Hardnekkige storing V70

Gestart door Raptor, 24-02-2010 01:10:27

Vorige topic - Volgende topic

Raptor

Hallo,

Mijn broer zijn v70 (2.4T automaat uit 2000) heeft al enige tijd van terug kerende storingen.
Zowel 2 verschillende Volvo garages als ik hebben diverse keren de auto uitgelezen en/of gereset waarbij elke keer dezelfde of "nieuwere" storingen bij of terug kwamen.

De meest vaak terugkomende storingen waren:
* lucht lekkage tussen gasklep en intercooler.
* lamda bank 1 verkeerde waarde.
* abs geen signaal.

Daarnaast waren de volgende storingen:
* achterste stoot (pingel) sensor geen signaal.
* onbekende fout.

Bij gebruik van cruise-controle ging de wagen naar verloop van tijd in noodloop en na opnieuw starten van de auto was het weer goed en bleef dat ook totdat je de cc weer gebruikte.
De laatstse tijd ging hij dat steeds vaker doen ook al gebruikte je de cc niet.

Ik heb het hele inlaat traject inclusief de gasklep schoon gemaakt en alle slangklemmen eens goed aangedraaid, lucht lekkage is niet meer terug gekomen.
Lambda sensor en de pingelsensor zijn vervangen voor nieuwe exemplaren.
Abs ringen/sensoren nagekeken en schoongemaakt.
Abs problemen over???

Auto reed hierna als een nieuwe, perfect dus!!!
Helaas van korte duur, afgelopen zaterdag zouden ze terug komen rijden uit noord Zweden maar dat ging niet omdat de auto in noodloop ging en ook de remmen weigerden (rempedaal kon niet ingedrukt worden).
Zijn naar een Volvo dealer gebracht die `s maandags de auto zou nakijken.
De mensen van de garage hebben "alweer" de gasklep schoongemaakt en flinke proefrit gehouden, auto bleef raar doen. Toen hebben ze er nieuwe software opgezet omdat de sensoren niet overeen kwamen met de rest van de computer/motor (er zou volgens hun een andere motor zijn ingezet die niet orgineel in de auto zou hebben gezeten???).
Auto liep weer als een nieuwe dus ze zijn vandaag weer op pad gegaan naar NL. Niet dus!!!!
Ik werd vanavond opgebeld door mijn broer dat ze net van de weg zijn gesleept naar een hotel omdat de wagen in noodloop staat en de remmen weer raar doen???

Leuk hoor met je vrouw en 2 kleine kinderen bij -24 langs de snelweg in de sneeuw.

Nu was mijn vraag of jullie hier een antwoord op hebben.

Alvast bedankt!!

thuur

In ieder geval de ABS controller (laten) reviseren, als de pomp onnodig in werking komt lijkt het alsof je het rempedaal niet dieper kunt intrappen.

Het is een Classic neem ik aan?

Zit er een ETM op? Of een mechanische gasklep? In principe heeft een '00-er een ETM en als er een motor met een mechanische gasklep in zit gaat het niet werken inderdaad... ME7 vs. Motronic 4.3? In dat geval zou ik de randapp. van een ME7 overzetten op het blok.

Gr :eusa_think:

-D©©©L-

Wat is eigenlijk de vraag hier ?

Raptor

Citaat van: thuur op 24-02-2010 01:16:12
In ieder geval de ABS controller (laten) reviseren, als de pomp onnodig in werking komt lijkt het alsof je het rempedaal niet dieper kunt intrappen.

Het is een Classic neem ik aan?

Zit er een ETM op? Of een mechanische gasklep? In principe heeft een '00-er een ETM en als er een motor met een mechanische gasklep in zit gaat het niet werken inderdaad... ME7 vs. Motronic 4.3? In dat geval zou ik de randapp. van een ME7 overzetten op het blok.

Gr :eusa_think:

Het is geen classic, helaas heeft de auto een italiaanse gasklep en die schijnen nogal wat storingen te kunnen hebben.

Raptor

Citaat van: -D©©©L- op 24-02-2010 01:46:03
Wat is eigenlijk de vraag hier ?

De vraag of misschien een oplossing voor bovenstaande problemen te vinden is.

thuur

En is er al kritisch naar de ETM gekeken? Wat is daar over gezegd door de garage(s)?

Gr ???

Haenzel

Lijkt inderdaad op ETM probleem..

Raptor

De Nederlandse garages hebben daar niets over gemeld de beide Zweedse garages weer wel!!!
Inmiddels is mijn broer en zijn gezin met een huurauto (new v70 2.0 diesel) terug in Nederland maar hun auto staat bij de dealer in Zweden. Ze gaan hem nu goed nakijken en eventueel componenten vervangen waarna de auto op transport naar NL  terugkomt.
Ben erg nieuwsgierig wat hiervan de uitkomst zal worden.
Ze zijn daar door de Zweden erg goed behandeld zowel met de auto als hunzelf met het verzorgen van onderdak en de huurauto.
Het vertrouwen in de auto is voor hun in ieder geval weg!! Wel jammer want het was/is een erg fijne auto.

Bedankt voor het meedenken en zodra ik meer weet over deze storing zal ik het vermelden.