur is naar eigen smaak. 4300K is iets witter dan halogeen. 5000 is wit. 6000K is wit met een vleugje blauw. Dan de lichtopbrengst; hoe hoger de K-waarde vanaf 4300, hoe minder licht de lamp geeft.

Als je reflectorlampen hebt (de originele koplampen, geen angel eyes), dan is de 'R'-variant van de xenonlamp aan te bevelen voor dimlicht. Die vermindert strooilicht en daarmee verblinding van tegenliggers. Verkrijgbaar als H1R en H7R. Voor grootlicht en angel eyes is de standaard versie geschikt. Bij bi-xenon/H4 is dit verhaal niet van toepassing.

Het is aan te raden ook je stadslichten te vervangen, omdat die er anders erg geel uitzien bij de xenonlichten. Je hebt een T10-fitting. Afhankelijk van de kleur xenon kun je de bijpassende kleur LED nemen. Neem de T10 met 5 SMD-LED's; die geven een mooie spreiding van het licht in je koplamp. Voor deze LED's heb je geen canceler of weerstand nodig.

Dat is het wel. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Inschrijven voor de volgende ronde is tot 26 februari; dan vertrek ik naar de VOMAC. De korting zal dan iets lager uitvallen; 10-15% hoop ik te bedingen. Van de zojuist gedane order was het 850-forum maar een klein deel namelijk. Maar zelfs zonder korting is Xenonkungen ver onder de prijs van de Pilots, terwijl Xenonkungen toch zeker gelijkwaardig is.

bkop

Hallo Ilja,

Bedankt voor je heldere uitleg.

Ik ga even kijken wat ik graag zou willen en bij Xenonkungen.com en laat je dat weten.

Hengeveld

Heb in de uitleg nog het verhaal over de 'R'-variant toegevoegd.

pwassink

Opbouwende kritiek, of misschien een kritische vraag :eusa_shhh:

Hoe gaat dat met garantie als je wat stuk hebt, t is ja grijze import in wezen en heb je dan ook 4 weken levertijd ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hengeveld

Citaat van: pwassink op 04-02-2010 16:53:21
Opbouwende kritiek, of misschien een kritische vraag :eusa_shhh:

Hoe gaat dat met garantie als je wat stuk hebt, t is ja grijze import in wezen en heb je dan ook 4 weken levertijd ?

Gaat per post. Alleen als het niet op voorraad is zal er een langere levertijd zijn.
Import is wit; zelfs als iemand een factuur wil, kan dat.

bkop

Citaat van: Hengeveld op 04-02-2010 16:52:08
Heb in de uitleg nog het verhaal over de 'R'-variant toegevoegd.
Thanks, ik heb inderdaad de originele koplampen.

-D©©©L-

Ik wil graag bestellen, met BTW factuur. (tenaam stelling factuur via PB)
2 x 104301
2 x 104370

Hengeveld

Update: Morgen verwacht ik de bevestiging van verzending. Levering is dan naar verwachting vrijdag bij mij. Verdere verspreiding van de bestellingen op afspraak via PB.

FRANQ

Hoi,

Ik ben benieuwd of de lampen al aangekomen zijn.
Ook ben ik benieuwd naar de prijs die het is geworden per setje.

Wanneer kunnen we betalen, en wanneer kunnen we de setjes thuis verwachten? Ik zou ze graag voor volgende week woensdag hebben. Donderdag kan ik ze dan even inbouwen en laten afstellen, en vrijdag vertrek ik al op wintersport.  Gaat dat niet lukken dan moet het op een ander adress bezorgd worden omdat ik het dan niet kan aannemen.
(Mijn adress zal ik via de pb doen zoals gevraagd.)

Mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Hengeveld

Niet binnen nog. Frank, ik regel dat je met xenon op wintersport kan.

FRANQ

Citaat van: Hengeveld op 11-02-2010 22:52:09
Niet binnen nog. Frank, ik regel dat je met xenon op wintersport kan.

Sorry,  ik dacht dat het al vrijdag was ;D :eusa_wall:. valt wel even tegen. maar dat komt omdat ik morgen atv heb. en dat is wel weer lekker.

groetjes,
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

pwaes

En Ilja, nog nieuws van de setjes??